ervaringen met Speel-o-theek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by fruitella, Nov 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fruitella

fruitella Actief lid

Jan 28, 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    hallo allemaal,
    ik heb deze vraag geplaatst bij peuter en kleuter maar ik ben ook erg benieuwd naar reacties van moeders met jongere of oudere kinderen. Wie gaat er weleens naar de speel-o-theek en hoe bevalt dat? Ik overweeg om lid te worden van een speel-o-theek en ik heb er best vetrouwen in dat het uitgeleende speelgoed schoon en niet kapot is. Wat ik mij vooral afvraag is hoe kinderen zelf tegenover het lenen van speelgoed staan; accepteren ze makkelijk dat het speelgoed ook weer terug moet? Vinden ze het juist een leuk uitje om 1 keer per week al het mooiste en nieuwste speelgoed uit te proberen? Of is het aan het einde van de leenperiode dikke tranen omdat het speeltje weer terug moet?

Enfin; alle ervaringen zijn welkom!

Bedankt en groetjes,
    Sascha

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier bevalt t goed...Iris is nog vrij jong (1,5) en is 1x meegeweest speelgoed uitzoeken. Verder doe ik t gewoon alleen. Toen de speel en leerstad van LP in de doos moest heeft ze wel even gehuild. We hebben deze nu gekocht voor sinterklaas.
    Ik vind t echt ideaal om speelgoed uit te proberen en haar uit te blijven dagen met speelgoed. Wij gaan trouwens niet elke week, maar 1x in de maand

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik wil dat straks ook gaan doen.

Alleen wel als Isabella iets ouder is. Nu hecht ze zich enorm aan bepaald speelgoed. Vooral bepaalde knuffels en LP poppetjes. Daar heeft ze hele verhaallijnen mee. Dus die gaat ze ook echt missen.

Maar zodra ze dat minder heeft is het een leuk alternatief voor kopen kopen kopen..

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik was vroeger ook lid van een Speel-0-Theek en ik heb er goede ervaringen mee.....ik vertelde gewoon duidelijk van tevoren aan mijn kinderen wanneer(en dat) het weer terug moest en het is een goede manier om speelgoed uit te proberen zonder het gelijk te kopen.

Share This Page