Zonnebrandcrème SPF30/50 etc

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LA85, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    #1 LA85, 13 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2015
    Hey dames,

Het is lekker zonnig weer (geweest?) deze week; ben dus heel geregeld buiten te vinden met mijn zoontje :) De zon is nog niet zo sterk (geen echte zomerzon zeg maar) en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met zonnebrandcrème.. smeren jullie nu echt al factor 50 op het gezichtje van jullie kleintjes als jullie voor wat langere tijd naar buiten gaan?
    Ik heb verschillende crèmes hier, variërend in sterkte. Ik dacht misschien is factor 30 goed voor nu, en dan wat later in het voorjaar en de zomer factor 50? Klinkt misschien wat vreemd maar het "voelt" op de een of andere manier zo raar om mijn zoontje nu al met factor 50 in te gaan smeren.. :cool:

edit: had er even bij moeten vermelden dat ik met naar langere tijd naar buiten gaan bedoelde als je weet dat je voor langere tijd in de (volle) zon zal zijn/zitten. Dus niet langere tijd naar buiten en hoofdzakelijk in de schaduw bent ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik smeer nu helemaal niet nog. Altijd insmeren is ook niet goed: je kunt dan onvoldoende vitamine D aanmaken.
    Gewoon gezond verstand gebruiken wat mij betreft dus: ga je zodanig lang in de zon dat je kans loopt te verbranden, dan insmeren. Als je enkel buiten speelt en echt niet gaat verbranden, niet smeren.

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke: ben het met je eens hoor; ik ben er alleen over na gaan denken omdat ik gister echt een tijdje vol in de zon heb gezeten (zoontje speelde ook buiten) en zijn neusje werd op een gegeven moment wat rood. Toen dacht ik oeps! Heb hem toen toch maar snel wat zonnebrandcrème opgesmeerd.

4. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net factor 30 aangeschaft. Weet niet of ik 50 ga gebruiken, het geeft maar een paar procent extra bescherming en wordt vaak minder vaak gesmeerd omdat je dan denkt dat dat niet nodig is. Jetske Ultee heeft hier het een en ander over geschreven, je zou eens op haar blog kunnen kijken anders.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb zo'n klein flesje bij de Kruidvat gehaald met SPF 50.
    Ik kijk straks nog even voor een SPF 30.
    Dochter is nu op de creche en ik heb wel gevraagd of ze even haar wangen willen insmeren.De zon heeft nu toch al aardig wat kracht.
    Mijn oudste dochter is destijds toen ze 2,5 jaar was heel erg verbrand in haar gezicht en dat was begin april.Zat helemaal onder de zonneblaasjes.Kon zowat een week niet naar buiten.Heb er wel van geleerd.Juist deze zon met dit windje en dan op de fiets.Dan gaat het heel snel.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft huidtype 1 of 2, dus we hebben alleen factor 50 voor haar.
    Ik heb tot nog toe niet gesmeerd moet ik bekennen, half uurtje speeltuin gaat nog wel (toch vaak bewolkt geweest) en we hebben een parasolletje op de wandelwagen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ah ja, ik verbrandt zelf als ik een half uur in de zon ga zitten, dus dan zou ik wel smeren, (ware het niet dat ik dus gewoon niet zo lang in de zon ga zitten om die reden :)).

Deel Deze Pagina