Welke luieremmer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Susannelilian, Aug 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik twijfel voor welke luieremmer we zullen gaan, één met of zonder navulcassette? De Daiper Champ is duurder in aanschaf, maar er kunnen gewone vuilniszakken in. Die met navulcassette zijn goedkoper in aanschaf, maar er moeten dure navulcassettes in die ook zo'n €80 per jaar kosten.van Ik denk alleen dat de Diaper Champ minder goed afsluit dan die met navulcassette en je sneller geurtjes ruikt, vooral bij het vervangen van de zak. Dat laatste heb ik al ervaring mee op een kinderdagverblijf waar ik gewerkt heb, bij het vervangen van de zak stonk alsnog de hele tent naar poep...

Wat is jullie mening en welke zouden jullie aanraden?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de diaperchamp (grote) en ben er ontzettend blij mee. Poepluiers doen wij nog wel in een extra luierzakje (van de action) en hierdoor ruik je niets, ook niet met de zak verschonen.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik heb de Tommee Tippee en echt nog nooit gebruikt.
    Ik verschoonde dochter vaker op de bank en gooi het dan in de vuilnisbak.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij hebben daiper champ medium. De grote is wel handig omdat je die niet zo snel hoeft te legen maar advies wat ik kreeg was dat die dan ook meer stinkt.

5. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Boommm: dat is ook een goede tip!

@Nahla: haha, dat is ook zonde. Gelukkig is hij niet zo duur. ;)

@Maagd: dat is inderdaad wel weer een nadeel, maar hopelijk valt dat mee. De tip van Boommm is wel slim, denk dat je dan geen last meer hebt van nare luchtjes.

6. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,278
    2,037
    113
    Wij hebben een oude luieremmer uit de jaren 80 van Bebe Jou. Plastic zak erin en je ruikt niks!

7. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @rijo: dan ruik ik het toch echt wel hoor, een gezin waar ik gewerkt heb had ook een gewone emmer met deksel. Heb ook geen zin om de poepluiers iedere keer buiten weg te moeten gooien. Wil dus echt een afsluitbare emmer, twijfel alleen erg tussen de Daiper Champ en de Tommee Tippee...

8. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Hier ook een diaper champ. Ideaal omdat er geen cassettes en dergelijke in moeten. Voor wat betreft de geur. Ik ruik eigenlijk zelden iets.

9. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @GFH: dat scheelt inderdaad best veel geld, €80 op jaarbasis, min een beetje omdat de Daiper Champ duurder is.

10. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,278
    2,037
    113
    Wij hebben wel een emmer waar de deksel over de emmer heen valt en nauw sluit zeg maar. Wij ruiken niets in ieder geval haha :) I heb geen ervaring met de luieremmers die jij noemt, maar ik dacht, ik gooi 'm er even in ;)

11. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @rijo: wat fijn dat jullie niks ruiken! Dat is inderdaad natuurlijk de aller goedkoopste manier, maar ga toch voor 1 van die 2 reukvrije. ;) Waarschijnlijk voor de Medium Daiper Champ, kan die zo goed als nieuw tweedehands krijgen voor €35. Geen gekke deal toch? In die winkel kost die minimaal €80.

12. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

May 14, 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
  13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Haha ik weet niet hoe rijk jij bent, maar €45 vind ik best wel duur voor een luieremmer waar ook nog eens cassettes van €8 per stuk in moeten :(

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik had dezelfde twijfel maar du stoch de Daiper Champ genomen want per saldo ben je dan natuurlijk goedkoper uit... (je gebruikt hem ook wel even)

Wij hebben zelf ook nog luierzakjes van de action gekocht voor de poepluiers. Zelf ook gekozen voor een dergelijke luieremmer omdat wij in een appartement wonen. OM hem nou in de vuilnisbak in de keuken te gooien vind ik echt smerig (lekker die geur als ik sta te koken :p) en elke keer van verdieping twee naar buiten en straat oversteken om hem in de container te gooien ging mij ook wat ver. Dus inderdaad Daiper Champ it is!

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Als je de luier eerst in een groot boterhamzakje doet, zie ik niet in waarom het smerig is.

16. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Zullen we on-topic blijven? Geen andere discussies dan welke ik opgestart heb. Laten we elkaars mening verder gewoon accepteren. Zou het ook niet fijn vinden om een poepluier binnen weg te moeten gooien.

@Nahla: hij is nu overal €20 en als je maar 1 keer een cassette gekocht hebt dan heb je er iets meer dan €50 in geïnvesteerd, dat vind ik niet veel. Ook met €20 vind ik het meevallen, de Daiper Champ is een stuk duurder.

@Vrolijkheid: die zakjes lijken me sowieso wel fijn voor de poepluiers omdat er soms toch ook wel poep aan de buitenkant van de luier zit en dan komt dat ook aan de luieremmer. En het voorkomt stank bij een grotere luieremmer omdat die er langer staat voordat je de inhoud weggooit.

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier een grote diaperchamp, geweldig!!
    Die navulcasettes zijn me veeel te duur.
    Zelf een diaperchamp, via marktplaats gekocht, zag er nog uit als nieuw, en voor een prikkie.

18. Mimime

Mimime Niet meer actief

Overigens heeft hier nooit poep aan de buitenkant van de luier gezeten. Heb wel van die zakjes, gebruik ik voor onderweg of bij een ander thuis.
    De diaperchamp houd alle geur tegen, ook van poepluiers, ik verschoon hem 1x per week, of hij nou vol is of niet, en nooit problemen met geurtjes ofzo.

19. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Mimime: ik kan de medium krijgen voor €35, is als nieuw. Mooi dat hij jou zo goed bevalt, ga hem dan vanavond halen!

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou iets genuanceerder dan. Vanuit mijn ervaring weet ik dat als ik ze gewoon in een zakje in de vuilnisbak gooi ik steeds een poeplucht heb als ik hem open doe :) En aangezien wij een open keuken/woonkamer heb vind ik dat niet echt prettig om daar steeds in te zitten. Dus vandaar. Maar goed dat is voor iedereen anders toch.

Die zakjes zijn inderdaad ook handig om mee te nemen mocht je buitenshuis eens met een luier zitten. In principe moet de diaper champ de geurtjes trouwens tegenhouden ook zonder zakjes.

Mooie deal trouwens, zou ik het helemaal doen hoor!!

Share This Page