aankomende hitte

Discussion in 'Verzorging' started by kimm89, Jun 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimm89

kimm89 Lid

Jan 20, 2015
    10
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Hoii mama's,

Ben erg benieuwd hoe jullie omgaan met de hitte die er aan zit te komen.
    Ik heb een dochtertje van nu 11 weken en probeer haar toch maar zoveel mogelijk binnen te houden aangezien het echt bloedheet wordt.

Hoe doen jullie het qua voeding, extra water geven? En slapen, haar kamertje wordt nu toch een stuk warmer hou alles dicht maar dit kan je niet tegenhouden. Ze slaapt nu al alleen zomerslaapzakje en rompertje.

Succes allemaal!

2. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 kleintjes van 19 maanden en bijna 6 maanden. Allebei hebben ze het heel snel warm dus wij blijven voornamelijk binnen.

Met (vermoedelijk) warm weer op de dag zet ik in de ochtend alle ramen ver open zodat de koele lucht nog even naar binnen kan en de warmte eruit. Voor het middaguur doe ik alles dicht en de zonneschermen/rolluiken zijn voor een groot deel ook naar beneden.

Voor de oudste is het vrij makkelijk, badje opzetten en er staat continu een fles drinken waar ze van kan drinken. Haar hoef ik dus niks extra's te geven. De jongste die slaapt nog veel en gelukkig aan de kant waar de zon alleen in de vroege ochtend is. Ze drinkt nu 4 flessen op een dag en ik ben wel van plan om dan wat extra water tussendoor te geven.

Onze oudste wil altijd iets van mouwen aan als ze slaapt dus die slaapt in een romper korte mouw en zomerslaapzak. De jongste slaapt in een romper zonder mouw met driekwart legging, soms onder een dun lakentje maar dat duurt nooit heel lang voor die weggeschopt wordt.

Belangrijkste is er niet teveel om te stressen en je kinderen gewoon goed in de gaten houden. Als je binnen blijft en kan zorgen dat de temperatuur aangenaam blijft dan komt het allemaal wel goed :)

3. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Hier een fijne tuin met veel schaduw, de kleine (4 maanden oud jongetje) is veel buiten in de luwte. Alleen slapen doet hij binnen want in de buiten box slapen werkt niet (dat werd spelen). Hij krijgt overdag extra water tussen door en ik geef hem al fruit hapje (ook vocht).
    Ons huis is vrij warm (veel ramen en schuindak).

Hij slaapt onder een lakentje met alleen een romper met korte mouwen, door eczeem is een rompertje met mouwtjes fijner in de okseltjes.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier een kereltje van ruim 3,5 maand, hij slaapt in een rompertje zonder mouwen en een zomerslaapzak.

Overdag blijven we voornamelijk binnen of buiten in de schaduw, in de namiddag/ avond.
    Vanavond hebben we hem buiten in een baby-zwembadje gedaan (1 emmer warm en 1 emmer koud water), daarna heeft hij lekker in zijn zwembroekje op het opblaasbaar speelkleed gelegen nadat ik hem afgedroogd had.

Overdag ligt hij in een rompertje zonder mouwen in de box.

Share This Page