Snotverkouden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zara75, May 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn dochter is snotverkouden, al sinds ze net geboren was.
    Heb een neuspeertje, dat werkt aardig.
    Maar is er ook medicatie voor of is ze daar nog te jong voor?
    Langs de huisarts of heeft dat geen nut?
    Haar temperatuur is 37 graden, ze is verder dus niet ziek ofzo.

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ons dochtertje was met ruim 3 weken snotverkouden en dat heeft heel erg lang geduurd voor dat weer over was.

Wij hebben pipetjes met steriele zoutoplossing gebruikt in combinatie met een neusaspirator, een neusspray met zoutoplossing deed niet veel. Bedje schuin, ui naast bed en stomen in de douche.

Wij zijn niet naar de huisarts geweest maar de arts van het cb adviseerde zoutoplossing te gebruiken (wat we dus al deden).

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Voor verkoudheid kunnen ze geen medicatie geven, daar moet ze doorheen. Wat al gezegd werd, een doorgesneden ui bij het bedje geeft verlichting met ademhalen. Zoals je al doet, hou haar temperatuur in de gaten en als ze moeilijk gaat ademhalen even de dokter bellen. Maar verder moet ze afweer op gaan bouwen, dat is wel sneu :(

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,271
    50
    48
    Ons zoontje is ruim een half jaar verkouden geweest. Ben in die tijd een paar keer bij de ha geweest, maar kreeg steevast als antwoord: hoort bij het weerstand opbouwen. Het begon bij hem trouwens wel pas toen hij 3 maanden oud was.

Inderdaad een ui naast het bed, bedje iets omhoog en zoutoplossing gebruiken. Verder de temp, ademhaling e.d. in de gaten houden en bij twijfel gewoon de ha bellen.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Helaas is er niks aan te doen. Hier ook een mannetje dat volgens mij al maanden verkouden is. Steeds als ik dacht dat het minder werd, kwam er weer een nieuwe verkoudheid overheen.
    Neusspray gebruiken we wel, ook om oortjes open te houden, dat was ook het enige wat de KA heeft gezegd

6. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is zoonlief ook al maanden verkouden. Steeds als het weer iets beter wordt, knapt zijn verkoudheid ook op. Slaat het weer om, dan zijn verkoudheid helaas ook weer.. :(
    Wij hebben van alles al gedaan: Eucalyptus badje (mag pas vanaf drie maand!), ui onder het bedje, bedje ophogen, neusspray, peertje (hielp bij ons niets!). Ik heb nu van zwitsal eucalyptus doekjes gehaald (ook pas vanaf 3 maand) en ik smeer sinds een paar dagen Luuf (pas vanaf 6 maand).

7. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook stomen in de badkamer (hete douche laten lopen, zodat je stoom krijgt) schijnt te helpen. Of gewoon lekker douchen (moet je wel weer oppassen dat je kindje geen kou vat als je daarna over de overloop naar het kamertje moet bijvoorbeeld).
    Ik zeg: LAAT DAT WEER EENS NORMAAL DOEN!!!!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier was mijn dochter ook verkouden de eerste weken, vooral verstopt neusje, dat bleek bij haar koemelkallergie te horen; toen de allergie werd aangepakt (in haar geval dus geen koemelk meer), was de 'verkoudheid' ook over.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Geef je borstvoeding of flesvoeding?
    Hier hielp een beetje borstvoeding in het neusje druppelen en daarna op de buik laten slapen. Met twee dagen was het weg!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Helaas, ik geef flesvoeding.
    Nou dan ga ik maar met zoutoplossing en uien aan de slag.
    En dat weer mag zeker eens gaan opknappen, hier word je toch simpel van??!!:x

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou inderdaad zoutoplossing proberen. Wij hebben van de kinderarts nog xylometazoline neusspray gekregen. Was volgens haar belangrijk. Zelden gebruikt want ik was er nog al huiverig voor.
    Een ui bij het bedje helpt ook heel goed.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik heb bij etos een flesje gehaald met eucalyptusmelk en die in het badje gedaan. Binnen 2 dagen was het weg! 's Avonds een paracetamol (had het idee dat ze ook hoofdpijn had). Sterkte!

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik gebruikte Luuf maar dat is geloof ik voor babies vanaf 3 maanden.. Ik gebruikte het wel iets eerder trouwens en dat gaf wel verlichting.

Share This Page