dag kalender maken met plaatjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door NathalieH, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Emma begint nu steeds te vragen wat voor dag is het en of papa en/of mama dan moet werken. Of ze naar dansen gaat of dat ze naar het kinderdagverblijf gaat. Nu wil ik dus eigenlijk voor haar iets maken waardoor ze kan zien wat voor dag het is en wat daarbij hoort. Ik denk daarbij aan een weekkalender, maar die ik dan per dag kan opslaan en waarop de dag van de week staat met daarop een afbeelding wat we gaan doen. Zo denk ik dus voor maandag aan schoonmaakspullen omdat we dan altijd thuisblijven omdat ik dan het huis goed schoonmaak, voor de dinsdag denk ik dan aan een danseres omdat ze op dinsdag naar dansen gaat. Voor de woensdag aan iemand die sport omdat ze dan met de kinderen op de sportschool gaat spelen. Voor de donderdag spelende kinderen voor het kinderdagverblijf en voor vrijdag een foto van papa omdat papa dan altijd thuis is bij haar. Ik weet alleen geen afbeelding te verzinnen voor de zaterdag en zondag. Deze dagen zijn voor ons heel verschillend ingedeeld altijd. We gaan niet elk weekend op visite of weg en krijgen ook niet elk weekend visite. Wat zou een goede afbeelding voor het weekend kunnen zijn? Wie heeft tips?

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik maak even de vergelijking met mij werk. Ik werk met verst. gehandicapten. Daar werken we veel met picto's.
    Je zou bv 1 plaat kunnen maken met daarop 7 vakken. Elk vak staat voor een dag (dag kan je schrijven en evt verduidelijken met een picto).
    Elke dag hang je op wat er die dag is. Dit kun je iedere dag doen (dus 1 dag per keer) of bv op zondag een hele week ophangen.
    Je kunt kiezen voor plaatjes of voor picto's

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Misschien kan je met zo'n memo bord met magneten maar waar je ook op kunt schrijven iets maken?
    Volgens mij heb je ook kant en klare met de dagen er al op.
    Hier kan je dan verschillende plaatjes in hangen.
    Ik.hoor wel eens dat mensen deze bijv.op.zondag middag doorspreken voor de hele week zodat iedereen weet wat er op de planning staat.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0