ik ben van plan om wasbare luiers te gaan gebruiken, maar nu weet ik niet welke luier emmer hiervoor het beste is.. heb nu zon standaard emmertje bij het badje, maar verder nog geen. wat is jullie ervaring?
Hoi, Ik heb het zo gedaan: Een gewone ronde luieremmer (Hema/ Prenatal) met daarin een waszak, en deze werd gebruikt voor de wasbare luiers. Direct de volle waszak in de wasmachine, handig! Ik had nog een waszak om dan weer in de luieremmer te doen. Daarnaast heb ik nog een luieremmer (een ovaal model) en daarin gooide ik de luierdoekjes. Daarin gewoon een plastic afvalzak. Beide staan naast de commode. Dit werkt prima! Groetjes, Jacqueline68
Ik heb ook een ovale.. ( Bebe-Jou Luieremmer Uni Limoen | Badartikelen | Baby-Dump ) Darin komt ( denk ik) een biotex-sop voor de poepluiers.. Verder weet ik t eigenlijk nog niet.. Als blijkt dat 2 handiger is, haal ik er nog 1 bij ( of laat dat doen) Volgens mij volstaat voor de natte luiers een normale emmer wel.. Dat ziet er nl. niet zo "onfris" uit hihihihi....
Ik heb bij mijn oudste altijd een kleine lastic vuilnisbak gehad. Daar zit een deksel op en in groot genoeg om een sopje/water in te doen. Doordat er een deksel opzit vond ik het prettiger dan een open emmer en het is toch groter dat een gewone luieremmer, die is nl wel erg snel vol. Zo'n 25 liter vuilnisbak heb ik nu weer gekocht voor de baby.
oke dan wacht ik eerst ff af met 1 emmer.. doen jullie gewoon een bodempje met sop er in? of zo vol mogelijk dat alles onder staat? en hoe gaat t dan met de geur?
Of je een sopje gaat gebruiken voor poepluiers hangt een beetje af van welke wasbare luiers je hebt. Bij de bamboozle wordt geadviseerd geen biotex te gebruiken, maar azijn. Was ik nog vergeten: voor poepluiers heb ik in de badkamer onder de wastafel een emmer staan. Overigens gebruikte ik de eerste weken katoenen hydrofielluiers (gevouwen) die met tape gesloten werden, ivm met de maat en meconium. Die konden wel in een biotexsopje.
Hier hebben ze ons ook geadviseerd twee luieremmers te nemen en die staan dan ook voor de kleine klaar. Eentje wordt straks gevuld met water en azijn. Daar gaan de vieze luiers in (wij hebben inderdaad Bamboozle en daarbij adviseren ze azijn). De tweede daar gaan de overbroekjes in die niet echt heel vuil zijn. Ik denk dat ik daarnaast nog een klein prullenbakje ga neerzetten voor de inlegvellen en billendoekjes. Groetjes, Josien