Flut dekens dreumes.. dekbedje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maja82, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Cool ventje heeft 's nachts een romper, pyama, slaapzak aan en ligt onder een ledikant deken. Wat een rot dekens zijn dat toch! Net niet warm, te lang en niet breed genoeg waardoor ze ook niet goed dubbel kunnen. Ik vind het echt koud nu en we hebben een oud huis en boven geen verwarming.
    Zou ik een dekbedje aan durven? Hij is nu 16 maand, eigenlijk nog te jong.
    Heeft iemand tips voor een warme, comfortabele nacht voor mijn kleine man?

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Hier hebben we een romper, pyama, winterslaapzak.
    2 lakentjes, ledikant deken en sier dekentje.
    Maar dan wel dubbele beglazing, rooster open maar raam dicht.

Je kunt altijd een dekbedje proberen of eens laten slapen in jullie bed kijken hoe dat gaat

3. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt de deken dwars leggen, dan kun je hem beter instoppen en ik zou een tweede deken erbij pakken als hij het echt koud heeft. Verder romper lange mouwen, velours pyama en evt. sokjes en een slaapzak dan. Daar redde mijn dochtertje het altijd wel mee. Moet zeggen dat ze nu sinds een week wel onder een dekbedje slaapt (en dat bevalt wel erg goed), maar ze is ook wat ouder dan jouw zoontje.

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier slaapt mn dochter sinds ze 15 mnd is onder een dekbedje. Slaapt ze een stuk beter door!

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje slaapt sinds 20 mnd onder een dekbed, gaat prima.
    Maar da's natuurlijk wel een verschil met 16 mnd.

Ik denk dat jij het het best kunt inschatten: ik was ervan overtuigd dat mijn zoontje niet onder het dekbed zou verdwijnen en hij kruipt er zelf onder vandaan als hij het warm heeft. Alleen jij weet hoe dat bij jouw kindje is.

Maar ik herken wel wat je schrijft hoor, ik vond het tijdens koude nachten ook altijd zo'n gedoe, ik was altijd aan het klooien met meerdere dekentjes en aan zn nekje aan het voelen..

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe warm is het op zijn kamer? je hebt dubbele beglazing, en raam dicht. dan kan het toch niet onder de 19 of 20 zakken? lijkt me zo veel!!!

zoon slaapt hier met een puckabag (herfstdeel), romper en pyjama, half onder laken + dekentje

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée slaapt al vanaf 6 mnd onder een dekbedje. Ze werd iedere nacht koud wakker, ben een dekbedje gaan gebruiken en ze had het veel warmer! :)

je zou het bij zn middag slaapje kunnen proberen? hij zal toch sterk genoeg zijn om dat dekentje van zich af te duwen?

x

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in de combisleeper (beide delen) zonder deken en dat gaat super! andere slaapzakken had ze het koud in, maar combisleeper werkt hier fantastisch. is hier 16/17 graden op haar kamer.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ken het probleem wel een beetje.
    daymian zn kamertje is op het zuiden dus bloedje heet in de zomer, maar zoals nu is het maar 16graden op zn kamer overdag.
    we hebben dubbele beglazing en gelukkig wel verwarming boven maar die werkt niet als het beneden warm genoeg is.

ik lucht smorgens alle kamers, ruim voordat daymian tussen de middag naar bed gaat doe ik zijn raam dicht en zet ik de deur open zodat de warmte van beneden naar boven kan.
    verder laat ik zn rolgordijn en overgordijnen dicht als hij smiddags uit bed komt en ook dan gaat zn deur weer open.

daymian heeft snachts een romper met lange mouwen, een pyjama en een winterslaapzak (nu nog zonder mouwen) aan en licht onder een deken in een overtrekje.
    een dikkere deken heeft bij hem helaas geen zin omdat hij er onderuit kruipt.
    helaas wordt hij wakker als hij het koud heeft maar gaat dan niet onder de dekens liggen maar huilen en roepen.

alyssa bleef beter onder de dekens liggen en daar legden we de deken in een overtrekje overdwars in haar bed en nog een lakentje aan het voeten einde zodat het daar ook goed ingestopt bleef.
    niet heel mooi, maar het werkte wel.

liefs doris

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hier ook combisleeper zonder deken, ideaal! Vond het eerst veel te duur, maar in zijn koude slaapkamertje ben ik nu veel geruster dat hij er lekker warm bij ligt.

12. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hier sliep ze ook al heel snel onder een dekbed. We hebben ook een oud huis en enkel glas boven dus het is daar echt heeeeel koud in de winter. Met haar dekbed blijft ze toch lekker warm.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat een dekbed geen probleem is. :)

14. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Wij hebben een puckabag en daarin heeft ze een romper lange mouwen en een pyama aan. Vannacht was het 13 graden op haar kamertje en ze heeft prima geslapen.

Deel Deze Pagina