Welke luiers gebruiken jullie? stem!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elies25, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke luiers hebben jullie?

1. Pampers

2. Kruidvat eigen merk

3. Huggies

4. Bumblies

5. Aldi eigen merk

6. Lidl eigen merk

7. AH eigen merk

8. Etos eigen merk

9. DA eigen merk

10. Anders, nl.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Absoluut Pampers

2. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Voor mijn oudste dochter gebruiken we Aldi en Lidl luiers, bevallen prima. Onze jongste dochter gebruikt nu pampers. Ik vind de plas indicator echt super fijn. Als ze over gaat naar een grotere maat gaan we voor haar ook gewoon Aldi of Lidl luiers gebruiken.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn dochter zit al twee maanden op de wc, op de verkleiner. Dit vindt ze namelijk erg leuk en roept de hele dag weesee. Alleen het blijft bij zitten en een beetje frummelen met toiletpapier. Het idee van plassen is nog niet helemaal duidelijk, maar je brengt me wel op een idee. Misschien dat ik hier wel gewoon met zindelijkheidstraining moet beginnen! Ben ik direct af van het drama dat luier heet ;)

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Voor de jongste Pampers New Born, voor de oudste vind ik die te prijzig. Zij krijgt Huggies aan haar bips ;)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Met Kerst heeft hij z'n potje gekregen en vond dat erg interessant. En een paar keren erop gezet en ineens kwam er wat plas. Wij super fier, en belonen hem dan met een ieniemienie stukje kinderchocolade. En dat vindt hij super! :D Soms geeft hij aan dat hij moet plassen, maar laatste tijd niet. Maar bij luierwissel zetten we hem er even op. Komt er plas, wordt hij beloond, komt er niets, geen probleem. ;) Wil in de zomer als hij 2 is met zindelijkheidstraining beginnen. Want hier in B gaan ze met 2,5 naar school en zou het wel leuk vinden moest ik hem tegen dan zindelijk hebben.

Voor z'n middagslaapje gaat hij ook even op het potje en soms is hij na z'n slaapje helemaal droog gebleven. Maar dan is het wel een serieuze plas op het potje! :D

Je kan het maar proberen. Baadt het niet... ;)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ga het gewoon proberen. Ik zit nu thuis en heb toch weinig te doen. Heb ik direct een goed doel om mijn dagen door te komen :D. Dochter geeft ook al enige tijd aan dat ze geplast of gepoept heeft of dat ze bezig is. Wie weet is ze er gewoon ook al klaar voor en anders jammer. Ik ga het gewoon heel ongedwongen proberen.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja zoonlief geeft ook aan als hij gepoept heeft of aan't plassen is. Heb daarom ook hemdjes en onderbroekjes gekocht, gaat net iets makkelijker en vlotter dan de romper hele tijd open doen ;)

Ik heb voorlopig wel nog geen luierbroekjes gekocht. Collega van me vindt ze erg onhandig als ze gepoept hebben... Maar ik heb er nog geen ervaring mee voorlopig.

Hier staat het potje voorlopig gewoon in de woonkamer, bij de salontafel. ;)

8. Trees

Trees Niet meer actief

Je kan de luierbroekjes aan de zijkant heel makkelijk openscheuren. Dan heb je hetzelfde als een gewone luier en hoef je niet de voeten door de poep te halen. Ik heb ze pas een keer gekocht om uit te proberen en het duurde hier ook even voordat ik het door had :)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah ok, ja dat is idd veel handiger! En 't is toch niet dat het niet 'mag' scheuren want hij is uiteindelijk toch voor de vuilbak :D

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik vond voor de eerste weken Pampers Newborn wel heel fijn! Die zijn soepeler dan Kruidvat namelijk. Maar ik ben al heel snel overgegaan op Kruidvat luiers. Werken perfect voor ons, en nooit problemen met doorlekker o.i.d.
    Ik heb ook Etos luiers en Huggies geprobeerd...maar eens maar nooit meer. Veel doorlekken!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Pampers vind ik de beste die er zijn.

Maar gebruik ik alleen als ze weer eens in de aanbieding zijn. Ik gebruik alle soorten, kijk als ik weer om nieuwe moet waar er wat in de aanbieding is.

Met alle andere soorten, behalve de pampers, heeft ons zoontje wel iets vaker last van rode huid op zijn buik. Zeg dat hij het bij pampers nooit heeft, en bij de andere ms 1 a 2 keer per week. Niet geirriteerd, alleen wat rodere huid van kleur.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb "Anders" gestemd.

Wij zijn begonnen met Pampers newborn... en daarna overgestapt op een Duits huismerk.
    De newborns zijn ideaal... daarna vind ik Pampers niet meer echt geschikt.
    Voor de oudste hebben we nu de grootste maat Kruidvat luiers voor de nacht (overdag is ze droog/schoon)

Het ligt oa aan de pasvorm van de luier en de "vorm" van je kindje.
    Dus wees voorzichtig met grote voorraden in te slaan!!!

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik gebruik pampers en ben daar tevreden over. Er zit wel verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' pampers. De 'nieuwe' pampers zijn minder stug.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb pampers gestemd. Heb nog een paar pakken baby dry maat 3 liggen. Maar heb maandag een aantal kruidvat luiers gekregen van een vriendin om te proberen en ik vind die toch ook wel heel erg fijn. Ik heb al vanalles geprobeerd, etos, bumblies, kruidvat, pampers. Tot nu bevallen alleen de pampers en de kruidvat. Merk wel vaak bij pampers dat haar rompertje inderdaad wat klam is en de nieuwe pampers stinken. Zelfs als ze alleen maar geplast heeft.

15. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik gebruik gewone "ouderwetse" katoenen luiers. Voldoet prima, als de kleine straks wat groter is zien we wel weer wat het beste voldoet.

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    pampers kruidvat en aldi.

moet wel zeggen dat ik pampers alleen koop als het een hele goede aanbieding is bij de etos en ik er een boekje babyzegels bij in kan leveren (korting op korting)

17. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik vind Pampers echt heel erg stinken! Lijkt wel moterolie of zo. Volgens mij was het niet bij de newborn zo, maar een maatje groter wel. Ik weet niet wat ze erin stoppen, maar daar ga ik mijn kindje niet aan blootstellen.

Kruidvatluiers zijn hier favoriet, zitten doen, zijn dun en lekken bijna nooit.

18. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Pampers!
    Heb Kruidvat newborn geprobeerd en vond dat echt niets, deze gingen snel open staan bij haar buik en lekten daardoor snel door...

19. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier altijd pampers

20. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier is het verschillend wat ik gebruik....Ligt er net aan waar ik ben.

Ik gebruik op het moment kruidvat.
    Ook gebruik ik huggies & C1000 eigenmerk.

Bevalt me allemaal wel.
    Het liefst heb ik kruidvat.

Deel Deze Pagina