Ik ben toch benieuwd naar wat ervaringen van moeders waarvan kindje al een tandje heeft. Elissa is nog jong, maar wij waren beide jong toen we tandje kregen, dus wat dat betreft kan het prima. Ze is al een week of drie aan het kwijlen. Twee weken terug begon het dat ze af en toe een hele vuurrode wang had en vorige week leek ze pijn te hebben; heel zielig huiltje en knuistjes in dr mondje. Wij gingen hiervoor uit van wen doorkomend tandje. Nu is dat echter een halve week geleden gestopt en heeft ze wel heel veel poepbroeken per dag, normaal maar een. Zou het toch een tandje zijn of wat anders? Hoelang kan het duren voor tandje ook daadwerkelijk door is?
Hier bij t eerste tandje veel en lang gerommel.. Begon toen ze bijna 4 mnd was en kwam pas werkelijk door bij 8 maanden helaas. de tanden erna kwamen sneller, ze heeft er nu 6 en de kiesjes komen nu ook.
Hier ging het juist heel snel. Vieze luiers, huilen, overal op kauwen en bijten in de borst en een paar dagen later was het eerste stukje van het tandje al zichtbaar. Een week later was hij helemaal door met gelijk een tweede tandje erbij en nu anderhalve maand later heeft ze er al 6.
Hier gelukkig pas tanden met 9-10 maanden en nooit last van gehad... geen van beide. Ben benieuwd wat nummer 3 er van gaat vinden.
Hier ook lang signalen voor het eerste tandje (bij de 3e). Daarna kwamen ze ook wel in sneltreinvaart (helaas!). Nu 12 tanden en 4 kiezen: arme kind kreeg ze steeds in groepjes.
Hier ook rond 4 mnd symtomen, koorts kapotte billen, dunne poepluiers, huilen maar niets... Pas met 8 maanden kwamen haar twee onderste tandjes door, en nu met 11 maanden kwamen er weer 4 tegelijk boven door.
Kan alle kanten op denk ik! Hier begon een maand geleden het gerommel en de twee onderste tanden zijn nu door en zichtbaar!
Volgens mij kan bij tandjes alles normaal zijn! Hier kwamen de eerste twee tandjes al bij 3 maanden en kwamen we erachter dat ze er waren toen hij mij beet tijdens de bv. Toen had hij ook koorts en kwijlde wat af. Maar ja, dat kwijlen doet hij nu nog elke dag! Kortom, waarschijnlijk merk je het vanzelf...
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde als wat jij beschrijft, kwijlt ook met bakken vanaf 4 maanden en we waren er van overtuigd dat er een tandje door kwam. Had ook 2 hobbels maar hij is nu ruim 9 maanden en nog steeds geen tandje! En al die maanden heeft het kwijl ook rijkelijk gevloeid. Eergister was hij erg aan het mopperen en ik kwam er gister dus achter (ik mag nooit in zijn mond kijken) dat er 4 glazige dingetjes in z'n onderkaak zitten. Arm schaap krijgt er dus nu 4 tegelijk. Maar ach.. Liever een week of misschien 2 rot omdat er 4 tegelijk komen dan telkens 1 tandje met 2 of meer weken er tussen. Ben ook heel benieuwd hoe lang het nu duurt voor dat glazige dingetje een echt tandje is.
Hier met 4 mnd plots t eerste tandje. Ik ging die kleine ophalen van het kdv. En de leidster zei ze heeft een tandje he ? Ik was stom verbaasd maar hij was al door ! 2 bovenste voortandjes is wel met rode wangen en 1 dag koorts gepaard gegaan. (Kwamen gelijk). Enige wanneer ze echt dunne luiers had was met haar hoektanden. Maar ze had toen ook de 6e ziekte. Kiezen waren er zomaar vooral de 2 bovenste die waren al praktisch volgroeid. (Alle 4 tegelijkertijd)