Welk wipstoeltje raden jullie aan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MDK, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Ik ben op zoek naar een fijn wipstoeltje :)

    Het wipstoeltje dat ik nog heb en waar mijn zoon en dochter in hebben gezeten / gelegen, vind ik erg ‘plat’ (geen verkleiner erin oid) en niet geschikt voor de eerste maanden. De baby hoeft er natuurlijk ook niet direct in, maar wel fijn als t geen maanden duurt...

    Die van baby Björn heb ik eens geleend van een vriendin, maar daar waren mijn kids snel uitgegroeid (voor mijn gevoel)... verder hoeven er ook geen elektrische toestanden op te zitten ;)

    Ik ben benieuwd welk wipstoeltje jullie fijn vinden / aanraden (of juist niet fijn / afraden). Alvast bedankt voor t meedenken!
     
  2. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Ik zag je titel en wilde zeggen Baby Björn! Maar daar ben je dus al bekend mee. ;) Wij vinden hem top, verder geen ervaring.
     
    MDK vindt dit leuk.
  3. Mommyofthree

    12 feb 2019
    65
    24
    8
    Vrouw
    Hier ook alleen ervaring met de Baby Björn en erg tevreden over, dus kan je ook niet helpen ;)
     
    MDK vindt dit leuk.
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.941
    4.153
    113
    Zelf geen ervaring mee, maar hoor ook goede verhalen over de stokke.
     
    MDK vindt dit leuk.
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij hebben de hoopla van Chicco, dochter lag er na enkele weken al in en zit er nu nog steeds in tijdens het verhaaltje lezen voor bedtijd.
     
    MDK vindt dit leuk.
  6. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.693
    3.477
    113
    Ik wou ook de Baby Björn noemen, zo’n leuk ding, mijn middelste wipte er zo enthousiast in dat hij soms bijna tegen het dak zat.:D Voor mijn gevoel is het ook juist een van de ruimste stoeltjes die er zijn.
     
    MDK vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben de triptrap en het babykuipje erop zitten, geen traditionele wipstoel maar ik vind dit veel beter. Ze zitten op ooghoogte als je in de bank zit en je kunt ze ook zo aan tafel schuiven als je gaat eten. Stik gezellig :) Hij is nog steeds niet te klein, maar E wil wat rechterop zitten, dus eerst in de Bumbo en als ze moe gaat worden in de triptrapkuip.
     
    MDK vindt dit leuk.
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.941
    4.153
    113
    Zo hebben wij het ook gedaan. Wipstoeltje wou onze zoon niet in. Kuipje van de trip trap vond hij prima :)
     
    Cindy1977 en MDK vinden dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier ook het kuipje op de tripptrapp.
    vind het ideaal.
     
    MDK vindt dit leuk.
  10. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    De baby bjorn kun je tot 3 jaar gebruiken als het goed is. Als ze zelf zitten zonder riempje.. Die van mij is nu 14 maanden en past er nog prima in.
    Ze wil alleen niet zo vaak meer :p
     
    MDK vindt dit leuk.
  11. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Baby Björn blijkt dus wel favoriet bij verschillende mama’s, misschien heb ik t verkeerd ingeschat destijds :) Ik ga hem nog maar eens goed bekijken in de winkel, net zoals het kuipje van de triptrap... thanks dames!!!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. Spiegeleitje

    Spiegeleitje Actief lid

    11 feb 2018
    435
    365
    63
    Vrouw
    Nuna leaf!
     
    MDK vindt dit leuk.
  13. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Wij hebben trouwens naast de Baby Björn wipstoel ook de newbornset (kuipje) van Tripp Trapp. Ik vind ze beide heel erg fijn en gebruik ze voor verschillende doeleinde. In de Tripp Trapp zit ze gezellig bij ons aan tafel en krijgt ze haar hapje in. De Wipstoel is hier meer voor vermaak en zit ze heerlijk in te wippen als wij bijvoorbeeld op de bank zitten! Je zou inderdaad natuurlijk ook de keuze voor een van de twee kunnen maken. De wipper kun je natuurlijk ook op tafel zetten en gebruiken tijdens een hapje. Succes met je zoektocht!
     
    Roanna en MDK vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.669
    10.574
    113
    Hier exact hetzelfde!
     
    MDK vindt dit leuk.
  15. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook de Baby Bjorn en het Stokke kuipje....gebruik idd beide maar wel voor verschillende doeleinden zoals hierboven ook beschreven.

    Ik vind de Baby Bjorn een heel goed wipstoeltje en zou die zeker aanraden ;)
     
    MDK vindt dit leuk.
  16. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook altijd de Baby Bjorn gebruikt. Maar als je dat niets vind zou ik eens kijken naar de wipstoeltjes van Nuna. Die gaan lang mee en ik vind ze prachtig.
     
    MDK vindt dit leuk.
  17. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Wij hebben de Nuna leaf. Heerlijk dat heen en weer gewiebel ☺️
     
    MDK vindt dit leuk.
  18. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wij hebben de nuna leaf grow aangeschaft! Vinden hem mooi en ruim. Vonden het ook wel fijn dat ie wat groter is en langer te gebruiken
     
    MDK vindt dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wij hebben van Prenatal de Wipstoel Draakje. Heerlijke diepe zachte stoel en erg comfortabel!
     
    MDK vindt dit leuk.
  20. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Hier ook zowel het kuipje van stokke als de wipper van Baby Björn.

    Voordeel van het kuipje is idd dat ze op ooghoogte zitten, makkelijk met eten geven vond ik.

    De wipper vond ik ook handig omdat deze makkelijk in te klappen is en dan praktisch geen ruimte inneemt en weinig weegt. Nam ‘m vaak mee als we op visite gingen bijvoorbeeld. En je gooit ‘m zo in de wasmachine bij vlekken.
     
    MDK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina