Doorkomende kies en bloed.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmy, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Is er iemand die dit herkend?

Hier heeft dochter afgelopen 1,5 maand kiezen gekregen. De eerst 3 kwamen geleidelijk: klein puntje en dan zeg maar steeds meer kies. De 4e is sinds 2 wkn door maar kwam veel sneller: gelijk om meerdere plaatsen door tandvlees heen. Nu zie je de buitenkant van de kies door is maar in het midden van de kies lijkt iets roods (?) te zitten met de kleur van bloed :( Het is iig donkerder dan tandvlees en heeft de kleur van bloed, maar het bloed zelf niet..

Iemand enig idee? Of ook zoiets gehad. Herken dit ook niet vd oudste met kiezen krijgen. Het lijkt niet pijn te doen want ze kauwt ook haar eten normaal met die kant..

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik denk dat we zoiets vaker gewoon missen. Als een kies doorkomt kan het best zijn dat er een stukje houdt wordt uitgestoten. Het sterft af en beetje bloed kan dan ook wel. Dus kleur kan rood/zwart zijn.

Hier ook de 3e kies in 1,5 maand tijd. Komen die altijd voor de hoektanden eigenlijk? De dame heeft onder 4 snijtanden en boven nog maar 2.

3. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Ja ik denk dat het dat dan is. Zal het even in de gaten houden.

Wat betreft volgorde: meestal eerst 8 tandjes (4 boven en 4 beneden), dan vier kiezen (op elke plek 1), daarna 4 hoektanden en nog weer even later de laatste 4 kiezen.
    Maar vaak genoeg wijkt de volgorde wat af. Hier heeft dochter 4 tandjes boven, 3 beneden, en 4 kiezen. We wachten dus nog op die vierde beneden :). Die lijkt nu in aantocht.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Die kleur zie ik bij mijn zoontje ook, daar zit nog een klein beetje kies onder t tandvlees.

Weet je nog hoe t er bij jezelf eruitzag als je tand/kies er net uit was met wisselen? Zo ziet t bij mn zoon eruit.

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dat was hier ook met de kiezen, beetje een soort puntbloedinkje... Arm kind!

Deel Deze Pagina