De buren?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jucade, Jan 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zit n beetje met t volgende.. Mn man en ik hadden t gister over de geboorte kaartjes (leuk! ;) ) en kwamen we op t volgende.. Als je nu wel contact heb met je buren (denk aan over de schutting praten, da's eigenlijk alles en zomers een burenbbq), hoe moet dit dan met de geboorte van de kleine. T zit nl zo dat ik de buurvrouw een vreselijk oud wijf vind (bemoeit zich met van alles en nog wat) en belt daarna iedereen af om t door te vertellen..pff. En ze zit pittig aan de drank overdag zeg maar. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet op zit te wachten dat zij op kraambezoek komt.. of hóórt t zo dat je je buurtjes uit nodigt? Hoe los je dit op zónder ze voor t hoofd te stoten?

2. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    pf moeilijk ligt er aan wat je eigenlijk zelf wil wij hebben het niet gedaan zit echt niet op die theetantes te wachten

3. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    wij hebben hier 3 van die buren en die komen hier mijn huis niet in. geef ook geen kaartje

4. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om m'n buren een kaartje te sturen. Hebben ze bij mij ook niet gedaan.

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar ik ben dus 'bang' dat als ze ziet dat hij/zij geboren is, tóch langskomt om te meuten... en wat doe/zeg je dan als ze voor je deur staat?

6. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    gewoon de kraamverzorgster instructie geven heb ik ook gedaan ;) voor 3uur kwam hier geen bezoek binnen

7. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Ik zou gewoon zeggen dat ik geen behoefte heb aan (haar) bezoek. Als je normaal ook niet bij elkaar over de vloer komt, dan zou ik dat nu ook niet doen. Als ze de hint niet snapt, dan zou ik dat gewoon zo zeggen.

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja maar wil ze ook niet voor t hoofd stoten he. T zijn toch je buurtjes.. Verd*md moeilijk geval vind ik dit!

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Nou, ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat ze er dan niet in komt, want ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden om haar dan voortaan tegen te komen. Hoe moet je je dan gedragen? Je woont daar toch met elkaar....

Ik zelf zou, denk ik, gewoon even m'n kiezen op elkaar doen, mijn kraamverzorgster/ familie inlichten over een maximale tijd en het door hun laten regelen op een vriendelijke manier. Een half uurtje is zo voorbij en je hebt haar dan ook weer de dag van haar leven bezorgd.

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :pale: :thumbdown: EEN HALF UUR? vind ik al véél te lang :oops: ;)

11. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben de buren altijd wel een kaartje gestuurd...vind het ook wel zo netjes. Moet er wel bij zeggen dat we erg leuke buren hebben en ook goed contact hebben.

Als ik jou was zou ik wel een kaartje sturen, het zijn toch je buren. ;)
    Even op je tanden bijten ......

12. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    ik zou haar zoiezo niet uitnodigen als je het zelf niet wil.
    als ze dan al zo brutaal is om wel te komen, en ze staat plots aan de deur dan zou ik haar gewoon binnen laten en na een half uurtje ofzow je spullen pakken, jas aan, kleine in de kinderwagen en zeggen dat je nog weg moet. dan MOET ook zij wel gaan. dan gaan je effe een boodschap doen of een stuk wandelen.

13. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    We hebben 1 stel buren hier echt geen kaartje gestuurd, maar die haalden het dus ook niet in hun hoofd om langs te komen, die zouden er ook niet ingekomen zijn, maar meer omdat deze mensen al zoveel dingen hebben uitgehaald (o.a. vuurwerk op onze voliere gooien afgelopen oudjaar enzenz) dus..
    Maar er zijn wel mensen hier die ook altijd wat zeurderig zijn en het goed bedoelen en die kwamen dus wel op de bonnefooi langs (hadden ook een kaartje gehad) en die zijn een kwartiertje binnengeweest en dat was ook prima.. maar goed daar heb ik dus ook geen echte hekel aan dus dat scheelt..

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik zat ook met dat dilemma toendertijd en ik heb voor mezelf besloten om bij iedereen waarbij 'het wel zo netjes is' om een kaartje te sturen, eerst na te denken of ik wel op die mensen zat te wachten... Zo niet, dan stuurde ik geen kaartje...

Je hebt al genoeg aan je hoofd vlak na de bevalling en dan zit je echt niet te wachten op mensen waar je eigenlijk geen behoefte aan hebt!

15. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik stuur de buren wel een kaartje, ik heb ook niet echt veel met die mensen, maar een half uurtje kraambezoek heb ik wel over voor de lieve vrede.

16. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    als ze langs willen komen vraag je ze een afspraak te maken, dan maak je afspraak op tijd dat kleine nog net wakker is, als kleine in bed ligt, zeg je ik ben moe en ga ook liggen ;)

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier krijgen de buren wel een kaartje, ik heb niks tegen ze maar ook niks met ze (oudere mensen), ze mogen ook rustig langs komen maar wel na een week of 2. Voor die tijd zeg ik gewoon dat we het nog te druk hebben.

18. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Kun je er niet een klein briefje bij doen waarop staat dat moeder eerst moet uitrusten en dus nog geen kraambezoek kan ontvangen?

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik heb mn buren wel gedaan woon in een klein straatje met veel gezinnen met jonge kinderen en is een gezellige boel
    maar ja wel moeilijk als je haar liever niet binnen hebt en elkaar toch gaat tegenkomen
    ik denk dat ik haar wel een kaartje zou doen en als ze langskomt zorgen dat het maar even is

20. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou heb besloten met mn schoonmoeder (die kraamt dan bij ons). Dat ze wel langs kan komen, alleen gewoon heel ff en dan verzint zij wel iets waardoor ze weg moet(en). :oops: Owh wat ben ik eigenlijk erg he :confused:

Share This Page