Droger, noodzaak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marleen1, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en heb geen droger. Tot nu toe hebben we die met z'n tweeën ook niet nodig gehad. Hebben ook op zich voldoende ruimte om was op te hangen. Maar aangezien je met een baby heel wat was hebt vroeg ik me toch af of het te doen is zonder droger? Ervaringen?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb ook geen droger, gaat prima hoor, ook met baby.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb er nog geen ervaring mee, ook eerste, maar volgens mij is een droger gewoon een handige bijkomstigheid. Mijn moeder had ook geen droger maar wel 3 Kids met veel was. Niet elk huishouden heeft een droger en die kunnen het ook aan :) het is alleen hoe makkelijk je het voor jezelf wil hebben denk ik.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben zelf zwanger van de 3de en ik heb geen droger. wel gehad in ons oude huis, dus toen de kids baby waren wel gebruikt. toen we gingen verhuizen wilde ik geen droger van 15jr oud naar zolder sjouwen met het risico dat ie het niet meer zou doen.
    ik red het goed zonder. in de winter en met vochtig weer is het wel eens lastig als ik veel was heb, maar tot nu toe heeft iedereen altijd genoeg kleren in de kast gehad en kwamen we nooit iets tekort.
    ik koop er binnenkort gewoon nog een rekje bij en dan komt het vast goed.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het is geen primair ding, maar handig is ie wel.
    Nu moet ik zeggen dat ik kleertjes vaker op de verwarming leg dan dat ze in de droger gaan omdat het wat delicatere was is.

Nu ik er over nadenk. In de lente/zomer gebruik ik hem nooit.
    Ik hang m'n was ook liever op.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben wel een droger, maar gebruiken die enkel voor beddengoed en handdoeken/washandjes enzo eigenlijk (Ook enkel als het buiten niet kan drogen)

Onze kleren & babykleertjes hang ik gewoon op de droogrek te drogen

7. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Wij hebben wel een droger en ik vind het best handig. Soms heb je even snel iets nodig en dan is het prettig om dat even snel te kunnen drogen. Maar noodzaak? Als we ruimte hadden om een droogrek kwijt te kunnen dan had ik dat liever gedaan maar helaas is daar geen ruimte voor. Zonder droger kan ook prima, alleen moet je er dan rekening mee houden dat het wat langer duurt voor iets droog is (tenzij het zomer is natuurlijk).

Ik vind wel dat als je kleding in de droger doet het niet zo fris ruikt als dat je het (buiten) aan de lucht laat drogen.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nee, geen noodzaak. Wel lekker makkelijk. Ik droog in principe alles in de droger, tenzij het echt mooi is buiten. Dan wil ik ook wel buiten drogen.

9. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    welnee, ik heb een droger maar gebruik m zelden.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Noodzaak? Nee. Maar soms best handig wat mij betreft. Vooral klein spul (heel veel kleine onderbroeken, romper, sokken, washandjes etc) gooi ik er graag in: ben anders voor mijn gevoel wel heel lang bezig met de was ophangen en er later weer afhalen :p Mijn man hangt dat rustig allemaal op, maar ik heb dat geduld lang niet altijd haha.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    In de kraamtijd en met een baby is het toch echt wel heel handig. Hier vervingen ze bijna dagelijks of om de dag het beddengoed ivm zweten na de bevalling, vlekken van voeding etc. En baby's en kinderen hebben natuurlijk vaker een ongelukje met spugen of diarree. Je moet wel heel veel beddengoed en kleding hebben om het drogen op te vangen. En niet ieder seizoen droogt snel. Ook heb je dan Veel ruimte binnen nodig om grote dingen te laten drogen.

tenzij jullie echt geen geld hebben of ruimte zie ik niet in waarom je in deze tijd met kinderen geen droger zou hebben. Het scheelt veel tijd. Ik doe overigens niet alles in de droger. Maar voor handdoeken, keukendoeken beddengoed en al die doekjes van een baby erg handig.

12. veense

veense Niet meer actief

Ik heb er wel 1 maar er gaat na 8 jaar nog steeds nauwelijks iets van mijn dochter in, hooguit een badlaken samen met onze badhanddoeken.
    Alle kinderkleding- en ondergoed en beddengoed gaat gewoon aan de lijn of aan hangertjes aan de stang van het veluxraam. Verwacht het als nummer 2 er is niet anders te gaan doe, vind het zonde al die kleding in de droger. En hydrofielen enzo zijn binnen een uurtje droog aan de lijn boven het trappengat.

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Droger noodzaak voor een baby? Nee.
    Ik heb nooit babykleding in de droger gehad, hooguit wat beddengoed of de handdoeken voor de baby verder niks.

14. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Bedankt voor jullie reacties!! Ik denk ook dat het in de kraamtijd handig is inderdaad. Volgens mij gaat er dan heel wat was doorheen! Wij hebben genoeg ruimte in huis en hebben toentertijd besloten om eerst zonder droger te proberen. Tot nu toe nooit nodig gehad. Het is dus niet uit financieel oogpunt. Het voordeel is dat ik in augustus uitgerekend ben dus het in de zomer lekker buiten kan drogen! Ik denk dat ik het eerst zonder ga proberen aangezien veel van jullie het ook zonder prima af kunnen. Kost iets meer tijd maar dat ben ik nu wel gewend ;)

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee.

Hier 2 kinderen, maar nog steeds geen droger. Redden het prima zonder.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben wel een droger, een oudje van bijna 20 jaar :D

Ik gebruik die echt alleen voor de lakens van het bed, handdoeken en washandjes. Verder doe ik er niks in en dat zal ik bij de babykleding ook niet doen want dan slijt het gewoon veel sneller en dat vind ik zonde.
    Hydrofielen mogen er sowieso niet in want dan drogen ze niet meer goed en die zijn ook echt heel erg snel droog op zolder.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm.. Die ervaring deel ik dan weer niet. Hier ging in eerste instantie (2-kamer appartement met zijn drietjes en echt nauwelijks droogruimte) alles in de droger, maar die kleding ziet er 7 jaar later nog echt prima uit. Zelfs de goedkoper kleertjes van onze dochter zitten nu (na 3 kids) nog in een doos voor een evt nichtje. Hydrofielen deed ik er ook graag in: (lekker zacht dan!) en drogen ook echt net zo goed af als de hydrofielen die niet in de droger gingen :p

18. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb maar 1 kind maar ik moet er niet aan denken geen droger in huis te hebben. Vooral voor handdoeken, hydrofieldoeken, slaapzakken, beddengoed en rompertjes vind ik een droger echt onmisbaar. Als ik mijn handdoeken en hydrofielen aan de lijn te drogen hang kan ik ze daarna rechtop zetten, zo hard zijn ze. Niet maakt ook niets uit hoeveel azijn, wasverzachter of welk merk wasmiddel ik gebruik. Uit de droger zijn dat soort katoendingen altijd lekker fluffy, wel zo fijn voor een babyhuidje (en natuurlijk voor mezelf).

19. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hydrofielen niet in de droger? Ik doe niet anders, anders is het namelijk net schuurpapier. Uit de droger zijn ze heerlijk zacht en drogen ze echt prima.

20. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb ook geen droger hoor, kan het prima zonder doen. Gebruik altijd wasverzachter (anti allergie uiteraard) dus mijn hydrofieldoeken en handdoeken zijn nooit schuurpapier

Deel Deze Pagina