Welke luiers aanschaffen bij verwachte grote baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsja....

Men verwacht dat ik een baby van 9/9,5 pond krijg.

Ik heb tot nu toe alleen een gratis pak luiers die in de Prenatal-doos zat. Dat is Pampers Newborn en die gaat tot 5 kilo, dus 10 pond.

Hoeveel groeit een (grote) baby de eerste tijd?
    Moet ik meteen al een maat groter (=maat 2) kopen, die tot 6 kilo, dus 12 pond gaat of zakken deze de baby van de kont en kan ik beter nog een pak tot 10 pond erbij kopen?

Hoe hard groeit een baby de eerste weken?

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Pfoeh, ik ben er al weer uit, is al weer even geleden voor mij :) .
    Je hebt de kleinste maat zoiezo toch? Dan neem je er voor de zekerheid een maatje 2 new baby bij :D

Mochten die nog te groot zijn kun je altijd bij laten halen ;)

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou nog maat 2 erbij kopen en dan wachten tot de kleine er is. Dan zie je pas hoe groot je kindje echt is. En pampers nr 1 is er zo bijgekocht !

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik zou indd ook 1 pak nummer 2 erbij kopen en dan afwachten.
    mijn zoontje werd ook ruim 8 pond of groter bij 40 weken.
    uiteindelijk was hij maar 3525 gram. hij was lang dus vandaar hadde ze hem ook zwaar geschat.
    en de eerste week groeit je baby nog niet zo in gewicht. eerst vallen ze af en na 4 dagen beginnen ze als het goed is weer aan te komen.

dus met nummer 1 pakket kan je de 1e week goed redden. ( of je genoeg hebt aan 1 pakket dat weer ik niet want zitte er maar 27 in toch?)

5. zogelukkig

Er zitten in die nr. 1 24 stuks en in nr. 2 al 48.
    Waar een mens zich al geen zorgen over kan maken he? :D
    Hoeveel luiers gaan erdoorheen in 1 week als je bv geeft?

6. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ruben was 8,5 pond, wij hebben alleen maar maat 2 gekocht en niet meer maat 1.

7. zogelukkig

Oke! Dus dat paste goed, lekte niet?

8. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Nee hoor, geen probleem. Wel af en toe een ongelukje, maar dat hou je niet tegen. Ruben gebruikt nu zelfs al maat 3.

9. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Yke was 8 pond, we hebben twee pak maatje 1 gebruikt, toen een tijdje twee, daarna 3 en de laatste keren zat hij in 4.

Maatje 1 kan eerst wel hoor..

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ze dachten dus bij mij ook dat het een jochie van een dikke 9enhalf pond zou worden. :(

Niet dus 6 pond en heeeel lang.
    Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen. #-o
    Ik zou dus gewoon een pak van beide kopen. Dan weet je zeker dat je goed zit.

Liefs Janna

11. zogelukkig

Haha, ik wist dat zo'n reactie zou komen! ;)
    Ik heb nu 3 uitgebreide groeiecho's gehad vanaf 20 weken en alledrie gaven ze dezelfde waardes aan op de groeicurve, dus zit er een continuiteit in. Baby werd vorige week al geschat op 6/6,5 pond.
    Baby wordt ook lang.
    Baarmoeder was 2 weken geleden al 40 cm. en buikomvang is inmiddels 137 cm.
    6 pond wordt ie niet hoor!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kom in mijn werk als kraamverzorgende allerlei kindjes tegen van 4 tot 10 pond, maar tot nu toe hebben ze allemaal in nr. 1 gepast hoor!

13. zogelukkig

Ja, ze zijn ook voor babies van 4 tot 10 pond.
    Maar hoeveel groeit een grote baby in welke tijd?
    Stel ik krijg een baby van 9 pond en er zitten 24 luiers in nr. 1, hoeveel pakken moet ik daar dan van aanschaffen? :(

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Over 't algemeen groeien baby's als ze weer op geboortegewicht zitten, 100-200 gram per week.
    Met 1 pak doe je ongeveer 3 dagen, dus je hebt er in elk geval 2 per week nodig.
    Dus de eerste paar weken kun je vast nr. 1 wel gebruiken. 'k Zou gewoon zorgen dat je 2 pakken van nr. 1 in huis hebt en dan kun je verder de rest met de boodschappen meenemen. Meeste mensen hebben een stuk of 2 pakken in huis, dan kun je de eerste dagen even vooruit.

15. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Baarmoederhoogte en buikomvang zeggen niets hoor.

Mijn schoonzusje heeft ook groeiecho''s gehad en het kindje werd op 9 pond geschat, het was net 5, het is gewoon afwachten totdat het er is..en ze had ook nog een behoorlijke buik..

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou dan meteen maat 2 kopen. je krijgt een maat 1 in de babydoos en dan merk je zo of die nog goed passen en kan dan altijd bijhalen toch

ik verwacht gewoon een 6 ponder denk ik maar heb nog geen meting gehad. mijn dochter woog 3160 bij de geboorte maar was maar 46cm dus had best flinke billen en heeft 2 weken maat 1 gedragen. naar het gewicht op het pak kun je niet kijken klopt hier tenminste niks van

17. Tamio

Tamio Niet meer actief

Manon was 9 pond en heeft nooit maat 1 gedragen. Ik had 2 pakken maat 2 in huis en een pak maat 3. In de eerste weken vond ik maat 3 nog wel een beetje groot, dus heb toen nog maat 2 bijgekocht, maar na een paar weken zat ze al in maat 3.

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    dat geloof ik bijna niet!

Mijn dochter (4,5 kilo) is na 1 dag op aandringen van de kraamhulp toch echt over gegaan naar pampers 2, en mijn zoon (5,6 kilo) was ook vrij vlot uit pampers maat 2, ik denk een weekje of 2, toen zat hij wel over de 6 kilo.

@TS: als je zeker weet een grote baby te krijgen zou ik die gratis pakken uit de blijde doos houden, en zelf 2 pakken maat 2 kopen. Dan ben je de eerste dagen in ieder geval voorzien!

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maat 2 is toch vanaf 3 kilo ? Nou dat zal je kindje vast wel halen. Dus lekker verder met maat 2 gelijk hoor. Krijg je onverwacht, toch nog een kleintje, en blijkt in de praktijk maat 2 toch nog net te groot, dan is 1 alsnog zo bijgehaald. Maar maat 1 + 2 schelen ook weer niet zoveel vond ik.

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe was ruim 8 pond en viel de eerste dagen ruim 300 gram af. Hier maat 1 volgens mij wel bijna een maand gebruikt! Terwijl ie nadat ie weer op zijn geboortegewicht zat, een pond per week aan kwam!

Ik zou dus maat 1 halen. 1 pak is binnen 1 week op en daarna kun je alsnog maat 2 halen.

Ik ben wel benieuwd hoe groot je kind uiteindelijk is :D

Deel Deze Pagina