Welke luiers aanschaffen bij verwachte grote baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij vanaf 5 kilo? Of 4? Maar zeker niet 3!

Maat 2 zal ongetwijfeld wel passen, maar zal nog wel enigszins ruim zitten (dat was hier wel zo toen Tobe dat gewicht was gepasseerd). Maat 1 past ie echt wel in met dat gewicht.

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Volgens mij is maat 2 new baby wel vanaf 3 kilo.
    Tenminste als je de verpakking moet geloven..

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik krijg echt geen baby van 5 pond hoor! :)

Het klopt dat bm-hoogte en buikomvang in principe weinig zeggen.

Maar als je dmv 3 uitgebreide groeiecho's tussen 20 weken en 34 weken steeds op dezelfde punten meet (buikomtrek, hoofdomtrek, doorsnede hoofd, dijbeen, wervelkolom en voet) en die punten komen steeds op dezelfde plek op de groeicurve, dan kan je een redelijk beeld schetsen hoor! ;)
    Over 2 weken nog eentje.

En het is ook niet zo dat bv het hoofd groter is dan de buik, de baby is helemaal groot, op alle punten.
    De baby is vorige week geschat op 6/6,5 pond, dus als er over 5 weken een 5-ponder uit komt, lig ik helemaal in een deuk hoor! :D

4. zogelukkig

Ik was ook 9 pond en viel de eerste week 1 pond af. Hoe komt dat eigenlijk?

5. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Omdat een baby in de buik contstant voeding toegediend krijgt door de navelstreng.
    Zodra het geboren is meot het heel veel zelf doen, temperatuur houden enz, daarom valt een baby eerst af.

Maar ben heel benieuwd hoe zwaar je kindje wordt.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je bent heel stellig, maar je kan het online zo vinden hoor:

Van de pampers site:

Maten
    Maat 1(2 - 5 kg)
    Maat 2(3 - 6 kg)
    Maat 3(4 - 7 kg)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb niet alle reacties gelezen...

Kyana was bij de geboorte 49cm en 3420 gram...
    paste nummer 1 héél goed! Dus ik heb er meerdere pakken van gekocht...
    MIJN ADVIES??? koop 1 pakje 1 en pas héél snel of hij/zij ook nummer 2 past hoor
    want die zijn stúkken goedkoper.
    Overigens lag Kyana met 6 wkn in het ziekenhuis en paste ze nog steeds in nummer 1!
    Maar het verschil tussen 1 en 2 is niet heel groot hoor

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb niet alle reacties gelezen...

Kyana was bij de geboorte 49cm en 3420 gram...
    paste nummer 1 héél goed! Dus ik heb er meerdere pakken van gekocht...
    MIJN ADVIES??? koop 1 pakje 1 en pas héél snel of hij/zij ook nummer 2 past hoor
    want die zijn stúkken goedkoper.
    Overigens lag Kyana met 6 wkn in het ziekenhuis en paste ze nog steeds in nummer 1!
    Maar het verschil tussen 1 en 2 is niet heel groot hoor

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Mijn zoontje woog 10 pond bij zijn geboorte en heeft eigenlijk direct maatje 2 aangehad. Ik had wel dat gratis pak maatje 1 in huis, maar dat zat direct vanaf het begin toch wat aan de strakke kant.

Ik zou dus maatje 2 halen. Dit gaat ook al vanaf 3-6kilo,dus dat lukt echt wel. Hier heeft onze kleine man trouwens ook maar een paar week ingezeten, dus mijn advies: koop niet teveel.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik had 2 pakken maatje 1 in huis. En toen kwam de ruime 10 ponder( ook via meerdere groeiecho's vastgesteld en bij 32 weken al ruim 6 pond)
    Ze is een pond afgevallen en ik heb die twee pakken opgemaakt en ben daarna over gegaan op maatje 2.
    Nu zit ze sinds een week of 2 al op maatje 3.
    Mij zegt het nooit zoveel vanaf of tot hoeveel kg de luiers gaan. Het is zo afhankelijk van de vorm van je kindje.
    Mijn zoon was flink bij geboorte(ruim 8 pond bij 36 weken) maar heeft een week of 6 in maatje 1 gezeten. Kind heeft gewoon gebrek aan spek op zijn billen ;)
    Ik zou ook voor de zekerheid een maatje 2 in huis halen dan heb je de keuze. En anders is het zo gehaald hoor!

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Mijn kindjes droegen zeker de 1e weken maat 1. (kleine kindjes 3200 gram max). Vergeleken met de kids van me vriendin. Die waren 10 pond..Maar die droegen wel de 1e week toch ook maat 1. En als je mijn kinderen vergelijk met die van haar, was het verschil duidelijk te zien. Mijn ervaring was dat 1 pakje van maat 1 niet genoeg was, vooral als je BV geeft. Spuitluiers..Achter elkaar...Ik heb alleen 2 pakjes maat 1 in huis en zie wel als de kleine is. Pakje luiers zijn zo gehaald. Niks om druk over te maken vind ik...

12. zogelukkig

@Beccaatje, Suus en Pinguin: met hoeveel weken kwamen jullie grote kanjers ter wereld en op welke manier, daar ben ik eigenlijk wel reuze benieuwd naar!

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro was 3350 gram en 51 cm. Vrij gemiddeld dus.. :)
    Ik had 1 pak luiers maatje 1, omdat ik met 37,5 week nog niet helemaal voorbereid was en ook bij ons een groot kindje werd verwacht.
    Ik heb na dat eerste pak nog een paar pakken maat 1 bij gekocht, ben toen over gegaan op maatje 2 (met 1,5 week) en sinds vorige week (4 weken oud) draagt Jayro zelfs maatje 3!!
    Met minder dan 4 weken was hij dan ook al aangekomen tot bijna 4,5 kilo. Hij gaat al naar de 5 kilo.
    Maatje 3 past hem dus prima, maar ook belangrijk is, hij lekt veeeel minder door.
    In maatje 1+2 (die qua formaat waarschijnlijk nog best kunnen) kostte me het zo'n 15-20 luiers en nu gebruik ik zo'n 10 luiers op een dag.
    Geen newborn, maar babydry geloof ik (officieel nachtluiers?)

Mijn advies, koop een maatje 2 erbij, de rest lekker als de baby geboren is, dan weet je veel beter wat goed past enzo.

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier een negenponder gekregen, maar geen dikkertje; 55cm lang, dus gewicht zit verdeeld over zijn lengte.
    maat 1 new baby hebben we 2 kleine en 2 grote pakken van. hierna gaan we over op maat 2. mijn mama gaat die morgen bij de etos kopen (vette korting!!!).

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt echt geen rekening houden met de kilos op het pak. mijn dochter heeft nooit meegelopen met de kilos en zit nu zelfs al in maat 5 en weeg net 11 kilo. ze is verder erg lang dus daar ligt het ook niet aan

ze was dus maar 3160 gr en volgens de verpakking moest ze erg lang in maat 1 kunnen dan maar dit was echt niet het geval doordat ze maar 46c was had ze nogal wat spek op der billen en na 2 weken zat ze toch echt al in maat 2.

maat 1 is trouwens 2 tot 5 kilo en maat 2 is 3 tot 6 kilo dus als je maat 2 pakt zit je vast wel goed. maat 3 is 4 tot 7 kilo

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    @zogelukkig: mijn zoontje kwam met 42 weken na een inleiding en uiteindelijk een ks ter wereld.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sorry hoor :rolleyes:
    Blijkbaar heb ik me lelijk vergist. Maar goed, vooralsnog zat maat 2 toen Tobe ruim 4 kilo was nog steeds vrij groot hoor... Maat 1 zat hem beter.

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon werd met 36+3 geboren 52 cm en 4095 met een bevalling van 4,5 uur.
    Mijn dochter werd met 38+3 geboren, 56 cm en 5120 gram met een bevalling van 2uur en 22 minuten.

Het waren allebei spontane bevallingen. Gelukkig zonder teveel "kleerscheuren"

19. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje was 10 pond bij de geboorte. Helaas heeft hij een maand in het ziekenhuis gelegen, en had direct maat 2 nodig. ( In het ziekenhuis ook al trouwens)
    Ik zou inderdaad een maat 1 en een maat 2 in huis hebben. Je hebt het zo gehaald. ( Iemand in je omgeving)

Succes ermee !

Liefs,

Kili

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    dochter: 41+5, normale en spontane bevalling, 4,5 kilo + 54 cm. Doorgescheurde knip. 1,5 uur persen, blijven hangen aan schouder maar geen blijvende schade.
    zoon: 41+6, normale en spontane bevalling, 5,6 kilo +58 cm. Alleen een knip. minder dan 0,5 uur persen, blijven hangen met hoofd, beide schouders en heupen maar ook hier geen blijvende gevolgen.

Deel Deze Pagina