Welk speelgoed kindje van 16 maand ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nancy1981, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje is sinds een paar weken snel vervelend als hy met iets aan het spelen is.
    Het lijkt wel of hy toe is aan nieuw speelgoed en totaal geen interesse meer heeft in het speelgoed dat hy heeft.

welk speelgoed hebben jullie voor je kindjes van deze leeftijd of rond deze leeftijd ?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise was/is helemaal gek van boekjes (hele leuke bij de action), pratende ernie, little people, de ark van noach (smartville) en haar 'mobieltje'

3. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Sem vind boekjes idd ook erg leuk en gelukkig is hij hier nog niet helemaal op uitgekeken ookal wil hy er niet zelf even mee spelen maar moet ik hem dan duizend keer zeggen wat er instaat haha.

Hy kan dan ook niet langer dan 5 minuutjes alleen spelen terwijl dit voor heen juist wel zo was.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Kan natuurlijk ook een fase zijn he, niet dat hij op zijn speelgoed is uitgekeken maar dat hij geentertaind wil worden ;)

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen heeft ook zo'n fase gehad. Nergens echt mee spelen, maar wel uren zoet zijn met een bakje waar hij dingen instopt en weer uithaalt.

Misschien vindt hij puzzeltjes leuk of ga eens met hem kleuren. Of duplo? Kan hij iets bouwen.

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ik hoop dat het idd maar een fase is,idd met een bakje ( magnetron bakjes ) speelt hy hier ook mee maar meestal is dit ook maar iets voor een paar minuten
    Hy is ontzettend snel afgeleid :rolleyes:

Bouwen probeer ik al maanden met hem te doen maar tot nu toe geen resultaat en gooit liever met de blokken door de kamer dan dat hy ermee gaat bouwen.
    Ook als ik dan een toren bouw of iets anders is hy al weer met het volgende bezig dit zelfde geld ook voor puzzelen hier begrijpt hy dus nog niets van en als ik het hem dan voor doe of samen met hem wil doen word hy kwaad want stilzitten heeft hy dus een enorme hekel aan en langer dan een paar minuten rustig zitten lukt dan ook niet
    Kleuren heb ik een maand geleden voor het eerst geprobeerd met hem en het resultaat was dat mama aan het kleuren was en hy de kleurpotloden door de kamer smeet of ze helemaal afknabbelde :(

Ik weet het ook ff niet meer wat ik nog moet en kan doen

verven,kleuren,puzzelen,bouwen,plakken enz enz heeft hy totaal geen geduld voor en is er niet eens in geinteresseerd

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heb je dit al eens met het cb besproken? Misschien hebben zij nog handige tips voor je.

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als hij graag met dingen gooit zou ik een kegelspel proberen. bv die van sesamstraat of woezel en pip, zijn van stof, dus kan er weinig aan kapot :-D

9. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    nee nog niet hoef er in april pas weer heen
    maar ga ze eens mailen kijken wat ze zeggen

10. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    bedankt voor de tip ik zal het eens uitproberen :D

11. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Hey Nancy

Vervelend dat Sem zo snel afgeleid is en niet alleen kan spelen.
    Yaeda speelt nu vooral met het speelgoed van Serena...auto's, blokjes, ballen, boekjes enzo :)
    Hoop dat het CB je kan helpen

Deel Deze Pagina