Slaapkamer van mijn dochter is altijd koel. In de zomer een voordeel maar nu niet echt. Wanneer ik nu de verwarming niet opdraai dan koelt het af tot 13 graden in de nacht. Overdag 15 graden. Nu slaapt ze in een puckababy 4 seizoenen, romper lange mouw en pyjama. Nu heb ik in de avond de verwarming aan staan en gaat uit wanneer wij op bed gaan. Ook dan koelt het nog af naar 15 graden. Liever heb ik de verwarming niet aan alleen lijkt mij 13 graden of minder erg koud. Is een dekentje over de puckababy nog een optie? Of zal dat teveel zijn? Van de week wordt het helemaal koud in de nacht en zal dan nog verder afkoelen. Vind het soms zo lastig. Zelf pak ik een extra deken met dit weer.
Ja ik heb dat ook met mijn dochter..haar kamertje is ook heel koud. Ik zet zelf de verwarming aan op een lage stand en dan is t ongeveer 17 a 18 graden n haar kamer. Ze draagt dan een lange mouwen romper met een onesie en een slaapzak met lange mouwen..Deken trapt ze zoiezo weg..en omdat ze laag ligt in haar bedje is dat ook sneller koud..ze is 19 maanden dus slaapt nog in een baby bedje..maar wel op de laagste stand. Ik controleer ook vaak tussendoor nog..of ze niet koud is. Maar blijft lastig. X
Jeetje, nou ik persoonlijk vind 13 graden of minder wel echt koud hoor. Ik zou de verwarming ook laag aan zetten, wat Jenerah zegt. Een goede kamertemperatuur ligt tussen de 18 en 19 graden. Ik zou er wel voor proberen te zorgen dat je daar ergens in de buurt komt. Bij ons is het altijd tussen de 19 en 20 graden op de kamers 's nachts, ookal vriest het. We hebben nieuwbouw en het is goed geisoleerd. Ik zorg wel dat er voldoende geventilleerd word. Je kan een dekentje gebruiken, maar goed die kan ze zo wegtrappen en ligt ze alsnog in de kou.
Inderdaad vind het zelf ook koud. Alleen lees ik ook dat een verwarming niet goed is ivm de droge lucht. Heb al wel bakjes water op de verwarming staan. Vind het zelf zo lastig om in te schatten hoe warm een slaapzak en vooral deze is. Nu wij de verwarming in de avond aan doen zakt het naar 15 graden in de ochtend. Dekentje nu over gedaan. Kan ook niet de hele nacht de thermostaat beneden aan laten zodat de verwarming aan blijft. Het hele huis is prima geïsoleerd alleen slaapt zij op een kamer met uitbouw waardoor het frisser wordt.
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar hij zijn dezelfde temperaturen... ik heb het al eens 11 graden gezien. Hier heeft hij hetzelfde aan als jouw kindje maar dan een wollen romper ipv een gewone en als het van de week weer gaat vriezen dan zet ik de verwarming een halve slag open, beneden op 15 graden. Dan blijft de ergste kou weg Van 15 graden gaan ze echt niet dood hoor gewoon goed aankleden
Tjah, het is maar wat je gewend bent denk ik dan. Ik vind 11 graden echt veeeelste koud! en ze zullen er vast niet dood aan gaan nee, maar echt ideaal is het ook niet volgens mij en tussen de 16-18 graden ook prima.
Het is niet elke nacht 11 graden hoor En zoals ik al zei staat met echte kou de verwarming een stukje open Zolang je kindje gewoon lekker slaapt en het niet koud heeft is er toch niks aan de hand ondanks de temperatuur Weet je wat het is... het word hier nu eenmaal koud daar kan ik niks aan veranderen... Ik ga niet alle verwarmingen vol open zetten en de thermostaat de hele nacht op 18 zetten... Dus zoek ik andere opties zoals een wollen romper en evt een wollen majo
Ze zijn duur, maar ik ben heel erg tevreden over de slaapzakken ergopouch. Ik heb de 3.5 tog (de warmste variant) met mouwen. En ik kan dan varieren met een warme of minder warme pyama. Ik heb overigens ook de minder warme versie met korte mouwen, maar daar heb je nu niks aan.
Ik had die met mouwen... ook de 3.5... Maar zoontje had er altijd zulke koude armen in😱😱 heb hem dus jammer genoeg niet heel lang gebruikt, verder vond ik m wel heel fijn. Hoe doe jij dat met de armen? Ik vind de mouwen niet wijd genoeg om nog een goede dikke laag extra aan te doen...
Ik vind niet dat hij daarin nog zo'n dikke laag nodig heeft? Hij draagt een romper met korte of lange mouwen en als het echt koud is een pyamabroek. Maar meestal vind ik dat laatste te warm.
Wol! Wollen kleding en dekens reguleren de warmte veel beter dan katoen. En ik zou toch de verwarming ietsje aanzetten. Het klinkt heel onbehaaglijk.
Hier heeft mijn dochter ook een frisse kamer. Ik ga er eigenlijk altijd een beetje vanuit dat als ze niet wakker wordt ervan, ze het dan vast niet koud heeft maar misschien is dat naïef als ik jullie reacties zo lees?
Dat is idd ook een oplossing! als ze er niet s nachts van wakker worden, zullen ze t vast niet koud hebben en lekker slapen! Maar ik moet er niet aan denken, brrr..! ben ook een echte koukleum
Ik ben ook een koukleum hoor haha Maar ik denk idd maar dat zolang hij niet wakker word hij het wel behaaglijk zal hebben
Nja idd bij de romp en de benen was het wel warm... Maar zn armen waren zoooooo koud elke keer... en niet alleen zn handen maar echt zn complete arm😱
Hier is het snachts tussen de 14-15 graden. Onze oudste slaapt in een lekkere warme pyjama, slaapzak en dekentje. De jongste slaapt ook in een lekkere warme pyjama en een 4seizoenen slaapzak.
Wij hadden een dun wollen pyjamatruitje over een romper lange mouwen. Sliep ze bijna het hele jaar in (behalve hoogzomer).
Nou ik heb het dekentje over gedaan. Ze wordt steeds zo vroeg wakker. Vanmorgen dekentje weer over gedaan wn verder geslapen tot 8. Nu ook is het zonder ramen open 14 graden.
Hier ook koude slaapkamers. Momenteel een 11-tal graden met dit weer. Ze slaapt gelukkig wel altijd goed. Heeft romper lange mouw, 1delige pyjama van velours en puckababy 4seizoenslaapzak aan. En teddy dekentje van Koeka. Overdag zetten we de chauffage van de kamer ernaast open, zodat haar kamer ook wat verwarmd. Maar ik merk nu dat ze er van moet hoesten tijdens haar middagdutje. Dus zonder chauffage vind ik het toch beter