Werkbus op plek waar die niet mag staan

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 12 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Oké ik voel me echt een zeikerd..

Maar.. wij wonen aan een pleintje met garage's, waar we zelf ook een garage hebben. En naast die garage's is een steeg. Er is iemand met een werkbus en diegene zet zijn bus altijd naast de laatste garage in die steeg. Naast dat iedereen die daar een garage heeft daar veel geld voor heeft betaald, mag die bus daar gewoon niet staan.

Via die steeg kom je bij een speeltuintje en onze zoon die niet goed ter been is kan er door die werkbus niet langs met zijn driewieler. Dit is natuurlijk een persoonlijk probleem. Maar mensen met een rolstoel, politie, ambulance enzo kunnen er ook niet langs.

Wat zouden jullie doen? Je kan tegenwoordig niks meer zeggen en ik heb geen zin in een slechte verstandhouding of dat ze die bus dan voor onze deur gaan zetten ofzo. Maar anoniem melden is ook laf misschien..

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh ik zou dat gewoon uitleggen, dat je zoontje er zo niet door kan en graag naar het speeltuintje wil. Is toch niks verkeerds aan?

GossipGirlxoxo, hummeltje5, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Zoiets kan je volgens mij “gewoon” melden bij gemeente of politie.

hier is het dus wel eens gebeurd dat de hulpdiensten er niet langs konden toen dat nodig was. Hierna werd er een tijd streng gehandhaafd.

ook een keer dat ik mijn huis niet in kon omdat iemand echt letterlijk zijn auto tegen mijn voordeur aan had gezet (plek voor mij als bewoner waar sommige asos dus hun auto neer zetten.

politie gebeld en die hebben aan de hand van het kenteken eigenaar opgespoord en gesommeerd auto weg te halen en een mooie bekeuring uit gedeeld.

Zeebra en Huismuisie vinden dit leuk.
  4. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Nee dat zou je denken, maar de plek waar hij zijn bus zet daar staat hij altijd en hij gaat dus waarschijnlijk echt niet blij zijn met zo'n opmerking.

5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Say what, doen mensen dat? :eek::eek::eek: Wat asso!

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh ja.. k ben misschien wat naïef daarin haha. Ik zet ook mijn auto bij bepaalde dingen altijd op dezelfde plek, maar zou het echt geen probleem vinden als iemand vraagt of het elders mag ivm spelende zoon oid.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja dat kan inderdaad, maar dat zou ik dan doen om ruzie te voorkomen en een goede sfeer te behouden. Ik denk dat de bus is van degene van wie de achtertuin aan die steeg grenst. Ik wil geen zeik buur zijn, maar anoniem melden is natuurlijk ook niet aardig.

GossipGirlxoxo en Queen vinden dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Gewoon even aanbellen, denk dat hij oprecht niet door heeft dat je zoon er niet langs kon.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier hadden we het laatst ook hoor. Aldoor een bus voor de deur. Blokkeerde heel het uitzicht. Terwijl hij niemand in de weg zou staan aan de overkant van de straat. Netjes gevraagd en sinds dien zetten ze hem niet meer aan de stoepkant maar netjes aan de overkant.

Zeebra en Malbec vinden dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja precies. Ik denk daar dus echt helemaal niet over na, dus zal het nooit uit mijzelf opmerken bijvoorbeeld. :oops:

11. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dit is meer iemand die de plek heeft opgeëist en daar altijd staat, terwijl dat dus gewoon niet mag. En wij willen hier nog wel even wonen. Ik heb dus geen idee of diegene het kan waarderen als ik hem hierop aanspreek. Waarschijnlijk niet, want hij heeft denk ik geen garage en moet dan dus een stuk verder parkeren.

Alleen ik vind het momenteel zo frustrerend, dat ik af en toe echt bijna over mijn zoontje denk 'ram die fiets er maar langs'.

12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik ben juist bang dat hij dat dan gaat doen, want daar mag hij officieel gewoon staan

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar wat in mij opkwam was misschien een briefje laten schrijven door zoon waarin hij uitlegt dat hij door die bus niet aan de speeltuin geraakt en of de bus misschien ergens anders zou kunnen staan zodat hij ook kan gaan spelen. En dan dat briefje onder de ruitenwisser steken.
    Een beetje op het emotionele van de persoon werken kan misschien wel helpen? Al zullen er dan nog genoeg asos zijn die zich er niks van aantrekken helaas

GossipGirlxoxo, cherrytomaatjes en Zuul vinden dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar waar baseer je dit allemaal op dan, want ik lees wel wat aannames. Wat kan hè dat het ergens op gebaseerd is, want anders zou ik echt niet weten waarom je het hem niet gewoon zou kunnen vragen namelijk. Is er in het verleden iets voorgevallen oid? Als je een anonieme melding doet kan hij hem evengoed bij je voor de deur zetten bijvoorbeeld.

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon een keer netjes het gesprek aangaan. Uitleggen waarom het voor jullie lastig is als zijn bus daar staat. Werkt dat niet kun je altijd nog gemeente oid inschakelen.

16. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Wat je zegt klopt hoor. Het is op niks gebaseerd. Behalve op het feit dat hij zijn bus daar altijd parkeerd en hij hem anders echt een stuk verder moet zetten. Tegenwoordig kunnen veel mensen gewoon niks meer hebben en ik ben gewoon bang voor zijn reactie.

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Maar als je van mening bent dat je geen gesprek kunt gaan voeren dan zijn er toch maar 2 opties: anoniem melding maken (wat jezelf laf noemt) of niets doen. Dan heb je denk ik geen advies nodig maar moet jezelf afwegen of het hinderlijk genoeg is om melding te maken.

Zeebra en Kundera vinden dit leuk.
  18. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Jep mensen doen dat. Die man was ook nog amused die vond dat ik eerst bij alle buren had moeten aanbellen

19. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik dacht eerst inderdaad niks doen. Maar mijn man begon er vandaag zelf weer over. Dat onze zoon vandaag niet op zijn fiets wilde, omdat hij er dan niet langs kan. Dus ging hij maar lopend (en vallend). Echt sneu..

Misschien moet ik gewoon een briefje onder zijn ruitenwisser doen ofzo.

Ik ben gewoon een lafaard en wil gewoon een goede sfeer in de buurt houden.

20. Novi

Novi Niet meer actief

Ik heb eenzelfde soort ervaring met een camper die op de stoep werd geparkeerd. Daardoor moest ik toen met de buggy de straat op om mn weg te vervolgen. Ik heb dit anoniem gemeld. Geen zin in een mogelijke discussie. Dus in jouw geval zou ik het ook anoniem melden.

dreumesje, Athina en me1989 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina