Onze kleine meid is echt dramatisch bang voor schoentjes! Ze begint nu een beetje los te lopen, dus ik wil straks heel graag schoentjes/laarsjes/slofjes aandoen. Heb nu van die mini uggs gekocht, en heb nog twee paar schoentjes staan, maar zodra ik ze laat zien begint ze al te piepen en als ik ze aan dr voetje doe brult ze werkelijk de hele buurt bij elkaar. Ze is dan ook echt niet meer te stoppen, zó verdrietig is ze dan. Vanmorgen toch maar even doorgezet en allebei de schoentjes aangedaan, maar het was zo zielig, ze stopte niet met huilen. Wat is dit? Vind het redelijk bizar. Heb verder nooit negatieve ervaringen gehad wat betreft schoentjes, dus waar het vandaan komt? Iemand tips??
als tussenstap: Slof sokjes? Vind ze dat wel prima? En daarna gewone -iets stevigere- pantoffeltjes? Gek he, hoe kinderen ineens zo bang voor iets totaals (in onze ogen) onlogisch bang kunnen zijn...
Was hier ook. Zooo bang voor haar schattige rode sandaaltjes... We hebben ze toen maar gewoon gegeven, om kennis te maken met als gevolg dat ze helemaal dol op dr nieuwe speelgoed (met klitteband! rrrrrats rrrrrrrats) was en die schoentjes nooit aan heeft gehad, omdat ze altijd meteen aan het klitteband zit. Geef het wat tijd, probeer slofjes of zo, een minder zware/stugge schoen. Komt goed. Nou ja, gooed? Die sandaaltjes heeft ze dus nooit gedragen, da's speelgoed geworden, maar andere "zware" schoentjes gaan nu prima.