Meestal heb ik die van de Lidl, die zijn heel fijn, en verder soms wat er toevallig in de aanbieding is, Pampers, Huggies en nu heb ik bijv. die bio-luiers van de Etos, die bevallen allemaal goed. Heb met deze merken de beste ervaringen.
Totdat Dano 8 maanden was heb ik alleen maar kruidvat luiersgebruikt tot hij een keer extreme buikloop had 10 dagen lang 6 setjes kleding per dag wasse, en erachter kwam dat Pampers toen veel beter hielden. Dus sinds die tijd pampers gebruikt, en sinds deze week overgestapt op de luierbroekjes van de Lidl. Ideaal en niet duur!
Heb alles maar dan ook alles al geprobeerd . En ook ik kom steeds terug bij pampers. Die zijn het soepelst..elastisch..en lekken bij mij niet door. Heb nu ook een pak huggies ..maar die moet ik vaker verschonen..anders lekt t door. Toen ze baby waren maakte het me niet veel uit hoor en waren die van het kruidvat ook goed.. Maar nu er grotere plassen en hoopjes gedaan worden houdt pampers het t beste.
Toen hij net uit het ziekenhuis kwam (7wkn+2dgn te vroeg) heb ik eerst kruidvat en c1000 gebruikt omdat ie nogal klein vallen. Pampers waren toen te groot. Maar nu vind ik de kruidvat niet meer zo fijn omdat ze zo dik zijn (C1000 ook trouwens). Ik had ook een gratis pak bumblies, maar die vond ik zo stug die heb ik gelijk weggegooid. Nu gebruik ik altijd pampers. Er zijn altijd wel aanbieding 3 halen 2 betalen enzo. Dus dan koop ik gelijk een aantal pakken. Niet te veel zoals vele zeggen want voor je het weet is hij eruit gegroeid.
Ik gebruik ook Huggies of Pampers. Luna krijgt extreem veel last van luieruitslag als ze goedkope luiers draagt,en dat heeft ze niet bij die luiers .
Bij mijn dochter waren de pampers op een gegeven moment te smal en toen waren de kruidvat luiers weer perfect. Nu gebruik ik wel pampers omdat die zo lekker soepel zijn...maar wie weet ga ik binnenkort wel weer kruidvat proberen... Verschilt ook per kind wat voor merk het beste is.
Ik gebruik ook pampers, heb o.a. DA, Etos, Kruidvat en Bumblies geprobeert. Maar de pampers vind ik echt het fijnst en van Bumblies krijgt hij heel er luieruitslag. Deze gebruiken ze ook op het kinderdagverblijf, dus ik moet altijd zelf luiers meegeven . Ik koop de pampers in de aanbieding bij de Makro, dan zijn ze echt goedkoop (goedkoper dan kruidvat enzo) en dan neem ik iets van 6 dozen van 3 pakken mee. Ben ik weer klaar voor een half jaar.
pampers! al die andere merken weleens geprobeerd maar vindt ze niet fijn aanvoelen.. en ze plaste er z langsheen.. met pampers nog nooit gehad..
@DaphneenEstelle: dankjewel @mamavj2008: voor de makro moet je een pasje hebben toch om daar iets te kunnen kopen? hoe duur zijn de pampers daar dan?
Ik gebruik wasbare luiers (bamboozles van tosbots) ik vind ze veel fijner, ze lekker nooit poep door (heel some urine) zijn veel goedkoper en beter voor het milieu! er zitten niet zoveel chemicalien aan baby's billen als wegwerpluiers, dus minder uitslag.
Nature babycare (te koop bij etos). Die zijn van natuurlijk materiaal en voor 70%afbreekbaar. Iets minder slecht voor het milieu en prettig voor mijn kindje. Heb ook wasbare luiers overwogen, maar zonder droger en met mijn gebrek aan huishoudelijkheid zou dat niet wat zijn geworden... Maar ik vind dit een goed alternatief. Het zijn erg fijne luiers.
Naturecare luiers mogen zover ik weet ook bij het GFT afval. Althans, ik doe dat. De luiers zijn wel iets duurder, maar ik vind dat zelf erg meevallen. Ik heb het er ook graag voor over. Plus kids schijnen minder vaak last te hebben van luieruitslag. Ze sluiten ook goed af. Yelena heeft nu al de luiers voor baby's tussen de 5 en 9 kg. Dus nog wel iets aan de grote kant maar ze lekt er niet doorheen. Tja tenzij we de hoofdprijs hebben en ze van voor tot achter helemaal onder zit
Ik gebruik de luiers van de Aldi of Liddl. Pampers en Huggies lekken door bij Bart z'n dikke spekbeentjes