Ja, ik heb de fleece versie. Ik ben gewoon niet zo'n fan van pocketluiers, maar vond deze wel redelijk prettig. Lijken wat beter te sluiten om de beentjes. Wel echt met 2 bamboe inleggers doen, anders vond ik het een te dik pakket en minder mooi zitten.
Femkes nog andere merken of manieren die je aanraad? Ik kan die panda baby hier 2 weken op proef krijgen vandaar. Ben mezelf een beetje aan het verdiepen
Er is een ander topic over wasbare luiers. Staan ook allemaal reviews in. Als je ze op proef kan krijgen zou ik dat zeker doen. Geeft een goed beeld van pocketluiers. Ik gebruik zelf vouwluiers met overbroekje. Vind ik zelf erg makkelijk en werkt goed bij bv-poep. Er zijn mensen die zweren bij all-in-one luiers en degene die ik heb (totbots) vond ik helemaal niets. Best Bottom (is een all-in-two luier) vind ik ook heel fijn, maar een ander lid vond de broekjes te plastic. Het is echt heel persoonlijk. Op kaatjekatoen.nl staan wel allemaal goede omschrijvingen, maar het blijft de vraag wat bij jouw kind past en jouw wasstijl werkt.
Ik heb ook een luier van Pandababy en vind hem erg fijn. Ik had eerst een versie waarmee ik lekkage had. Gemaild en gelijk een nieuwe gekregen. Deze is een nieuwe versie met een dunnere binnenlaag en een nauwere pasvorm. Doordat het een luier is die van geboorte tot zindelijkheid is te gebruiken, denk ik dat de nieuwe pasvorm vooral voor babies handig is. Ik kan me zo voorstellen dat de luiers bij een stevige peuter niet (goed) meer passen. Ons lange slanke mannetje past hem nog goed nu met 26 maanden, maar hij moet niet veel breder worden.
Ik ga ze ook proberen. Van de week een bestelling plaatsen ben erg benieuwd. Heb gezien dat er nog een topic over wasbare luiers is, maar die is zo uitgebreid, dat ik er niet meer wijs uit wordt.
Dat gevoel ken ik hoor. Kort gezegd zijn er 3 soorten. All-in-one, vergelijkbaar aan een gewone wergwerp, alleen gooi je ze in de was ipv de prullenbak. Dan heb je pocketluiers. Daar valt de Pandababy onder. De luier vul je met een inlegger (bamboe of microvezel of mengsel) en die neemt het vocht op. Er zijn vele soorten pocket die vaak net wat verschillen in pasvorm. Welke dus past is heel persoonlijk. En dan heb je nog verschillende varianten met een overbroekje. De luier zelf is dan bijvoorbeeld een vouwluier, een voorgevormde luier of een inlegger. Afhankelijk van je wensen en budget kun je alle kanten op. Ik heb zelf van alle 3 de varianten wat geprobeerd en uiteindelijk hebben alle soorten met overbroekje bij ons de voorkeur. Daarbinnen gebruiken we verschillende soorten. Mijn man heeft bijvoorbeeld ook een andere voorkeur dan ik. Maar we zijn wel alletwee om. Als we wegwerp gebruiken is het omdat de wasbare op zijn. Anders kiezen we allebei wasbaar.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. De afgelopen 2 dagen de panda-baby getest met 2 bamboe inleggers. Vindt het toch nog behoorlijk dik pakket voor zoon kleintje. Weegt ongeveer 4500gram. Daarom ook een keer met 1 bamboe inlegger geprobeerd, helaas binnen 2 uur doorgelekt aan de voorkant. Wil ook nog andere bestellen, uitproberen. Heb je tips. Wil een beetje slanke modelletjes.
Is een luierconsult geen idee? Dan kun je wat verschillende zaken voelen en zien. Ik ben zelf van de vouw- en bamboeluiers en dan is altijd wel wat forser dan een wegwepluier. Wel vind ik dat ze er in groeien. (of misschien ben ik nu gewoon anders gewend)
Oh, trouwens wel nog mogelijke tip, op lieveluiers.nl verkopen ze best bottom luiers. Dat is een overbroekje met inlegger die je erin klikt. Omdat er verschillende maten inleggers zijn, zijn ze relatief slanker dan de meeste andere 2delige systemen. Ik neem ze vaak me in mijn luiertas als ik kort wegga. Dan heb ik nauwelijks meer bij me, dan toen ik wegwerp gebruikte.