Efteling leuk met een dreumes van 16 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    We willen binnenkort (als we dan eindelijk eens een keer mooi weer gaan krijgen) met onze dochter naar de Efteling. Is dat iets met een dreumes van 16 maanden?

Ze loopt goed en vind buiten zijn helemaal geweldig en het lijkt mij dat ze het sprookjesbos prachtig vind. Ze slaapt normaal gesproken wel nog twee keer, in de ochtend en de middag. Dat is de rede dat ik dus twijfel, trekt ze het wel en zal het wel interessant genoeg voor haar zijn? En mag ze überhaupt al ergens in? (denk aan droomvlucht e.d.)

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wij zijn geweest toen mijn zoontje 11 maanden was. Hij vond het toen al erg leuk! Heeft overal met bewondering naar gekeken.

Je mag met je kindje al in vele attracties hoor. Droomvlucht, kinderfestival, fatamorgana, enz.
    Eigenlijk in alles wat geen lengte-aanduiding heeft, zoals de achtbanen.

En het sprookjesbos is erg leuk voor die leeftijd!!
    Ik zou zeggen doen!

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou het niet doen. Je kindje is nog zo klein en de kosten van zo'n park vrij duur. Daarnaast heb je door slaapjes maar 2 uurtjes vaak datz e er echt van kunnen genieten zeg maar. daarnaast is het park heel groot en met je ver lopen naar de verschillende gedeeltes en wellicht zit je met wachttijden.

Ik zou dan gaan naar een park dat kleiner is en gericht is op kleine kindjes. Daar genieten ze net zo van. en dan naar de efteling als ze wat groter is dan heb je meer mogelijkheden en krijgen ze er ook meer van mee.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het ook niet doen.

5. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vorige maand gedaan met onze dochter van toen 18 maanden. Nou ze vond het geweldig. Vooral de droomvlucht en de polka marina. Je kunt al in best veel attracties. Slapen heeft ze niet gedaan, omdat ze alles wilde meemaken. Gelukkig werd ze ook niet echt vervelend.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Gewoon doen, echt hartstikke leuk. Mijn zoontje vond het fantastisch. Succesnummers waren hier: sprookjesbos, carnaval festival, droomvlucht, carrousel, speeltuin, treintje, die old timers, de kleine bootjes, kookpotjes en het lavenlaar. Tussendoor gewoon geslapen in de wagen, toen hebben wij heerlijk door het park gewandeld, een broodje gegeten, in de winkeltjes gekeken.

7. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik zou het zelf niet doen, maar je moet naar jouw kindje kijken. Die van ons (18 mnd) zou het op zich wel leuk vinden denk ik, maar ik denk dat hij de kinderboerderij of speeltuin zeker zo leuk vindt, hij vindt glijbanen bijvoorbeeld helemaal geweldig. Dan vind ik de efteling persoonlijk te duur. En ik zou een hele dag ook te lang vinden. Denk dat hij halverwege echt op zou zijn... Lijkt me een stuk leuker als ze een jaar of 3-4 zijn, dan krijgen ze ook echt dingen mee.

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wij zijn ook pas geleden geweest en hij vond het prachtig.
    Met 19mnd dus.
    Waarom niet toch? Ik geniet als ouder zijnde dubbel zoveel omdat ik mijn kind zie genieten.
    Dat is het geld dubbel zoveel waard.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wij zijn net geweest… Maar wij gingen daarheen voor onze oudste, voor de jongste zou ik het niet doen. Hij had daar eerlijk gezegd weinig aan en het is toch vrij duur. Het sprookjesbos was hartstikke leuk voor de oudste :)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je moet het niet alleen doen voor je kind. Die vind het ergens anders óók leuk. Maar als je het zelf ook leuk vind: Gewoon gaan :) er zijn behoorlijk wat dingen waar ze in kunnen hoor. Bijna in alles behalve de achtbanen. Het peuterspeeltuintje is ook erg leuk.
    Wel zou ik op een rustige doordeweekse dag gaan, buiten de vakantie nog. Anders is het niet leuk.

11. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Wij zijn met onze dochter van toen 19 mnd 3 dagen geweest ( bosrijk).
    Was hartstikke leuk, veel te zien en heel wat attracties mag je kindje gewoon mee.
    Ik vind de prijs niet echt relevant, je kindje is gratis. Dus als je met je man alleen zou gaan, waarom dan ook niet je kindje mee? Je kan alleen niet samen in een achtbaan, maar er is zoveel meer te doen!

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank jullie voor de reacties!

Dat het wat duurder is maakt me niet zoveel uit, wat Partyrocker zegt het zou het me dubbel en dwars waard zijn als de kleine meid het naar haar zin heeft!

Natuurlijk vinden we het zelf ook leuk hoor, maar de achtbanen en zo zou ik sowieso over slaan ;) De kinderboerderij en de dierentuin vind ze ook leuk, de speeltuin niet zo omdat ze het glijden niet zo geweldig vind. Juist het sprookjesbos, de droomvlucht, carnavalfestival etc lijken me geweldig voor haar en een keer wat anders.

Ze slaapt nog wel regelmatig in de kinderwagen dus ik hoop dan gewoon dat ze als ze echt helemaal op is een dutje in de wagen doet.

Meningen zijn verdeeld lees ik wel! Maar ik denk dat we het gewoon eens moeten proberen :) Qua planning denk ik dat het over een week of 4 dan is, is ze ook alweer een maandje ouder ;)

13. Delta

Delta Niet meer actief

Leuk! Maar ik zou het pas doen als ze niet meer zoveel slaap nodig hebben.. Dan is het heerlijk om je kleintje te zien genieten! Ik verheug me ook al op dat soort dingen

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja dat slapen is dus het enige twijfel puntje moet ik zeggen! Ze slaapt normaal gesproken nog 2x en heeft dat wel nodig..

Nu is het wel zo dat als ze korter of minder slaapt en ze heeft wat interessants te zien of te doen (bijvoorbeeld als er visite is of als we op pad zijn) dan wordt ze niet vervelend..

Ik denk dat we het gewoon proberen en mocht ze het echt verschrikkelijk vinden en alleen maar willen slapen dan gaan we gewoon naar huis. Dan hebben we het in ieder geval geprobeerd :) Gelukkig wonen we niet ver van de Efteling!

15. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan volgende maand ze is dan 18 maanden en ik weet zeker dat ze het heel leuk gaat vinden.ze zal een slaapje doen in de wagen en zo niet jammer dan.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier sluit ik me bij aan! Wij gaan volgende maand ook! Heb er zin in!!

Deel Deze Pagina