Vanaf wanneer NIET meer slapen???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ynnel1, Oct 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Hoihoi....

Vanaf wanneer ongeveer gaan die ukkies niet meer slapen????
    Onze dochter is nu 18 maanden en heeft al 2 weken achter elkaar dat ze 1 dag in de week gewoon het vertikt om s'middags te gaan slapen... Terwijl ze van tevoren duidelijk aan geeft dat ze wel moe is.. (ogen wrijven en gapen)
    Ze lijkt mij nog veel te jong om niet meer naar bed te gaan!!!!
    Gister had ze dan weer zo'n dag en toen viel ze natuurlijk dan ook om 18:00 uur in mijn armen in slaap....

Is dit dan al de overgang naar niet meer slapen of zal het over gaan?????????

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter heeft ook zo'n fase gehad op die leeftijd, weinig willen slapen maar wel heel moe zijn. Ondertussen is ze 2 jaar en 9 maanden en slaapt nog makkelijk 2 uur 's middags!

3. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Oke dank je wel... Hoop ook idd dat het gewoon een fase is!!!!!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje is ook 18 mnd en wij hebben deze fase ook achter de rug. Hier was het een maandje geleden aan de orde. Wij dachten ook het zal toch niet dat hij al van zijn slaapje af gaat? Daarbij was hij ook nog eens extreem vroeg wakker 5 uur á 5.30. Sinds een week slaapt hij weer goed 12 uur s'nachts en s'middags 2 uur zonder enig probleem.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo'n fase gehad rond de 18 maanden... gelukkig kwam het weer goed ;) . Inmiddels lijkt het slapen hier nu wél echt op te houden. Hoewel ze er eigenlijk nog nét niet aan toe is.
    Maar ze is altijd een slechte slaper geweest overdag.. even afwachten nu dus of het een fase is of zo blijft..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gelukkig met 18 maanden geen problemen gehad. Nu met 26 maanden is het heel af en toe dat hij niet gaat slapen (is dan wel rustig op z'n kamer aan het spelen)... gelukkig slaapt hij nog 1,5 - 2 uur in de middag!

Maar elk kind is anders. De één gooit zijn middagslaap er al vroeg uit de ander blijft tot aan de kleuterschool in de middag slapen!

7. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hier ok geweest maar meot zeggen dat t nu de 3e keer is dat t terug is de 2e x duuurde maar 2 weken maa rnu paar dagen en ochtend weer vroeg pff hoop snel dat t weer over gaat

8. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

Feb 26, 2009
    508
    0
    0
    Zit met hetzelfde probleem, alleen met een kindje dat pas volgende week 1 word... ik snap er niets van, eerder sliep hij smorgens een 3 kwartier en smiddags als ik geluk had anderhalf uur.. Nu begint hij beide slaapjes te vertikken..?
    Gevolg...Jengelig, dood moe....

9. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Wij hebben ook die fase gehad maar later sliep ze wel weer gewoon smiddags. Nu is ze 3 jaar en slaapt af en toe nog steeds smiddags (2 a 3x per week)

Share This Page