al een paar dagen koorts en toch supervrolijk, herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door februari2012, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ons zoontje van 11 maanden heeft al een paar dagen verhoging/koorts. Zijn temperatuur varieert tussen 37,8 en 38,2 graden. Maar ik merk helemaal niets aan hem, hij is supervrolijk, speelt de hele dag en slaapt ook goed. Zolang hij niet ziek over komt maak ik me geen zorgen, maar ik vroeg me af of dit vaker voorkomt bij baby's. En wat zou het kunnen zijn? Ik zie wel een paar bobbels in zijn tandvlees, dus er komen weer tandjes aan, zou het dat kunnen zijn?

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Kan vaker voorkomen ja en het kan vanalles zijn..
    Inderdaad tandjes of een virus en vaak kom je er niet eens achter wat het was.

Hier ook (bijna) altijd vrolijk met koorts, zelfs bij hoge koorts!
    Het is dat ik temp omdat ze heet voelen maar verder merk ik inderdaad bijna nooit iets.

De temp die jij aangeeft is al helemaal niet hoog dus meestal merk je dan sowieso niets

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat zal dan zeker van tandjes zijn....

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Klinkt als tandjes.

Onze oudste bleef ook altijd vrolijk ondanks koorts. Onze jongste meestal ook, maat soms heeft ze wel last. Ze hebben vooral last van andere dingen dan koorts, lijkt me. Pijn ofzo.

Hoe komt het dat je zijn temperatuur meet? Als onze meiden vrolijk zijn, meet ik alleen als ik ze heel warm vindt voelen, en dan zitten ze echt al over de 38,5 vaak.

5. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Toen ik donderdag zijn luier verschoonde, vond ik hem warm aanvoelen. Toen heb ik even zijn temperatuur voor de zekerheid opgemeten. Hij had toen 38,2 en sinds die tijd meet ik het af en toe even op, gewoon voor de zekerheid.

Het zullen de tandjes wel zijn. Last heeft hij er gelukkig niet van.

Deel Deze Pagina