aerosleep niet voor pasgeborenen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door muppet83, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    hoi,

volgens onze kraamhulp kunnen wij onze aerosleep pas gebruiken als ons ukje enkele maanden oud is. Het ademend vermogen is volgens haar heel leuk, maar niet goed vor pasgeborenen omdat ze dan teveel afkoelen omdat het matrasje zo goed ademt?:( Ervaringen??

En dan nog iets, een hydrofiel onder het hoofdje is toch wel erg handig tegen het spugen, maar dan is het idee van de aerosleep natuurlijk weer weg, toch?:(

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Het is onzin volgens mij, maar kraamverzorgers zijn gewoon niet zo dol op de Aerosleep heb ik het idee. M'n broertje en schoonzus mochten het ook niet gebruiken tijdens de kraamperiode. Hun zoontje is echt een buikslapertje dus hij werd daarna wel snel in gebruik genomen.

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    onze hummel is pas twee weekjes en kan zich natuurlijk nog niet omkeren, zo snel als ze dat wel kan dan lijkt het me zeker goed om de aerosleep er dan in te leggen.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    In het begin gebruik je vaak een kruik in het bedje en mocht deze gaan lekken dan verspreid het hete water zich heel snel door de aerosleep en dat wil je natuurlijk echt niet! Denk dat het daarom wordt afgeraden in het begin....

5. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Heb de eerste maanden een wiegje gebruikt en gebruik de aerosleep pas nu ons zoontje in het ledikantje ligt (achteraf had ik deze misschien dus niet hoeven kopen, maar is wel een handige matrasbeschermer bij overgeven en plassen in bed zo heb ik bij de oudste gemerkt).
    Ik merk bij ons zoontje inderdaad wel dat het bedje wat kouder is met de aerosleep, kan me er daarom wel iets bij voorstellen dat deze minder geschikt is als een baby zich nog niet heel goed zelf warm kan houden.

6. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Daarom raad ik een kruik af maar een belly warmer aan! Veel veiliger!

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vanaf 3 weken hebben wij de Aerosleep ik gebruik door dat Nina toen op haar buikje ging slapen (en dat nog steeds doet) Wij vinden het echt een aanrader.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wij hadden vanaf het begin de earosleep erop liggen en er werd niks gezegd hoor.
    Maar helaas kon Ziva pas na 11 weken in haar eigen bedje.

9. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Bij ons werd het ook de eerste tijd afgeraden, maar dan alleen bij gebruik van een kruik. Maar wij hebben geen aerosleep. Ik merkte idd wel dat diegene van de intake ook het nut van de aerosleep niet inzag.

Maar idd als je een luier erin legt is het effect weg. Maar de hoeslakens schijnen snel te drogen, dus makkelijk te verschonen na spugen enz.

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    maar, een lekkende heetwaterkruik in een gewoon matras lijkt me voor de baby ook niet erg fijn toch?
    Hier is het wisselend... wij hebben er één en het is maar net welke kraamhulp je treft die hem er wel of niet op wil hebben. Ben benieuwd.

11. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Er zit beschermend laagje in aerosleep wat evt water opvangt dus ook heet water.mocht een kruik.lekken. en dit water loopt af naar zwaarste punt. Dus naar je baby.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier verbieden ze het niet maar ik moet wel iets ondertekenen dat ik hem op eigen risico gebruik.

Wat betreft kruik doet de kraamhulp dus ook alleen van te voren de kruik in het bedje en haalt ze deze eruit zodra we get kindje erin leggen ivm lekken. Wel gebruiken ze twee dekentjes (weet niet of dit normaal is eignelijk)

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, ik snap alleen niet dat ze hier niks over zeggen in de winkel? Ik heb een Aerosleep voor de wieg en het ledikantje, maar er is mij gewoon gezegd dat ik het kon gebruiken. Geen enkel voorbehoud. Dat kraamzorg het niet aanraad ivm de prijs a la, maar echt verbieden?

14. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Bij mij werd bij de aanschaf wel verteld dat de aerosleep niet icm met een kruik gebruikt mocht worden. Daarom een bellywarmer aangeschaft, maar deze koelt enorm snel af en is wat vorm betreft niet lekker bij je baby te leggen.
    Las hierboven ook over alleen bedje voorverwarmen en geen kruik als baby in bed ligt, maar dit kan alleen als je baby zich goed warm houdt. Hier 2 kinderen die zich de eerste weken echt niet zelf warm konden houden en echt niet zonder kruik konden.

15. Roxyroxx

Ik heb net de site van Aerosleep gecheckt en daar staat het volgende:

"Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?
    De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
    Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
    Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
    U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag."

Nu snap ik het echt niet meer....

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier is zowel door de kraamzorg als door de vk de aerosleep-opdek afgeraden i.v.m. met op temperatuur kunnen houden van de baby (met name in de wintermaanden).

M.b.t. de kruik en de aero: er zijn 2 verschillende soorten opdekjes... een open (de original) en de gesloten (protect). Als je de original in combinatie met een ordinaire molton eronder neemt, dan kan het water gewoon weg hoor. Geen probleem.

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan ben jij niet goed voorgelicht

Een kruik is juist veiliger met aerosleep als zonder hoor
    Kijk maar eens de demonstraties in sommige winkels

18. Roxyroxx

Dat is precies wat Aerosleep zelf zegt. Daantje heb jij ervaring mer Aerosleep? Zelf gebruikt vanaf dat de kindjes geboren zijn?

19. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Dan werkt je bellywarmer niet goed want hier heeft ie vorige winter uitstekend werk gedaan bij mijn pasgeboren baby. Je kan hem links of rechts helemaal in de hoes in een hoek leggen en past dan uitstekend in het bedje erbij. Tevens doe je dit ook met een gewone kruik, je legt deze NOOIT tegen het kindje aan dus de vorm doet er weinig toe!

Aerosleep was prima volgens de kraamverzorger. Heb er nu weer 1 gekocht voor onze dochter op komst, 1 dec uitgerekend. Miijn zoontje van bijna 1 jaar heeft er ook 1 en werkt super(! Hij is geboren half januari 2012. Als hij een keer spuugt kan je het bovendek uitwassen en is stukken hygiënischer dan alleen een gewoon matras+molton en is goed tegen eventuele huismijd en andere allergieën.

20. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter koelde snel af en door de aerosleep nog meer, dus de eerste dagen heeft ze er niet op gelegen tot ze iets sterker was

Deel Deze Pagina