invallers, stel ik me aan?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Damay77, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Van week is mn 3 maanden oude dame een ochtend gaan wennen op het kdv. Ik vond het moeilijk om haar achter te laten maar het stelde me gerust dat ze bij vaste en bekende leidsters achterbleef. (Samen met de grote zus).
    Vanmorgen zou ze een hele ochtend gaan. Er zaten 3 vaste leidsters, waaronder 2 waar ze van de week ook bij was. Helemaal prima. Ze werd enthousiast over gepakt en ik liet haar met een gerust hart achter.
    Kom ik ze net ophalen, zit mn oudste met 2 invalleidsters in het ene lokaal en mn 3 maanden oude dochtertje huilend in de wandelwagen in het naast gelegen lokaal. Een stuk chagerijn van een invaller (staat ze om bekend), zei geen gedag toen ik binnen kwam. Ze ziet me, springt op en gaat naar de wagen. Wagen werd gewiegt en ze haalde haar eruit om te "troosten". Daarna zat mn dochtertje op een bureaustoel te draaien en werd er een paar x door de leidster behoorlijk boos gezegd dat ze op moest houden. Heb hier uiteraard zelf rustig wat op gezegd, toen hield dochter op.. zo kan het ook. Ik zal nu wel een zeikerd zijn maar ik ben dit totaal niet gewend. Kind huilend in een ander lokaal terwijl hun was zitten te vouwen en alleen mijn kinderen er nog waren. Dus tijd zat om dr heen en weer te wiegen met de wagen. Het voelde niet goed dat de tussendeur dicht zat en ze zo opsprong toen ze me zag. Vervolgens zo geirriteerd op de oudste reageren. Bedoel, dat kan ook normaal. Ik heb ze op gepakt en ben weg gegaan. Huilen stond me nader dan het lachen. Daarna begon mn oudste dat die juf helemaal niet lief was. Ze deed boos. Nou weet ik echt wel dat kids niet iedereen leuk hoeven te vinden maar mn dochtertje heeft nog NOOIT gezegd dat er een leidster stom is.
    En daarnaast vind ik het vreemd dat me niet is gezegd dat er smiddsgs 2 invallers zaten. Zeker op een 1e dag voor zo'n kindje. En dan nog vind ik het raar dat er 2 invallers zitten. Weliswaar 1 invaller die er vaker zit maar dan nog. Vind dat er minstens een vaste kracht bij hoort.

Of overdrijf ik nu heel erg:)

2. Username

Username Niet meer actief

Ga op je gevoel af, als jij je er niet goed bij voelt dan is het niet goed. Ik zou hier boos over zijn en daar zou ik het ook echt over willen hebben!
    Jij moet je kind met een gerust hart achter kunnen laten en als ik je verhaal zo lees dan is dat niet het geval.

Dus ik zou als eerste het gesprek aan gaan met een van de leidinggevenden. Afhankelijk daarvan kun je verdere stappen ondernemen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ook boos worden hoor. Zou zelfs zeggen dat ze wel wat voorzichtiger om mogen gaan met het belangrijkste in jouw leven! Ik zou er morgen nog wat van zeggen bij de andere leidsters hoor!

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik zou ook boos zijn en ik zou er een gesprek over aangaan ja! Met de vaste leidsters of aanspreekpunt dan.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik zou zeker boos zijn en er ook wat van zeggen. Het is het belangrijkste in je leven en daar mogen ze wel wat voorzichtiger mee zijn. Ook horen ze je kleintje niet alleen te laten!

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vandaag gemeld bij de leidster. Ze vond het goed dat ik het melde. Ze had nog wel als excuus dat de invaller misschien weinig met babys en peuters had en daardoor nog aan het zoeken was om mn kleine stil te krijgen. Bijv door de deur dicht te doen. Heel jammer dan. Als ze weinig met kleintjes heeft dan moet ze lekker op de buitenschoolse blijven met de grotere kinderen.dan moetrn ze die gewoon niet daar in laten vallen. En daarnaast wil ik niet dat ze een baby apart legt met de deur dicht. Zo hoor je toch niet als ze zich verslikt in dr spuug:( Is ook totaal niet hoe hun werken. Baby's slapen bij hun de eerste maanden in de wandelwagen, in het lokaal zodat ze alles kunnen horen. Vanmiddag moet ik bij de leiding komen. Ben benieuwd...

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Raar om iemand die niks met kleine kinderen heeft, daarwel mee te laten werken. Ben benieuwd wat de leiding hier op zegd.

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    bijzondere "troostmethode" dit!

Goed dat je er wat van hebt gezegd, want ik vind het maar raar dat ze haar op de groep laten draaien waar ze niets mee heeft.

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Hoe is het afgelopen???

dit is toch niet normaal? er moet ten alle tijden een vaste kracht bij zijn ben ik van mening.
    en niets doen en pas als ze jou zien dan pas gaan wiegen etc, beetje ``schijnheilig`` als je bhet mij vraagt ;)

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Wat is er nog gezegd geweest?
    Hoe gaat het nu op de opvang?

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jeetje, ik zou ook boos zijn zeg! Wat erg...

Ik schrok ook van het verhaal van mijn schoonzus. Komt ze binnen... veel te veel kindjes voor het aantal leidsters...
    Een stel al heel lang in zo'n schommelstoel (kleine baby's nog!!!), een hele meute op de vloer en dergelijke. Wat ben ik blij met mijn schoonmoeder....

Deel Deze Pagina