brood vraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door dorisn, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu 6maanden en ze mag (wat ik gehoord heb) vanaf nu brood hebben.

hoe moet ik beginnen?
    ik heb haar afgelopen week al een paar keer een korstje gegeven, maar eten doet ze het nog niet.

wat kan ik erop smeren? (geen zoete troep aub)
    geven jullie het broodje voor of na de fles?

liefs doris

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Een broodkorst kan best en is goed om mee te beginnen. Over haast je niet.
    Eet ze niet meeteen op.
    Hier heeft het ook heel lang geduurd. Blijven aan bieden dan kmt het vanzelf goed.
    Nu vind ze brood erg lekker.

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier heeft het best een tijd geduurd voordat ze brood ging eten.
    Nu nog steeds hoor, bij mijn moeder en schoonmoeder gaat het hartstikke goed en bij mij meestal niet.

Ik geef wel altijd eerst een boterham en daarna pas een fles.
    Ik kijk dan hoeveel ze van het brood op heeft en pas daar de fles op aan.

Erop heb ik van alles geprobeerd.
    In de melk dopen, fruit erop van een potje, smeerkaas, smeerworst, appelstroop, heel ienieminie beetje light jam en 2x heeft ze nu chocoladepasta gehad ( en toen at mevrouw het wel haha maar daar ben ik ook geen voorstander van maar wilde het eens proberen).

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee vond het brood lekkerder dan dan de korstjes, die eet ze sinds een paar maandjes pas goed.

ik begon met smeerkaas op brood , helaas was dat geen succes.
    smorgens krijgt ze heir jam en sinds een maand of 2 smiddags kinderworst of gekookte worst er op.
    wat je er nog meer op kan doen : fruit ,stroop (ondanks het zoet is wat je liever niet wilt is het wel erg gezond)

ik had zo van wil je geen brood dan niet dan krijg je wel een fles, dit is niet vaak voor gekomen, hier krijgt ze thee met een scheut melk er in bij dr broodje

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    vanaf 6 maanden mogen ze brood, maar meestal hoeven ze pas vanaf 7 maanden echt een boterham te gaan eten bij de lunch. Tot die tijd kan ze lekker wennen met korstjes, of misschien af en toe een hapje van jullie?

Wij deden smeerkaas (eigenlijk niet zo goed vanwege zout), appelstroop (ijzer), jam (dun laagjes), pindakaas (let op allergie, goede vetten), en heel af en toe smeerworst (niet tevaak vanwege orgaanvlees). Maar de eerste boterhammen kreeg hij alleen met een laagje boter.

Nu varieren we wat meer. Chocopasta (2x), kokosbrood, ei, tosti, honing.. Maar dat zijn dingen die je waarschijnlijk niet voor de 1e verjaardag geeft.

6. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike kreeg vanaf 6 maanden een broodkorstje en sinds 7 maanden eet hij een halve boterham (met korst) per dag. Dit moet langzaam steeds meer worden natuurlijk. Soms doe ik met alleen margarine, er hoeft niet persee altijd wat op toch. Verder heb ik smeerkaas voor kids en appelstroop in huis. Heb laatst ook fruit gepureerd voor op brood. Ik wil binnekort ook jam zonder suiker kopen voor de variatie en op het kdv geven ze trouwens ook vegetarische smeerworst. Ga ik ook eens uitproberen.

Deel Deze Pagina