Mijn prachtige dochter blijkt, sinds de poep en plas luiers apart zijn gegaan, een ster in gigantische poepluiers creëren. We gebruiken nu Pampers New Baby, hele fijne luiers op zich, maar iedere poepluier lekt door. Ze heeft er om de dag een, dus zo vaak is het niet maar het is wel lastig als je toevallig ergens anders bent dan thuis. Welke luiers houden het beter naar jullie ervaring? We hebben ook Baby dry, maar ik heb het idee dat die minder vocht opneemt dan New Baby. Al heb ik daarmee nog geen poepluier gehad.
Bij alle kinderen gewoon Kruidvat luiers gebruikt en geen noemenswaardige problemen; natuurlijk wel eens af en toe een gevalletje doorlekken, maar zeker niet dagelijks. Ze hebben allemaal borstvoeding gehad... maar waren ook allemaal wel van het meerdere keren per dag blijven poepen, dus misschien kan je dat niet vergelijken met een kind dat maar 1x per dag poept...
Hier hebben we ook altijd kruidvat gebruikt en de eerste weken met borstvoeding ging dat meestal wel goed. Maar tegen die echte flinke spuitluiers kan volgens mij geen enkele luier op.
Hier had ik toen kruidvat luiers. Maar in het begin hadden we ook veel ongelukjes hoor. Maar dat kwam meer door de onervarenheid
Ik geef geen borstvoeding maar wel om de dag enorme poepluier. Gebruiken de luiers van de Etos, nog nooit doorgelekt.
Ik ben heel tevreden met de Pampers new baby. Verder gebruik ik ook Babylove luiers, heel fijn ook (uit Duitsland, heel goedkoop). Kruidvat ben ik niet zo een fan van; stug, ze stinken en lekken vaak door..
Ik gebruik wasbare luiers. Gewoon heel simpel een hydrofielluier met een overbroekje erover. En juist dat overbroekje zorgt ervoor dat er nooit poep op de kleding komt, het houdt tot nu toe zelfs de grootste spuitluiers binnen. Dus als volledig wasbaar je te ver gaat zou je altijd nog een aantal overbroekjes kunnen kopen en die over de wegwerpluier doen voor het geval er flink gepoept wordt
Pampers.... vooral in het begin veel doorlek ongelukjes. Als ik te snel ging verschonen, bleef ik haar verschonen, wachtte ik te lang, was haar broekje nat. Ach ja, ik dat maar een broekje klaar liggen
Pampers lekken snel door. kruidvat vind ik het beste omdat er een soort elastische rand aan de achterkant zit waardoor het beter aansluit op de rug. Een maat groter nemen kan ook helpen tegen doorlekken. Zou ik zeker uitproberen. Ook als je je dochter nog qua gewicht in de maat past die ze nu draagt.
Newbaby is het beste als je het mij vraagt. Dat gaas erin zorgt ervoor dat het beter opgenomen wordt. Met active fit en baby dry blijft er gewoon een plas ontlasting in liggen Doe je die randjes altijd wel naar buiten? Dat helpt ook een stuk. Verder is er weinig aan te doen vrees ik, hier hebben we gemiddeld 5-6x per week een schoon setje nodig. Ik neem dus ook altijd wat extra's mee. Dl poept trouwens meerdere keren per dag zulke hoeveelheden....
Hier gebruik ik sinds vorige week baby dry, daarvoor new baby gebruikt. Gaat vrijwel altijd goed. Maar hij poept ook meerdere keren per dag. Ik had er wel last van vlak voor ik naar de volgende maat ging, ze waren dus gewoon te klein.
Hier 1x p dag een flinke piccalilli luier maar gebruik gewoon Pampers, eerst new baby en daarna baby dry... nog nooit doorgelekt hier... maar elke baby is natuurlijk anders qua vorm... hier nu 5 kilo baby en maat 3 baby dry gaat altijd goed!
Hier lekte alles door, 4-6 keer per dag tot in de nek Toen overgegaan op wasbaar - was sowieso het plan maar gezien de spuitluiers was ik wel huiverig! - en nooit meer poep buiten de luiers gehad
Hier hield bij borstvoedingspuitluiers geen enkele luier het. Maakte niet uit wat ik gebruikte. Kruidvat werkte hier nooit goed. Overigens is de luier nu weer anders dan een paar jaar geleden volgens mij. Ben wel heel tevreden over de toujours luiers van de lidl maar die heb je pas vanaf maat 3 dus heb je nog niets aan. Heb geen wasbare luiers gebruikt overigens. Maar om uit te proberen is dat wel een forse investering.
Hier alleen droog ,ook met plas, met active fit! Sluiten ook herl mooi bij m aan, babydry vond ik niks.