je zult het vast niet zo bedoelen, maar het lijkt mij nu alsof je nu tegen mij en andere groot-gebarenden zegt "het valt wel mee, pas bij 12 pond mag je praten".... Ik vraag me trouwens echt af of mensen, in nederland, daadwerkelijk 14 pond baren, maar dat terzijde. volgens de statistieken is alles boven de 5 kilo macrosoom, en is 2% van de kindjes macrosoom. Slechts een klein deel hiervan komt niet via een keizersnede ter wereld. Ik hoop dat je het niet zo bedoeld, maar ik lees jouw opmerking een beetje negatief. Misschien zijn het mijn hormonen (ongesteld) maar ik wil bijna reageren met "weet jij waar je het over hebt" maar dat zou betekenen dat ik met je meega in deze wedstrijd 'wie baart het zwaarste kind', en dat gaat nergens over natuurlijk.
Ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel van die opmerking. Denk dat ze het niet zo bedoelde maar toch.....
Nou nee, zo bedoelde ik het niet echt nee.. Maar we hadden het nu toch over grote baby's, dus toen schoot mij dat te binnen. Mijn excuses als het wel zo overkwam, maar het was niet zo bedoeld..
Kijk die zin : ''weet jij wel waar je het over hebt'' raakt mij dan weer een beetje. Of je nu een baby baart van 6 pond, 8 pond of 10 pond, een bevalling blijft een helse klus, en je weet niet wat voor bevalling ik gehad heb, dus ik weet zeer zeker waar ik het over heb !!
Ja, of 16..... duh! 10 pond is miz hartstikke groot en ja, ik vind de vrouwen die zo'n grote baby gebaard hebben dapper, heel dapper!
Ik zie het probleem niet zo. Je hebt nr. 1 in huis, dan haal je 1 pak nr. 2. Mocht blijken dat de baby nog langer in 1 kan is het toch zo gehaald? Mijn dochter was ruim 8 pond en heeft nog een maand in nr. 1 gezeten. Ze zit net sinds eergister in maatje 3.
Jammer dat het hier zo negatief opgevat wordt, mensen voelen zich snel aangesproken. Ik vind elke vrouw die een baby gebaard heeft dapper ! Dat heeft niks met zwaarte te maken !
hallo meid Mijn dochtertje was bij de geboorte ook tussen de 9 en 10 pond. Maar ze paste gewoon de kleinste maat hoor. Ik had ook niet gerekend op een grote baby. Dus gwn de kleinste maat, die je ook gratis krijgt bij blije dozen paste prima! xxx lola