Slijm (naaktslak)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jessy77, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Brrrrr vies kind, ze raapt zo een naaktslak van de grond op en ze loopt er vrolijk me naar papa toe!:$ Blij dat ik op dat moment niet in de tuin stond.

Maar we (lees hij) krijgen het slijm (gadverdarrie zeg, word er onpasselijk van) er niet van af...we hebben water geprobeerd, zeep maar het helpt allemaal niet echt, ze blijft van die plakhanden houden. Wat zou je nog meer kunnen gebruiken voor zulk hardnekkig spul?? Iemand enig idee?
    Vind het echt een hele belachelijke vraag nu ik het zo typ maar heb dan ook nooit eerder een naaktslak cadeau gekregen.

Groetjes Jessy

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bah :D

je zou terpentine kunnen proberen maar is wel heftig voor die kleine kinderhandjes, daarna goed met warm/lauw water en zeep en dan insmeren met een creme.

anders zou je afwasmiddel kunnen proberen, dat ontvet wat agressiever.

en anders naaktslakslijmverwijderaar ;)

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bah!!! zit al echt te wachten tot mijn zoon voor mijn neus staat met een naaktslak haha. brrrrrrr dan loop ik snel weg volgens mij, zijn echt vieze beesten ;) Maar staat er niks op omaweetraad.com? staan nog wel eens nuttige tips op... zal eens kijken voor je, anders weet ik het niet...

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Heb ff gekeken voor je, staat niet veel op. Maar ik kwam wat tegen over nagellakremover... misch helpt dat?

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Bij mezelf haalde ik het er een keer af met de ruwe groene kant van een afwassponsje. Wel voorzichtig doen met dunne huid.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Lekker he dat die kindjes nog nergens bang van zijn!! Hhaha, zo kwam Jasmijn vorge week aan met een lieveheersbeestje tussen haar vinger, helemaal trots. Alleen deed het lieveheersbeestje het niet meer, die was geplet tussen haar kleine vingetjes. Hopelijk dat zij het bij lieveheersbeestjes houdt!!

@ Jessy77: is het slijm er ondertussen vanaf??

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Bedankt voor de tips meiden! Ben voor het sponsje gegaan en dat heeft hier goed geholpen, dus bedankt voor het meedenken!
    Nu hopen dat ze voortaan van die beestjes afblijft want mama wordt daar helemaal niet zo vrolijk van:)

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

haha, niet laten merken want dat is natuurlijk heel leuk, mama pesten :D

9. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Citroensap wil ook nog wel eens helpen!