brood

Discussie in 'Voeding' gestart door lisanne1204, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hallo
    ik wil gaan beginnen met brood geven
    wat kan ik er dan opdoen en wat voor brood kan ik het beste geven?
    alle tips zijn welkom

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    rond 6 maanden (als er geen alergieen in de famile zitten( kun je beginnen met zo nu en dan een broodkorstje zodat ze went aan de nieuwe smaak. als ze een maan dof 7 is kan je kleine stukjes brood met boter geven en als dit goed gaat probeer je wat ander beleg. pate viel hier erg in de smaak en ook appelstroop vond ze meteen erg lekker. smeerkaas kan ook maar er zijn nog steeds veel ouder die het niet geven omdat er best veel zout inzit. ik gaf het wel gewoon omdat je het toch niet elke dag op brood doet

succes

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gaf Lena hiervoor ook al soms eens een klein stukje brood om even aan te likken, vond ze altijd erg interessant... De laatste week krijgt ze soms een groter stukje (stok)brood en daar zit ze lekker zelf mee te knoeien, ze kwijlt het helemaal onder en sabbelt het dan op. Tja ieder zijn smaak he;) Maar dat gaat goed!

Ik heb begrepen dat witbrood beter is, omdat het beter te verteren is dan bruin- of volkorenbrood.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Witbrood is geloof ik goed om mee te beginnen (met 7 maanden) en dan langzaam overgaan naar bruinbrood en daarna volkorenbrood. Eva krijgt binnenkort volkorenbrood. Witbrood kan een kindje trouwens snel verstopping van krijgen, dus ik zou vrij snel bruin brood gaan geven.

Hier gaat er boter op en soms kaas of jam (zonder toegevoegde suikers). Maar meestal alleen boter.

5. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    als je begint begin je met lichtbruin brood, zeker geen wit brood

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik doopte de stukjes brood met boter eerst in thee, dan werd het wat soppig en was makkelijker weg te werken :) Inmiddels eet ze stukjes bruinbrood met een beetje boter. Doe er nog niks op en ze vindt het zo heerlijk.

7. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ook wij zijn begonnen met licht bruin brood.
    eerst in het begin op een korst gesabbeld en sinds een maandje eet hij een hele boterham zonder korsten.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De korsten gingen er de afgelopen week goed in.

Vandaag voor het eerst een boterhammetje. Heb er een beetje gepureerd fruit opgedaan. Hij vind het heerlijk. Heb er repen van gesneden en hij pakte telkens zelf een nieuw stuk.

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Grutjes.

Ik heb iets tegen wit brood (vies klef deegspul) maar had begrepen dat het beter was ivm het verteren. Ik ga toch eens verder zoeken!

10. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Jam, smeerkaas, appelstroop, smeer leverworst, geprakte banaan.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het cb zei afgelopen dinsdag witbrood of lichtbruin brood.

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik geef Luc lichtbruin brood. Heb er vandaag voor het eerst een heel klein beetje kindersmeerkaas opgedaan, maar eerst altijd boter.
    Ik was ook met iets meer dan 6 maanden al eens begonnen met brood en hij kreeg erg veel last van krampjes daarvan. Wees er dus wel voorzichtig mee. Moet zeggen dat het nu goed gaat en hij een hele boterham opeet.

Deel Deze Pagina