Jeetje ik word er soms echt niet goed van. Mijn zoontje (15mnd) Gilt best veel. Als hij iets niet mag en ook op momenten dat er niet aan de hand is dus Waarom... ik zou het niet weten Hoe reageren jullie hierop? Wat zeggen of doen jullie hier tegen? Of is het weer een een of andere fase/sprongetje oid? Bedankt!
Ik zou proberen om het zoveel mogelijk te negeren. Uiteraard moet je wel even checken of er niets aan de hand is waar je wat aan kunt/moet doen (honger/dorst/luier/etc.). Als hij gilt omdat hij iets niet mag, zou ik er niet op reageren, gewoon even laten gillen, dan is het zo over. Waarschijnlijk gebruikt hij het gillen als middel om iets duidelijk te maken, ik denk dat hij nog niet zo heel veel praat? Met 15 mnd is dat meestal nog wel het geval. Hij heeft door dat ie een flinke stem heeft en die dus kan laten horen. Hij probeert daarmee dus jouw aandacht te krijgen en te communiceren. Het is aan jou om te ontdekken welke 'gilletjes' je iets mee moet/kunt en welke 'gilletjes' je het beste kunt negeren