Bij mijn dochter zitten Pampers het beste, bij mijn nichtje (veel smaller postuur) Kruidvat. Ik vond die van de Lidl ook wel fijn, maar toen ik hoorde dat daar best veel troep in schijnt te zitten, meteen niet meer gebruikt. Welke luier het beste zit, is dus heel erg afhankelijk van het postuur van je kindje. Zowel voor Pampers als Kruidvat zijn heel veel voorstanders te vinden. Mijn tip: haal van beide 1 pak. Dan kun je proberen wat het beste zit. Je zult ze waarschijnlijk toch wel opmaken en daarna haal je de luiers die het best passen. Pampers zijn niet duurder dan Kruidvat overigens, maar dat is omdat Pampers vaak in de aanbieding zijn en je dat een beetje in de gaten moet houden.
Eerste tijd pampers maar die gebruikte ze in het ziekenhuis en doe je dat ook. Daarna overgestapt naar de kruidvat. Deze stinken veel minder dan de pampers. Op de verpakking staat tot welk gewicht het is.misschien kun je dit vergelijken met het laatste geschatte gewicht. Ik zou een pak nemen en ook luiers zijn zo gehaald.
Die van ons heeft heel erg kort in maatje 1 gezeten, misschien 2 weken? Maatje 2 heeft ook niet lang geduurd. Ik denk dat hij nu al weer een maand in maat 3 zit, misschien al wel langer. En daar past hij voorlopig nog wel even in. ( Hij is ruim 5 kilo, maat 3 is 4-9 kilo geloof ik ) Wij hebben de Kruidvat luiers, maar ik ben absolute fan van de Pampers Baby Dry <3. We hadden een meevaller vandaag dus ik heb een groot pak van 90 stuks gekocht. Maar normaal dus Kruidvat. Lidl is ook goed, 1 keer een paar van iemand gekregen. Afraders vind ik D.A Drogist en Etos, veel te dun en lekken snel. Huggies ook een halve zak van iemand gekregen, veel te stug. Maar iedere baby is anders, dus zoek voor jezelf uit wat het beste bij je kleintje ( en je portomonnee! ) past.
Ik heb door alle cadeau verpakkingen, bonnen en dergelijke pamper luiers en kruidvat luiers gehad. (Via de ETOS, Prenatal, Jumbo en Kruidvat leuke zwangerdozen en na bevallen babydozen). Beide uit kunnen proberen. Ondanks dat mijn zoontje niet heel klein was bij geboorte (53cm en 3605gr) zaten de kruidvat luiers al beter en lekte niet. De pamper maat 1 was hij heel snel uit vandaan, die heb ik later iemand gegeven die met uitwasbare luiers en hydrofiel luiers bezig is geweest (wat hen goed is bevallen).