Welke luiers en verzorgingsspullen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alita, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje heeft veel last van eczeem en het advies van de huisarts:
    - niet te warm water gebruiken (36 a 37 graden is warm zat)
    - na het badje huidje insmeren met een creme
    - niet te warm aankleden
    - producten met parfum zoveel mogelijk vermijden

Ik ben op zoek gegaan naar producten zonder parfum en ik heb de serie van Neutral Baby in huis. Ook is er nu een product (Zarqa) op de markt op basis van zeezouten, maar de badolie bevat wel wat parfum, de overige producten niet. Deze heb ik maandag gekocht, dus nog geen ervaring mee.

Zwitsal is geen aanrader, maar ook bij producten van Balneum en Weleda wordt hier op gereageerd.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Denk dat het echt een kwestie van uitproberen is wat luiers betreft. Wij gaan ook voor de pampers, die zitten bij Sam het beste. Ik vind huggies dus ook weer erg stug. AH luiers, etos luiers en kruidvat luiers lekten allemaal door bij haar. Maar elk kind is anders!

En voor wat betreft de verzorgingsproducten. Hier ook eczeem maar komt niet door de zwitsal is gewoon vette pech. Maar neutral schijnt echt geen parfum in te zitten!

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Kan je de producten van neutral echt aanraden!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    (dus ik heb vanmiddag een flesje massage olie van de neutral gekocht voor Sam d'r benen, durf daar geen zwitsal voor te gebruiken, en andere zalf daar kreeg ze waarschijnlijk ook eczeem van)

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    bepanten smeer ik altijd op marin haar droge wangetjes

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    pampers gebruiken wij. en die blijven we ook gebruiken. ze zijn wat duurder dan anders maar wij vinden ze geweldig. en qua verzorgingsproducten die gebruiken we die in het kraam pakket zaten

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb ook een kindje met eczeem. ik gebruik de pampers luiers en diverse verzorgingsproducten: zarqua, weleda (heeft ook de huisarts aangeraden), creme van de apotheek en kokoscreme van de bodyshop (kokos schijnt te helpen tegen huidschimmel).

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    kruidvat en natusan verzorginslijn...voor in bad zemelenbad van kruidvat...dit is voor de droge tot extreem droge huid...Is echt een uitvinding dat spul!

verder pampers luiers...de rest lekte altijd door als ze gaan doorslapen

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft ook een gevoelig huidje.

Balneum dacht ik dus goed aan te doen, maar daar krijgt ze allemaal rode vlekjes van. Ik ga het dus zelf maar gebruiken. Nu gebruik ik niets in bad, hoef je ook niet bang te zijn dat ze per ongeluk iets binnen krijgen. Daarna goed insmeren.

Voor haar hele lichaam gebruik ik Lanette creme, voor de echt droge plekken Lanette met vaseline (zit bij elkaar in een tube). Volgens mij is dat niet geparfumeerd, aangezien het vaak wordt geadviseerd bij eczeem.
    Voor rode uitslag/bultjes gebruik ik Sudocrem en Bepanthen zalf.
    Haarlotion heb ik van Zarqa, ik gebruikte eerst Zwitsal, maar daar kreeg ze een nog drogere hoofdhuid van. Nu met Zarqa zitten er nog maar een paar droge plekjes.
    Wij gebruiken in principe Pampers, die vind ik zelf het fijnst en er zijn ook vaak aanbiedingen. Etos vind ik ook fijn (ik vind ze helemaal niet zo hard).
    Billendoekjes heb ik van Etos (met lavendel, lekker!), ik heb ook die van de Lidl wel eens gebruikt (de gewone), maar die zijn erg nat en ze krijgt er uitslag van.

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ik heb 1x een pak luiers van Kruidvat geprobeerd maar het beviel helemaal niet! Het was net of de urine erdoorheen "zweette". Gevolg, steeds rompertjes nat.
    Verder nog twee merken geprobeerd maar die bevielen ook niet:
    (Edah) Bumblies en Super de Boer eigen merk
    Het beste bevallen mij Pampers en de luiers van Etos.
    Volgens een vriendin van mij zijn de luiers van Aldi dezelfde als Pampers, alleen kun je die vanaf maat 3 krijgen niet kleiner.
    Verzorgingsspullen gebruik ik ook allemaal van Etos en dat bevalt prima.
    @Snoopy lekker he die billendoekjes :D

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan gaan we de luiers van de Aldi ook maar eens proberen, als de voorraad Pampers op is ;). Hoeven we ook niet op aanbiedingen te letten aangezien het altijd goedkoop is.

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dinds ik Huggies gebruik lekken Joey's dunne poep luiers niet door! dus hier blijft het bij Huggies

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik denk dat er heel veel goede luiersoorten zijn. Maar dat het sterk afhankelijk is van het postuur van je kind welke het beste zitten en het minste doorlekken.
    Ik kreeg de etos gewoon niet fatsoenlijk bij marin om.

14. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb nu etos, kruitvat, pampers en de bio-luiers bij de etos geprobeerd (ben even de naam kwijt) Die bioluiers vond ik persoonlijk een drama, ze voelen heel stug aan (er wordt natuurlijk ook veel papier in gebruikt) en ze lekten door. Kruitvat en etos eigen merk was ik wel tevreden over, maar tot nu toe ben ik het meest tevreden met Pampers. er liggen ook nog pakken huggies hier op voorraad, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Ik raad je aan gewoon verschillende luiers uit te proberen. In de doos van de prenatal zat (bij mij althans) een pak newborn luiers van Pampers.

Ook doekjes krijg je in proefverpakkingen in de cadeaudozen, maar het meest logisch is om een sensitive product te nemen als je bang bent voor uitslag.

Verzorgingsproducten: ook uitproberen en zeker niet teveel kopen. Weleda en Natusan bevallen goed hier. Ik had in het kraampakket van de verzekering ook Natalis producten, die vind ik ook goed.

Overigens heb ik zelf een vrij gevoelige huid, maar Gijs lijkt nergens last van te hebben (even afkloppen)

15. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    V.w.b. verzorgingsproducten: Gewoon veel proefverpakkingen proberen om uit te testen wat straks voor jou kleintje het beste werkt!
    In de cadeaudozen zitten vaak proefverpakkingen, en bij de Etos kun je veel van die miniflesjes kopen. Waaronder ook babyspullen van Zwitsal en Etos-eigen-merk.

V.w.b. luiers: veel hangt af van het postuur van je kindje. Ook daar dus weer: veel proberen.
    Tot nu toe heb ik geprobeerd: Pampers, Huggies, Etos en Kruidvat.
    Bij Famke passen in principe alle bovengenoemde luiers wel, dus ik ga van aanbieding naar aanbieding. Behalve dan de luiers van de Kruidvat; die hoef ik nooit meer.

@Niempie: Ah, ik dacht dat Famke de enige was die zo gek reageerde op de Kruidvatluiers. 'Zweten' is volgens mij inderdaad de beste manier om het te beschrijven, want echt doorlekken was het niet. Ik vond het heel apart, en vooral heel vervelend, dus die Kruidvatluiers komen er hier niet meer in.

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hie alleen maar pampers, andere luiers waren een drama.
    verder alle verzorgingsproducten van de etos, ruikt zo lekker en niet op dieren getest, behalve de creme voor z'n gezichtje, dat is balneum. sven heeft soms wat vervelende plekjes bij z'n oortjes en dit lijkt het beste te helpen. doekjes en luierzakjes hebben we van nature, milieuvriendelijk, van de etos. sven had helaas een te dikke buik voor de luiers van nature. die leken verder helemaal op de pampers. zacht, soepel en goed absorberend

17. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    @Esk. Ik dacht al dat wij de enige waren met dit "probleem". Die luiers komen er hier ook niet meer in!

We hebben nu de luiers van de Lidl ook geprobeerd en die vind ik vergelijkbaar met Pampers en Aldi.

18. Wij hebben in het begin alles uitgeprobeerd, maar de luiers van Kruidvat zaten de eerste maanden echt het beste. Maar na een maand of 5 begonnen ze aan de kanten te lekken bij een klein plasje en toen hebben we weer alles uitgeprobeerd. Sindsdien zijn we bij de pampers beland.
    Voor baby 2 gaan we ook weer beginnen met Kruidvatluiers.

Deel Deze Pagina