Hoe straffen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Humbly89, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,726
    3,163
    113
    Female
    Heey meiden,,

Mijn zoontje van 6 maand en 1 week kan sinds 4 dagen tijgeren heel leuk allemaal haha helemaal trots natuurlijk,, nou gaat meneer dus overal aan zitten,,, hoe straf je een kindje van 6 maand? Ik doe het nou zow,, Zijn handje pakken en Nee Liam dat mag niet,, en dan begint hij te krijzen en huilen net zow lang tot ik hem oppak en zeg het is goed zow,, hoort dat erbij? of pak ik het helemaal verkeerd aan?

Liefsz:)

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Met 6mnd is het nog moeilijk regeltjes aanleren hoor.
    Ik zou gewoon proberen te voorkomen dat ie aan dingen zit waar ie niet aan moet zitten - maw, de kamer baby-proof maken. Er zit niet veel anders op, maakt het voor jou EN de kleine wel veel relaxter.

Pas nu onze kleine over 1 jr is merk ik dat ze begint te begrijpen dat het ene wel mag, en andere dingen niet, en dat verbieden en "nee" daarmee te maken heeft. Het duurt soms best lang voor een regeltje erin zit ;) maar van straffen hebben we het hier nog niet laten komen.
    Bij 6mnd raakt je kleine volgens mij alleen maar overstuur van "afkeuring" en snapt ie niet waar het over gaat.

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,726
    3,163
    113
    Female
    Bedankt voor je reactie,,

De kamer is al babyproof maar nog zijn er dingen maar Liam gewoon niet aan mag komen en er steeds weer naar toe gaat,,
    Hij weet heel goed wat nee is en reageert er oowk heel goed op hij word alleen altijd heel erg hysterisch,,

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Dan aan blijven geven dat dat niet mag en als hij begint te huilen dan, dan denk ik dat hij dondersgoed weet dat het niet mag ;)

Zo deed ik het ook hoor, bij zijn armpje pakken en zeggen dat dat niet mag omdat het gevaarlijk is bijvoorbeeld en als hij dan even begon te huilen, dan huilt hij maar even, mijn ervaring is dat als ik er geen aandacht aan schonk dat hij dan weer vrolijk verder ging spelen :D

Wat ook heel vaak was, als hij iets deed wat niet mocht en ik zei tegen hem dat dat niet mocht stopte hij, maar als ik bleef kijken probeerde hij het weer, deed ik alsof ik niet keek ging hij wat anders doen ;). Je zou het eerder andersom verwachten :D

En ja, het is herhaling, herhaling, herhaling ;). Maar op een gegeven moment valt het kwartje ineens en doet hij niet meer.

5. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Whahaa dus Liam wordt ondeugend :p
    Geweldig...

Ik vind persoonlijk dat je het wel goed aanpakt hoor meid..:)
    Ik zou precies hetzelfde doen namelijk..
    Alleen Chanell is nog niet zo oud hihi

Liefs!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat vastpakken zou ik zelf niet op die manier doen... je kind snapt niet wat NEE is, maar snapt nu alleen nog dat bepaalde dingen tot gevolg hebben dat jij NEE zegt. Wat dat dan is of betekent... dat weten ze echt niet.
    Hier heb ik de kamer zoveel mogelijk babyproof gemaakt, en zijn er een paar dingen waar wij consequent op zijn. Dat betekent NEE zeggen en Thirza weghalen/ergens anders neerzetten.
    Dat zullen we moeten herhalen-herhalen-herhalen, maar dat hoort bij deze leeftijd :)

7. raspberry

Oja, ik vind straffen op deze leeftijd dus niet zo gepast...
    Afleren waar ze niet aan mogen zitten en leren wat juist wel gewenst gedrag is wel...

8. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik moet even zeggen dat ik het armpje pakte (gewoon zacht hoor ;) ) als hij iets vast had wat ik los moest krijgen :D anders gaat het moeilijk he ;)

En anders inderdaad optillen ergens anders neerzetten en herhalen als het weer gebeurt.

Dus dat vind ik geen straffen hoor, ik denk dat de ts een verkeerde titel daaraan heeft gegeven en niet wist hoe je het er anders neer moet zetten.

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou zeggen: nee, dat mag niet en hem vervolgens rustig wegpakken en op een ander plekje in de woonkamer zetten.
    En dit vervolgens nog honderden keren herhalen :p

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo.

fynn is dus nu helemaal geinstesseerd in de dvd speler etc an hij kan er dus net bij omdat hij zich zelf optrekt aan te tv kast;)
    loop hier dus de hele dag NEE oppakken wegzetten. maar dan hij kijkt mij aan lacht en kruipt net zo snel weer naar de kast:D en dan gaat we weer over nieuw blijf er nu dus ook maar bij staan.

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,726
    3,163
    113
    Female
    jah dat bedoel ik oowk :)

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Straffen lijkt me een beetje te heftig... denk dat je beter kunt blijven herhalen en weg halen.

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,726
    3,163
    113
    Female
    Heey meiden,

Dank jullie wel voor jullie antwoorden,,
    Ik zal in het vervolg eens proberen om Liam weg te halen als hij ergens bij zit waar hij niet bij mag komen,,

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ach wat is daar nou straffen aan bij wat ze doet.
    Bij gebrek aan een beter woord heeft ze dat opgeschreven maar wat ze nu doet is meer leren iets niet te doen.
    Ze zet hem immers niet voor straf op de gang.
    Ik zou trouwens hetzelfde doen en idd nee zeggen als iets niet mag en goed zo als ze iets doet wat wel mag.
    Odanks dat ze het misschien op die leeftijd nog niet goed begrijpen kun je er wel vast mee beginnen.

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    een kind van 6 maanden kan je nog niet straffen door hem in de hoek te zetten of in zijn box ofzo. gewoon naar hem toe gaan en zeggen: Nee, dat mag niet, dat is gevaarlijk ofzo.. en hem ergens anders zetten waar hij wel lief kan spelen. tis gewoon een kwestie van volhouden.

natuurlijk is het zo dat hij het woord Nee nog niet snapt. maar als je het woord niet gebruikt gaat hij het nooit leren.

als je hem vaak genoeg weg haalt bij de gevaarlijke dingen en hem terug legt waar hij wel lief speelt word hij het vanzelf wel beu om constant naar dat plekje te kruipen :)

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ps. wacht maar tot ze zich gaan optrekken en gaan lopen!! :D:D

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,726
    3,163
    113
    Female
    haha jah dan ben je nog drukker :p

18. raspberry

@Kimmeding: wat ik aangaf over het vastpakken, dat vond ik wel naar 'straf' neigen. Ik doe dat zelf dus niet, daar raakt je kindje van overstuur en dan bereik je niet wat je wilt bereiken, namelijk dat je kind leert dat het ergens niet aan mag komen.

Verder dus uiteraard wel NEE zeggen, je kind moet het toch ooit een keer leren :)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Het maakt niet uit HOE je het doet...
    Hij kent nu nog niks van opvoedmethodes...hij moet nog leren hoe jij bent in de opvoeding.
    Zolang je maar consequent blijft!

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    nou ja blijkbaar is gelukkig iedereen anders want ik vind vast pakken nou niet echt schrikbarend.
    Een handje pakken en nee zeggen zou ik zelf ook doen.
    Zolang je maar niet slaat of oppakt en op een traptree zet zie ik er niets ergs in.

Ik begrijp wel dat ze met 6 maanden nog niets begrijpen van "straffen" maar als je maar iets zegt om aan te geven dat je het niet wil hebben of dat het gevaarlijk is.

Share This Page