Wanneer word het tijd de laatste fles weg te laten??

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chantal00, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal00

Chantal00 Lid

24 sep 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Onze lieve dochter is 10 weken..
    Vanaf afgelopen donderdag gaat het eindelijk goed en is ze krampjes vrij tot nu toe.. heerlijk:thumup:

Nu is mijn vraag wanneer het tijd word voor de laatste fles weg te laten?:D

Want haar schema is..
    7.00 190 cc
    11.00 190 cc
    15.00 190cc
    19.00 190cc
    22.30 200 cc

En alles gaat leeg haha:roflmao:

Sinds een weekje meldde ze zich smorgens om half 5/ 5 uur.. dus de fles gegeven en kwam en we savonds uit op de laatste fles om half 10/ 10 uur.. en meldde ze zich ook rond half 5/ 5 uur..o_O

Nu was het vanavond zo dat we haar de fles om 9 uur wouden geven.. met heel veel moeite haar wakker gekregen.. en liet ze ook voor het eerst 30 cc staan dis 170 gedronken..

Word het tijd de laatste fles te laten vallen en se flessen daarom iets op te hogen

Tips?:)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee ik
    Zou zeker geen fles laten vallen, ze is echt te jong voor 4 flessen...

Hoe snel drinkt ze?
    Vind 200cc wel heeeeeeel veel voor een baby van 10 weken...
    Te veel

MaMa vindt dit leuk.
  3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat drinkt ze al grote flessen!

Ik zou nog geen fles laten vallen en haar rond 22.00/23.00 een laatste fles blijven geven. Ben ik elke keer pas rond de 6-8 maanden mee gestopt.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wow nu al van de nachtvoedingen af! Jij hebt geluk zeg!

Maar eens met bovenstaande opmerkingen: wat een grote flessen en ze is te jong voor 4 flessen. Hier zijn we rond de 5 maanden naar 4 flessen gegaan.

Krijgt ze flesvoeding of afgekolfde melk?Hoe zwaar is je dochter eigenlijk? Je zit al aan de 960 ml namelijk en 1000ml is de max qua flesvoeding. De richtlijn is 150ml per kilo per 24uur (max 180ml per kilo per 24uur).

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Inderdaad behoorlijke flessen.
    Maar nee ze is nog te jong om die laatste fles te laten vallen. Grote kans dt ze zich dan midden in de nacht gaat melden trouwens.

De laatste fles is er hier pas sinds een week vanaf

6. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier met 14 of 15 weken naar 4 flessen toe gegaan. Dochter sliep ontzettend goed. Lag om 9uur in bed en sliep tot 8uur ongeveer. In overleg met verpleegkundige van cb haar het ritme laten bepalen en kijken of ze die 5e wilde hebben of niet. Toen waren we vrij vlot over naar 4 flessen. Hier was de arts van cb het paar weken later dan weer niet mee eens.

Wij gaven flessen van 200ml

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Elk kindje is anders, je zou het gewoon kunnen proberen natuurlijk. Bij mij waren beide kids rond de 4 maanden van die laatste fles af. Mede doordat ik rijstebloem ben gaan gebruiken. Mijn jongste is nu 3 maanden dus krijgt nu nog een fles rond 22.30/23uur. Moet haar altijd wakker maken. Zij krijgt 4x 150+5 en 1x 180+6 (de middag fles is 180)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja behalve dat 4 maanden 2x zo oud is als het kindje van ts ;)

Ik blijf erbij dat het kindje te jong is

Popidepi en Blijdorp vinden dit leuk.
  9. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Heeft ze echt honger om 5 uur?
    Probeer anders een kleine fles te geven om dat tijdstip in het donker en weer terug te leggen in der bedje.
    Is het een spenenkind? Wij kunnen der speen erin doen en ze valt weer in slaap.

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wij zaten iets na de 4 maanden op 4 flessen en de tijd daarvoor kreeg hij 5 flesjes overdag.
    Mijn zoontje sliep al snel door en ook lang. Ik geloof niet in het wakker maken van een diep slapende baby, dus hij mocht zichzelf melden voor honger.
    De eerste paar weken werd hij steevast om 5.00/6.00 wakker en al gauw ging hij richting de 7.00/8.00
    Ik heb toen 5 flesjes (180/6) aangeboden tussen 8.00 en 20.00 (de de tijd dat hij wakker was dus) en daarvan kon hij zelf drinken wat hij nodig had. Sommige flesjes gingen leeg en andere flesjes liet hij half staan.
    Na de 4 maanden gaf hij zelf aan niet meer zoveel te willen drinken en weigerde een fles... vanaf toen zijn we overgegaan op 4 flessen met oefenhapjes.

Blijdorp en Bloem2310 vinden dit leuk.
  11. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hai,

Ik ben het eens met mn voorgangsters. Zeker omdat ik las dat je een topic hebt geopend over verborgen reflux. Zou (los van voorgenoemde redenen) daarom al helemaal nog niet die laatste fles er af halen en de rest ophogen.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als er verborgen reflux is moeten rr al helemaal niet zulke grote flessen geheven worden...

13. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Exactly...
    vind t enorme flessen voor zo’n kleintje. Hier bij 14 weken nog altijd 6 flessen van 130. Niet dat jij dat ook moet doen, maar meer om aan te geven dat t niet gek is op die jonge leeftijd. Even als tegenbericht voor sommige CB’s en de nutrilon verpakking die je het liefst zsm naar weinig mega-flessen lijken te willen hebben...

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook tussen de 130/160 idd :)

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Zo WoW dat zijn grote flessen! Ons zoontje is nu ruim 3 maanden (16 weken) en drinkt 5x130-165. Ook geen nachtvoeding meer overigens. Maar ik blijf voorlopig nog op 5 flessen ook.

Bij 6 maanden ging die fles bij de oudste eraf...

Biny vindt dit leuk.
  16. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Zoals ik al zei, elk kindje is anders en zoals mijn zoon van 6 zegt "Van proberen kun je leren!" Wie weet werkt het wel bij haar kindje. Ik vind de flessen ook groot voor de leeftijd en maar 4 flessen lijkt mij ook nog wat vroeg maar je weet maar nooit!

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Bij mij 6 weken. Elk kind is anders ;)

Maar.. hij gaf het zelf aan, dus ben er maar gewoon in mee gegaan.. kreeg hem niet meer wakker om 23.00 en als het al lukte, wilde hij niet drinken.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kindje zat met 6 weken op 4 flessen?o_O

Popidepi vindt dit leuk.
  19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind de flessen ook heel groot. En ik zou die laatste fles zeker niet weglaten. Met verborgen reflux-klachten al helemaal niet.

Ik geef BV maar heb laatst afgekolfd, dat was 160 ml ongeveer, en dat ging zonder aarzelen naar binnen. Ik 'schrok' daar ook wel van.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je verder bekend met flessen geven en bv?
    Ik ben verder echt geen expert ofzo.. maar uit de borst moeten ze natuurlijk veel meer moeite doen als uit een fles waardoor ze uit een fles veel meer (kunnen) drinken als uit de borst

En sorry als ik iets zeg wat je allang weet haha

Nescio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina