Hypospadie/ Sophia Kinderziekenhuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tannie, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje (nu bijna 8 weken), is geboren met een milde vorm van hypospadie. Hij is door de kinderarts doorverwezen naar de uroloog in het Sophia Kinderziekenhuis. Mijn vraag is; wie heeft er ervaring met de hypospadiebehandeling (operatie) in het Sophia. Wij hebben in april de eerste afspraak. Ook andere ervaringen met hypospadie/ operatie enz. zijn erg welkom!!

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb geen ervaring, maar mag ik vragen wat Hypospadie is?

In ieder geval veel sterkte ermee! Wij hebben ons zoontje net terug uit het ziekenhuis voor 4 dagen opname, maar het is altijd lastig als zo'n kleintje naar het ziekenhuis moet!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij hypospadie loopt de urinebuis niet op de normale manier door de penis. De plas komt meestal niet uit het puntje van de penis, maar het gaatje zit ergens anders op de penis.

4. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hypospadie is inderdaad een verkeerde aanleg van de plasbuis, vaak is die te kort, maar soms ook niet of niet op de goede plek aanwezig. Bij mijn zoontje is de plasbuis iets te kort, het 'gaatje' zit iets onder zijn eikeltje. Doordat de plasbuis te kort is, zit er een 'bochtje' in in zijn piemeltje. Hij heeft er verder gelukkig geen last van!

5. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Niemand ervaring met het Sophia???:(

6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hoihoi!

Wij zijn tot nu toe alleen nog maar voor de intake geweest in het Sophia, als het goed is wordt mijn mannetje in maart of april geopereerd daar. Ik ben dus nog aan het wachten op een oproep. De intake is daar erg goed verlopen, goede informatie gehad en we konden ook gelijk langs bij de anesthesist wat weer een extra bezoekje scheelde.

Voorlopig kan ik je nog niet verder helpen dan dit...

7. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @mlien bedankt voor je antwoord!
    Fijn dat ze goede informatie geven, het is toch best een ingreep. Ik hoop dat wij ook alle onderzoeken/ afspraken op een dag krijgen, we zullen zien.
    Succes en sterkte met de operatie!

Deel Deze Pagina