wanneer in slaapzak??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by paars, May 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Mijn zoontje is morgen precies 10 weken..
    wanneer mag ik hem in een slaapzak laten slapen??
    Elke keer als ik smorgens bij hem kom ligt hij weer anders op bed meestal helemaal op het hoofdeinde of overdwars..
    Maar vanmorgen lag hij dus met zn hoofd op voeteinde en was helemaal met zn hoofd onder de dekens gekropen :confused: Ja dat vind ik dus minder leuk!

Zou een slaapzakje helpen zodat hij minder beweeglijk word??

2. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Ik weet niet meer wanneer ik Melissa voor het eerst in een slaapzak heb laten slapen.
    In het begin hielp het wel tegen de bewegelijkheid, een paar weken later al niet meer... het lijkt nu zelfs alsof ze meer kan met de slaapzak, maar ik blijf het toch maar gebruiken omdat ze zo geen extra dekentje hoeft en ze dus niet onder het dekentje kan kruipen...
    Sinds vorige week weer een nieuwe soort slaapzak moeten halen, ze kan nu namelijk zelf de rist open maken...

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Wij hebben onze dochter ook rond die leeftijd in een slaapzak laten slapen, omdat we haar 's ochtends helemaal blootgewoeld en dwars in bed aantroffen. Ze lag toen nog in de wieg en die was te krap om van hoofd- naar voeteneinde te draaien, maar anders had ze het vast een keer gedaan. Strak instoppen hielp echt niet, dus hebben we slaapzakjes gekocht. En het hielp echt! En nog steeds, ook nu ze sinds ze een week in het "grote" bed (ledikantje) ligt. Ze blijft netjes onder de dekens liggen nu.

En zo grappig: als we haar uit bed halen, halen we de deken weg en ritsen haar slaapzak open en "floep" daar gaan de voetjes de lucht in. Meestal laat ik haar mooi even spartelen, omdat het er zo leuk uitziet. Ze heeft dan ook de grootste lol.

Dus ik zou zeggen: gewoon mee beginnen nu! Het "mag" al veel eerder dan 10 weken hoor, er zijn kindjes die vanaf dag 1 in een slaapzakje slapen. Waar je wel even op moet letten, is de maat. Je bent misschien geneigd om een wat grotere te kopen, omdat hij er anders zo snel uitgroeit, maar hij moet zich natuurlijk niet uit de slaapzak kunnen wurmen!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    slaapzak omdraaien is ook een oplossing ;)

5. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Omdraaien? Zodat de rits binnen zit???
    Ach ja, ze was toch toe aan een nieuwe, werd al te klein en was al aan het slijten, nu kan ze er gewoon niet meer bij... hahahahaha

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

waar je op moet letten is dat de armpjes niet terug in de slaapzak gewurmd kunnen worden en dat het hoofdje niet door het hoofdgat past. Lengte maakt dan minder uit, maar meestal zal de goede lenget ook dus passen qua hoofd en armpjes... Je hetb trouwens slaapzakken die je aan de onderkant met drukknoopjes om kunt slaan: dan kun je er nog een tijdje langer mee doen.
    Hielp hier in eerste instantie tegen het draaien, maar nu al niet meer. Maar je hebt dan geen deken nodig en dus kunnen ze zich iig niet met het koppie onder de dekens wurmen.

Als ze de rits open krijgen: de slaapzak achterstevoren aantrekken :)

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    haha ja dat bedoel ik idd, nee niet dat de rits binnen zit maar dus achterstevoren.

8. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    aha, nou begrijp ik het, maar dat zit toch niet lekker? de rugkant is namelijk hoger dan de buikkant... Dan zit het toch heel raar?

9. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Ik heb een slaapzak gebruikt vanaf week 1. Je moet alleen opletten dat het slaapzakje niet te groot is, dan kan het al vanaf de geboorte.

@Kity: dat valt wel mee, want de rugkant is wel zacht aan de bovenkant, geen harde rits die tegen het kinnetje drukt. Of je neemt een iets grotere slaapzak. Probeer het maar eens.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Roos is al heel snel in een slaapzak gegaan een onrustige slaper die heel haar bedje ziet net als Daan.
    Ze hebben al slaapzak maat 56 dus het is wanner jij vind dat het tijd is

11. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    ow, bedankt voor de tip allemaal, ik ga het zeker proberen, maar ik heb nu een slaapzak met de rits aan de zijkant en die eindigd helemaal aan de onderkant...
    erg handig... als ie in de was gaat, dan zal ik de slaapzak eens omdraaien...

12. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Oh das ook handig zeg! Waar heb je die gekocht?

13. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet

Ik heb er eentje van de prenatal en een van de V&D.
    Met een rits aan de zijkant.

14. anno1977

anno1977 Actief lid

Apr 27, 2008
    171
    0
    0
    Evy sliep gewoon onder haar deken, en lag er soms al overdwars in, gelukkig was ze nog niet onder haar deken gekropen. Nu heeft ze sinds vrijdag een pavlik bandage, en daar wil de deken niet echt makkelijk overheen natuurlijk. Dus een slaapzakje bij de hema gekocht, en dat gaat perfect. Met sokjes voor onder de banden van de pavlik, en een romper met lange mouwen is het warm genoeg. Heb al wel gemerkt dat ze met de pavlik nog heel veel kan, want elke keer als ik haar uit bed haal ligt ze er overdwars in! Voor zolang dat nog past...

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre had vanaf dag 1 een slaapzakje aan. En ze ligt sinds een maand niet meer onder haar deken, ze heeft dan alleen een slaapzakje aan en ze gaat haar hele bed door, maar dat is niet erg want ze ligt toch niet bloot.

16. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Ik heb hem van de v&d... Maar inderdaad, ook bij de prenatal gezien...

17. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    Hier sinds ongeveer 2 weken een slaapzakje. Ze lag steeds onder de deken uit. Nu alleen een lakentje erover en ik vind dat ze minder beweeglijk is (voor hoe lang weet ik niet)

Share This Page