Welke luiers en billendoekjes en hoeveel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Robano88, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik begin hier nu straks ook met pampers en bestel dan maandbox 1 en 2. Haal losse jumbopak maatje 0 om mee te starten omdat ik niet weet hoelang dat past. Dochter zat tot 2.5 maand in 0....

2. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net als bij onze dochter gaan we voor Pampers luiers. Heb van maat 1 en 2 beide 3 pakken.
    We gebruiken Pampers sensitive doekjes voor onze dochter dus dat kan de baby meteen in mee.

Heel lang zwitsal doekjes gebruikt maar van Pampers zijn toch dikker en daardoor fijner te gebruiken.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik haal denk ik 1 pak luiers maat 1. Maar ik heb tot nu toe grote kinderen gekregen. Mocht dit een kleintje worden kan ik altijd nog meer van maat 1 halen. En we moeten sowieso 3 dagen in het ziekenhuis blijven, dus dat scheelt ook weer luiers, hahaha.

Kleine maatjes luiers haal ik meestal kruidvat of AH, vanaf maat 3 lidl of AH.
    Billen doekjes heb ik ook lidl, AH, kruidvat of hema.
    Bij de kruidvat haal ik meestal zo'n grote doos in de aanbieding.

Ik heb hier zelfs nog een stapeltje luiers maat 1 van mijn zoontje liggen. Toen hij anderhalve week oud was, is hij weer voor een week opgenomen geweest in het ziekenhuis. En daarna paste hij maat 1 niet meer, haha.

4. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Wij gaan toch ook voor pampers :) en dan haal ik wat van 1 en 2 :)

5. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Waarom test je in de eerste week niet eerst het proefpak pampers en kruidvat luiers uit, voordat je een voorraad van luiers aanlegt?

Ik heb dat ook gedaan. Voor mijn meisje bleek de pampers veel beter te zijn. De kruidvatluiers vallen kleiner dan pampers en kon Kruidvat maatje 2 alleen gebruiken als tussenmaat van pampers 1 naar 2.

Pampers nr 2 stinken inderdaad. Maar ach, je gaat zo snel door die eerste maatjes heen. Ik zit nu al na 2 maanden in maat 3.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij mijn zoontje had ik 4 pakken maat 1 en 4 pakken maat 2 pampers van te voren gekocht.

Maat 1 had ik nog langer kunnen gebruiken, maar 2 paste toen ook al. Dus maar overgestapt. Maat 1 en 2 overlappen heel erg.
    Maat 2 heb ik nog wel een pak of 4/5 bij moeten kopen.

Billendoekjes heb ik Zwitsal gebruikt in het begin, maar die doekjes kwamen op een gegeven moment niet goed meer uit het pak. Er kwam dan geen volgend doekje naar boven. Erg irritant tijdens een poepluier.
    Pamper doekjes geprobeerd, maar vond ik ook niet fijn. Vond ze niet lekker vegen en erg nat.
    Nu gebruik ik Kruidvat eigen merk of soms action teddy doekjes.

7. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kochten en kopen nog steeds pampers.
    We kochten voor de eerste weken 1 à 2 pakken maat 1
    Al snel konde onze jongens over naar de volgende maat.
    Als je een klein kindje verwacht kunnen ze langer het kleinste maatje aan.

8. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de action teddy doekjes voor onderweg. Deze kun je vaker en beter sluiten omdat de sluiting geen plakstrip is maar een soort van dekseltje.

Lidl vind ik ook erg fijn en zwitsal koop ik af en toe omdat het zo lekker ruikt :D

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Na 2,5 jaar gebruik vind ik de fijnste billendoekjes:
    - Inderdaad die van de Action met klepje en teddy beer, de witte sensitive versie. Die ligt hier altijd op tafel voor het poetsen bij/na het eten, sluit gemakkelijk goed af met klepje.
    -En voor op de commode de goedkoopste doekjes van de Kruidvat. Witte verpakking met alleen letters erop, 72 stuks voor 0.69 euro. Echt hele fijne doekjes! Zou er zeker een pak van proberen, kan je veel geld besparen. Wilde dat ik ze eerder had ontdekt.

Luiers vind ik Kruidvat en Aldi fijn (vanaf maat 4).
    Pampers vind ik klam voelen na een nacht, stinken na een plasje, en dan ook nog duur! (zelfs in aanbieding)

Zou niet teveel inslaan. Eerst kijken wat bevalt.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij zijn begonnen met pampers en doekjes had in sensitieve van pampers. Nu gaan we over op kruidvat luiers en doekjes verschilt, ligt eraan wat in de aanbieding is.

11. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 pak pampers nummer 1 uit de blije doos en via kruidvat kreeg ik gratis nog 1 pak van nummer 1. Meer had ik niet gekocht in die maat...maar goed ook want onze vent kan prima in nummer 2 :)
    Verder heb ik de billendoekjes besteld via Wehkamp, baby spullen altijd gratis geleverd en vaak goede aanbiedingen. Ik had maar 1 pak gekregen.. was niet zo goed voorbereid maar bleek achteraf ook helemaal niet nodig.

12. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Altijd Kruidvat, als ze groter worden altijd de grootverpakking 2 voor 25
    Ook de billendoekjes haal ik in zo'n grote doos met 12 stuks. Voordeelverpakking.
    Trouwens, offtopic, maar ook flesvoeding is van Kruidvat veel voordeliger!;)

13. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    In de beginperiode veelal pampers, daarna stappen we over op Bumblies (van de Plus bij ons) en nog weer later Aldi luiers. Deze volgorde bevalt ons het best ;)

Qua billendoekjes gebruiken wij die van Trekpleister huismerk. Stinken niet zo erg, zijn niet zo nat (vind ik echt verschrikkelijk en onze kinderen kregen verschrikkelijke luier uitslag van die natte doekjes) en zijn goedkoop (6 in een doos voor 6,-).

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou niet teveel inslaan want je weet niet welk merk bevalt. En niet teveel maat 1 kopen, hier zaten ze meteen in maat 2 ;) (4,5 kilo)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruikten doekjes (met klepje) en luiers van de aldi. Aldi is volgens mij vanaf maat 3, daar gingen we al snel op over. Voor die tijd vooral pampers gebruikt maar ook wel eens bumblies, kruidvat of huggies.

Deel Deze Pagina