ondertemp?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce1838, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hallo dames,
    wil toch even wat meningen van jullie horen want maakte me gisteravond toch wel een beetje zorgen.

Gisteravond naar een lekkere middag gespeeld in een misschien iets te koud badje legde we onze dochter rond 19.00 in haar bedje. Ze voelde zich prima en had lekker gedronken. ze had een romper met dunne bandjes aan en een slaapzakje en daarover heen een dun lakentje.
    Rond 21.00 werd ze wakker en gilde de hele boel bij elkaar (doet ze normaal echt nooit). Ik vond haar wat frisjes aanvullen en ze had een poepbroek. Lekker weer ingepakt en ze viel weer in slaap. Rond 22.00 weer hetzelfde verhaal en weer een poepbroek. vond haar nog wat frisser dus besloot een dunne sprei over het lakentje te doen. ze viel weer in slaap en rond 23.00 weer hetzelfde verhaal, maar geen poepbroek. Alleen was ze deze keer echt steenkoud behalve haar nek daar was ze warm en klammig. ze rilde en had steenkoude lippen. dus ik haar temp opgenomen, 36,2! (best laag toch?)
    mijn vriend zei dat we wat goedkope parfum op haar buik moesten doen tegen de krampjes en we hebben haar daarna toegedekt met een laken en een deken. Ze viel heerlijk inslaap en werd vanochtend op haar normale tijd wakker en voelde weer normaal aan. Ook temp was weer normaal!
    wie herkent dit en weet wat dit kan betekenen???? zelf zo koud zijn terwijl het zo warm buiten is!!

2. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Goedkope parfum tegen krampjes? nooit van gehoord! het hielp wel dus?

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet het ook echt niet.. eerst dacht ik , het badje.. maar zoveel uur later zou dat ook niet meer door moeten werken denk ik. Vreemd dat de warme deken wel hielp (ondanks de temperatuur van de thermometer natuurlijk).
    Hoe warm is het op haar kamertje sowieso? Mogelijk heeft het iets te maken met temperatuurschommelingen in de ruimtes waar ze verbleef? Ik weet ook niet wat je onder een 'iets kouder' badje verstaat... ?

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    het water was gewoon uit de buitenkraan en heeft toen een aantal uur in de zon gestaan, maar heb er geen warm water bij gedaan.
    mijn vriend dacht dat ze door het koude water wel krampjes kon hebben en de alcohol die vaak wat meer in de goedkope parfum zit, verwarmd dan zeg maar.
    ik denk dat het op haar kamer zo`n 22 graden was, behoorlijk warm dus. ik vond het daarom juist zo vreemd dat ze zo`n lage temp had, of valt dat in jullie ogen wel mee?

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris had pas ook n paar keer ondertemp; 35.9,. Ik heb toen gebeld naar de dokter; schijnt geen kwaad te kunnen als je kindje verder goed alert is en geen zieke indruk maakt. Zou bij zorgen gewoon even bellen.

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nou weer een tip tegen krampjes. Dat heb ik nog nooit gehoord maar als het werkt. Super.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    nou met 35, 9 zou ik inderdaad ook erg schrikken, maar goed om te horen dat het verder geen kwaad kan en ze was ook hardstikke alert dus!

mijn vriend is marokkaans en zo hoor ik van zijn zussen ook nog wel eens tips die ik zelf nog niet eerder had gehoord! en de parfum werkte bij ons altijd erg goed!

bedankt voor de reacties!!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Parfum tegen krampjes :( nooit van gehoord. Als alcohol vervluchtigd koelt het juist af, probeer maar op je hand...
    Maar goed, persoonlijk vind ik 36,2 absoluut geen ondertemperatuur hoor. En als je kindje veel zweet dan koelt ze af en kan ze koel aan gaan voelen. Voel ook maar bij jezelf. Niks om je zorgen om te maken. Mijns insziens heb je haar ook echt niet te koel aangekleed hoor! Ik zou me niet druk maken.

Deel Deze Pagina