welke loopfiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door baby001, 6 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl is 2 jaar oud en heeft nu een puky loopfiets(4 wielen) maar ze kan al makkelijk op een met 2 wielen. We hebben een loopfiets gekregen maar die is nog te groot. Ik zoek dus een tussenmaatje.
    Een puky loopfiets met 2 wielen heb je voor 2-4 jaar ( in de laagste stand past ze daarop en fietst hier goed op, hebben we getest :) ) en je hebt een fiets van 3-6 jaar.
    Ik wil niet aan de gang blijven met fietsen kopen, dus wat kan ik het beste doen? Wat is uberhaupt het verschil tussen deze fietsen?

Iemand ervaring met deze fietsen? .

Gr baby001

2. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze al goed op een loopfiets kan fietsen dan zou ik geen loopfiets meer kopen. Dochter is drie en kan ook goed overweg met haar loopfiets (pucky) nu zijn we aan het leren fietsen op een gewone fiets.

3. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier de Puky loopfiets (2-4 jaar) gekregen met z'n tweede verjaardag. Daar kon hij al heel snel mee uit de voeten. En nu, hij is inmiddels 4,5, scheurt hij nog steeds weleens op dat fietsje rond, ookal kan hij gewoon fietsen zonde zijwieltjes. Bv afgelopen zomervakantie ging die loopfiets ook mee naar de camping/uitstapjes, zodat hij niet zo ver moest lopen (is niet zo'n loper 😉).
    Dus hier heeft de Puky zijn geld al dubbel en dwars opgebracht.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hadden de kleinste Puky tweewieler, daar heeft hij het goed op geleerd. Die staat nu bij oma en opa en er wordt nog veel op gefietst. Volgens mij kunnen ze zeker tot 4 jaar op die kleinste (op het kdv staan ze ook buiten bij de peuters en ik zie daar ook grotere kindjes nog op fietsen).
    Voor thuis hebben we nu de grotere versie, wielen zijn groter en zadel kan hoger. Gaat heel goed, kunnen ze ook nog veel sneller op. Ik vind het ook fijne fietsjes om mee te nemen naar bijvoorbeeld een winkelcentrum. Ik lopend en zoontje op zijn puky. Volgens mij doe je dat niet snel met een gewone fiets.
    Overigens worden ze ook veel aangeboden op MP. Ze zijn van goede kwaliteit en je betaalt er dan eens stuk minder voor.

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier na de puky wutsch de puky 2 wieler medium gekocht. Hier past zoon precies goed op. De maat vanaf 3 jaar was en is voor onze zoon echt nog te hoog. Hij kan dan niet goed met zijn voeten bij de grond en kan er niks mee. Aangezien de medium verstelbaar is verwacht ik er wel enige tijd mee te kunnen doen :)

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier hebben we de kleine puky op 2 wielen. Gegeven voor haar 2e verjaardag. In het begin vond ze het eng. Maar nu gaat het goed. Ze is bijna 2.5 jaar

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier ook de Puky vanaf 2 jaar. Echt een enorme hit. Dochter is nu bijna 3 en gebruikt 'm nog steeds vaak. Hij kan nog hoger dus volgens mij kan ze hier nog een hele tijd mee

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Met twee jaar is de grotere ws nog te groot en vooral te zwaar, ik zou dus zeker de kleinere doen.

Wij zijn wezen passen en was meteen duidelijk dat de kleinere beter was, de grotere was te zwaar, dus viel ze met fiets en al om, op de kleinere reed ze zo weg. Ze heeft er tot iets na haar vierde verjaardag op gefietst (en het kan nog steeds ;)), iets voor haar vierde verjaardag fietste ze ook los op een gewone fiets, dus was de loopfiets niet echt meer nodig.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou die van 2-4 nemen, zeker als je al een grotere hebt.
    Dl heeft met 2 jaar meteen die grote (racer, 12 inch wielen) gekregen omdat ze vrij lang is, maar hij was wel wat zwaar voor haar - erg snel ging ze het eerste half jaar niet.

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij hebben een bandits & angels, onze dochter kan er goed mee overweg. Is nu net 2 jaar.

11. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Wij hebben lange kinderen dus zijn gegaan voor een loopfiets die al iets hoger was. Voor ons was dat beter, vooral nummer 2 heeft daar tot bijna 5 op gecrost. Was geen gezicht meer toen, knieën bijna aan de grond, maar hij kon nog geen afscheid nemen, ondanks dat hij al met net drie gewoon zonder zijwieltjes kon fietsen.
    Wij hadden er een van Exit Bikes. Daar konden ze meteen goed op.

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dan ga ik voor degene van 2-4 jaar. Dan kan ze nu iniedergeval tot 4 jaar vooruit en kan de 4 wieler opgeborgen worden :)

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    hier ook de puky op haar tweede verjaardag gekregen, met haar 3e kon ze nog goed op fietsen, maar afgelopen zomer hebben we toch een grotere gehaald want hij werd al te klein voor haar.(vi marktplaats)
    nu hebben we dus een grotere puky waar ze heerlijk op kan scheuren, maar ook een gewone fiets waar ze zonder zijwieltjes ook op kan fietsen.

Deel Deze Pagina