fietskar ervaring gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anta, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Ik heb een baby van 10weken en mijn oudste is 20 maanden. Ik zit er over te denken om een fietskar voor achter de fiets aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee? Fietst het gemakkelijk? Voel je je veilig op de fiets? Moet je een speciaal baby zitje aanschaffen?
    Ik hoor het graag!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ik heb de kidcar. Ik vind het geweldig. De beste aankoop ooit voor de kinderen.

Het fiets erg makkelijk. Zelfs met harde wind. Ik voel me erg veilig. De kar is namelijk erg goed beveiligd.
    Ik had Julian eerst in de babyschelp en Isabella er dan naast. Nu zit hij in de dreumeszit.

Deze kar vind ik vooral erg makkelijk om mee te nemen ook naar de stad. Makkelijk los te koppelen en past door elke deur. Kan dus als buggy worden gebruikt.
    Ook als het regent zitten de kinderen heerlijk droog en warm.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kan er niet een maxicosi in en je andere kindje er naast?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij mij niet.

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier en groot fan van de fietskar. We hebben een chariot cougar. Maar wel de 1 persoons idd eerst met babyschaal en nu met dreumeszit. We hadden ook een 2persoons maar dit vond ik heel onhandig omdat je zo breed bent. Fietsen geen probleem maar in winkels vond ik het een ramp.

Mijn oudste was al 23 mnd toen de jongste kwam en kon dus wel zelf lopen. Als we samen gingen namen we nog een buggy mee.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee maxi cosi + kind ernaast past niet! Het is of maxi cosi of babyschaal + kind ernaast. Babyschaal is een stukje smaller.

Ik heb ook een fietskar (burley) en er heel erg blij mee. Ik voel me er heel veilig mee. Het fietst prima, alleen bij een drempel voel je hem achter je hangen.

Verder dezelfde mening als Bosi: handig met fietsen/wandelen combi, als het ineens begint te regenen zijn de kinderen lekker droog (en jij kleddernat ;) ), in de winter lekker warm (en jij hebt het eerste stukje het koud).

Hier zit zoonlief nog wel even in de babyschaal (tot 9 kg), hij is klein en licht.

Qua breedte heb ik er totaal geen last mee in de winkels (op de kruidvat na, maar dat is altijd een ramp). Ik ga er wekelijks de supermarkt en de bieb mee in en ook regelmatig op zaterdag desupermarkt of bijv. de hema. Nooit last van.

Deel Deze Pagina