Welke luieremmer

Discussion in 'De babyuitzet' started by Thauma, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Gelukkig hebben sommige mensen een auto.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nogal milieuvriendelijk om met een auto vieze luiers weg te brengen...

En niet iedereen heeft een auto.

3. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Nou ja ik moet er toch af en toe heen voor oud papier en groter afval dus ik vind het wel handig. Scheelt me veel plek in de kliko. Wegbrengen is gratis en kliko betaal je per leging.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    wij hebben gelukkig wel een auto, gebruiken we niet vaak, maar dan kunnen we gelijk de luiers, het plastic, het oudpapier, batterijen en noem maar op wegbrengen. Daar hou ik wel van, opruimen :)

Ik heb inmiddels min of meer besloten om de luieremmer maar in de badkamer te zetten naast het pedaalemmertje. In de babykamer gaat ie in de weg staan (heel klein kamertje) en de badkamer heeft toch de hele dag de ventilatie aan.

Ik zag dat de Hema ook een nette luieremmer heeft, met zakjes erbij. Het leek op het plaatje alsof je maar 1 zak hebt per x-aantal luiers, dus niet per stuk verpakt. Ben me hier eens op gaan storten.
    Vond gelijk nog een ander topic daarover: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/220078-luieremmer-cassette-de-hema.html

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    De grootste maat van de diaper champ heb ik en alle poepluiers gaan in een luierafvalzakje en daarna pas erin.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Wij hebben de Tommie tippietee, met cassette, luier erin, draaien en deksel dicht, en geen geurtje te bespeuren super als de luieremmer vol is gaat de hele rol 'worstjes' in de gemeentezak voor luiers en brengen we de zak naar kdv hier in de straat ideaal.
    Overigens doen we ook weleens in de kliko kan er zoveel en zovaak ingooien als ik wil leging van de kliko is hier gratis namelijk :)

7. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

hier een sangenic werkt prima en ruikt niet wordt wel regelmatig geleegd ook al vangt ie meer luiers op. Mocht hij wel gaan geuren kun je altijd onder in een wc verfrisser leggen doen we op het werk ook omdat het daar productie werk is om luiers te verschonen ;). Thuis vind ik dat persoonlijk niet nodig.

8. kyl

kyl Lid

Jan 28, 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de eerste paar maanden van de baby is een luieremmer ook niet echt nodig. Maar zodra die begint aan vast voedsel...

Wat zijn we blij met onze 2e handse diaperchamp!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hadden zo'n te dure sangenic (of eigenlijk was die emmer niet duur, maar de cassettes wel). Denk niet dat ik dit weer zou kopen. Maar ik moet zeggen: ik leegde hem pas als hij helemaal vol zat, daar deden we wel een dag of 4 (of langer) over. En het heeft nooit gestonken op die kamer. Ze zijn dus wel echt luchtdicht.

Een emmertje met deksel, vuilniszakje erin. Dat is voor pasgeborenen wel genoeg als je het emmertje iedere dag leegt. En als ze vast gaan eten, en dus stinkpoep gaan produceren, kun je de poepluiers in een luierzakje doen (pakje met 100 stuks, licht geparfumeerd, te koop bij Etos bijvoorbeeld, vond ik ook een must voor in de luiertas) en dan in de emmer.

10. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Wij hebben een emmer met deksel. Klein vuilniszakje erin, elke dag verschonen. Stinkt nogal, ookal is het wel pracktisch en goedkoop.
    Voor de komende baby gaan we toch iets anders zoeken..

Share This Page