Tot wanneer gebruikte je de babyfoon?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    De titel zegt genoeg!
    Wij gebruiken hem nog altijd.;)
    Anders hoor ik haar echt niet...
    En ze slaapt nog altijd niet door....:cool:

Is dit gek??

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    niets is gek toch? Als dat jou een beter gevoel geeft moet je dat gewoon doen!!
    Wij gebruiken hem natuurlijk nu ook nog, hebben wel het geluid eraf gezet als we 's avonds beneden zitten, want anders focus ik me veel te veel op de babyfoon.

Gewoon lekker doen wat jou goed lijkt! En zo kun je je meisje extra in de gaten houden toch! Niets mis mee lijkt me!

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dat zat ik me pas ook af te vragen! Wij gebruiken de babyfoon ook nog altijd...:) Het is volgens mij vooral een kwestie van gewenning, want al die maanden zit je zowat gekluisterd aan de babyfoon, en dan ineens zou het niet meer hoeven...lastig! Ik vind het voor nu wel makkelijk want door die babyfoon weet ik tenminste zeker of ze slaapt of wakker is, iets wat ik niet hoor als ik gewoon beneden zit.

Hier is het vrij simpel, over 3 maanden wordt nr.2 verwacht en ik ga niet nog een babyfoon aanschaffen. Dus voor die tijd moet ik bij dochterlief zijn afgekickt ;)

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij gebruiken de babyfoon ook nog. Als we zelf op onze slaapkamer zijn is het niet nodig, maar hij slaapt altijd zo goed 's nachts dat we er geen last van hebben. En als hij naar bed gaat en wij zitten 's avonds nog beneden, dan hebben we ook altijd de babyfoon beneden staan. Het is meer de gewoonte dan dat het nodig is.

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Voor de oudste gebruik ik hem nog steeds.

We hebben inmiddels een video babyfoon gekocht met een extra camera. Zo kan ik dalijk de baby en mijn dochter in de gaten houden. Mijn dochter doet ook nog altijd een middag dutje en zonder babyfoon hoor ik echt niet of ze wakker is of niet.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben zelfs de babyfoon bij de oudste nog staan... ik vind het wel handig, hoeft ze s avonds ook niet hard te roepen (waar de jongste misschien weer wakker van wordt) als er wat is.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn oudste word over 2 weken 3 jaar, hij heeft nog altijd een babyfoon op zijn kamer staan ;)

ik vind het fijn, zeker nu hij ook zindelijk is, maar in de nacht nog niet, heeeel soms wil hij nog weleens roepen dat hij moet plassen, hij hoeft dan alleen maar door de babyfoon te praten en dat doet hij dan ook, dan roept hij niet onnodig zijn zusje wakker.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik hem ook nog, ik hoor haar echt niet beneden..

's nachts nemen we hem wel mee naar boven maar staat ie niet aan, maar dan hoeven we niet ons bed uit om de muziekjes aan te zetten :D

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij gebruiken 'm ook nog.

Een hele tijd niet gedaan, we hadden 'm uitgeleend en ik mistte 'm ook niet echt. Voor oud en nieuw wilde ik 'm wel terug en sindsdien gebruik ik 'm weer. Blij van! Dochter is erg verkouden en hoest veel. Laatst bleef ze er haast in, ze verslikte zich ofzo, heel eng geluid. Ze moest daarna ook huilen. Dat stikkende geluid hadden we nooit zonder babyfoon gehoord, we wisten allebei ook niet hoe snel we naar boven moesten rennen.

's Nachts gebruik ik 'm niet, al nemen we 'm wel mee. Als ze weer eens zo hoest dan luister ik altijd even als ik het niet vertrouw. De deur van haar slaapkamer maakt geluid als ik 'm open doe en daar wordt ze wakker van, met de babyfoon is dat dus niet en zo kan ik toch nog even luisteren of alles wel goed gaat.

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gelukkig!!:D:D:D

Ik dacht al dat ik een van de weinige gekke moeders was whahaha.

Ik hoor haar gewoon echt niet! En ik ben bang dat als ik hem tijdens het slapen uit heb staan dat ik haar niet hoor..
    En dan ga ik ook lichter slapen.. Ook weer niet handig als er niet zoveel nachtrust is;)

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij gebruiken hem nog steeds voor onze dochter, ze valt in slaap met het muziekje ;)
    En ''s nachts staat ie echt aan, wij slapen op zolder en zij op de verdieping eronder, gewoon fijn idee dat ik haar horen kan.
    Voor zoon op komst een andere babyfoon gekocht, we wilden niet haar muziekje afpakken :)

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die niets hoort zonder babyfoon, ze moet echt hard krijsen (wat ze bijna nooit doet) mocht ik haar willen horen beneden. Ben ook van plan om hem nog heel lang te gebruiken

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Voor mijn oudste dochter van 3,5 hebben we heb eigenlijk pas net weggezet...... :) Wij slapen op zolder en anders was ik altijd bang haar niet te horen (niet dat het nodig was, maar gewoon het gevoel) Nu is de jongste ook naar haar eigen kamer verhuisd op de eerste verdieping en gebruik ik de babyfoon voor haar.

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij hebben bij onze dochter tot een maand of 6 de babyfoon mee naar boven genomen als wij gingen slapen, dus echt op mijn nachtkastje gezet. Maar ik werd wakker van elke kuch en hoest en grom, daar sliep ik heel slecht van. Dus met ongeveer 6 maanden is ie niet meer mee naar boven gegaan.

Maar beneden hebben we hem dus nog altijd wel staan! Het ene station staat dus op haar kamer, en het andere station staat gewoon in de basis. Zo hoor ik haar dus wel als ze overdag ligt te slapen en wakker wordt, of als ze 's avonds al op bed ligt en ineens begint te gillen. Want van boven naar beneden hoor je bij ons zonder babyfoon niets.

Vanuit mijn bed hoor ik haar nu ook prima zonder babyfoon. Ik word nu pas wakker van als zij echt geluid maakt, en niet van al die kreuntjes die ze in haar slaap maakt.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik gebruikte de baby foon tot 2 jaar en 8 a 9 maand

16. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn manneke slaapt overdag naast de huiskamer en 's nachts nog bij ons, dus ik heb hem zelden nodig. Maar als ik ook maar even weg ga (naar de andere verdieping), dan zet ik hem toch maar aan.
    En tsja, hij is bijna 2, maar ik vind het toch prettiger. Zeker als hij in paniek wakker wordt, en ik ben er niet... zou toch sneu zijn voor hem als ik dat pas 5 of 10 minuten later merk. Lekker gebruiken dus, is voor iedereen prettiger lijkt me!

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb er niet eens 1, dus nooit gebruikt maar als jullie dit prettig vinden gewoon doen toch. Waarom zou het gek zijn.

18. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ik gebruik hem nu ook nog. Beneden hoor ik hem anders zowiezo niet als hij boven ligt. Maar ook 'snachts staat hij bij m'n bed. Kamer is twee stappen verder, maar ben bang dat ik hem anders niet zou horen.:p

19. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    wij gebruiken de babyfoon alleen overdag als ze slapen. s'nachts slapen ze toch allebei gewoon door en als ze wakker worden hoor ik dat meteen.

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij gebruiken hem ook nog steeds en we blijven hem ook nog een hele tijd gebruiken. ik vind het een veilig idee dat ik mijn zoon altijd kan horen als er iets aan de hand is

Deel Deze Pagina