welke maat combi sleeper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door consider, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter is nu 9 maanden en nu het wat kouder wordt merk ik dat haar slaapzakjes wat aan de kleine kant worden.
    Sowieso heb ik nu een slaapzak nodig met lange mouwen omdat mevrouw niet meer onder de dekens wil liggen.

Nu lijkt de slaapzak van little company mij ideaal, omdat je het meerdere seizoenen kan gebruiken.
    Maar ik twijfel over welke maat ik moet nemen....want wil niet over 4 maanden een nieuwe kopen.
    Ze heeft kleding maat 74.
    Zou ik de slaapzak vanaf 1 jaar kunnen kopen? Ik denk dat het sowieso nog wel 1 maand duurt voordat ze een slaapzak met lange mouwen nodig heeft.

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik wilde hem ook kopen voor mijn zoontje van 8 maanden, hij heeft ook maat 74, maar ik heb er van af gezien.
    De kleine vond ik erg klein, daar zou hij hooguit nog een maand of 2 in hebben gekund denk ik en die vanaf 1 jaar vond ik gigantisch. Ik kon er zelf bijna in ;)
    Nu heb ik er maar gewoon een van Prenatal gekocht met afritsbare mouwen, een gewatteerde.
    Vond het wel jammer want vind de combisleeper erg handig.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou voor de grote gaan. Ikzelf vind hem te duur om maar een paar maanden te gebruiken.
    Wij hebben nu nog de kleine, maar gebruiken hem al vanaf dat Robyn 2 maanden is. In het begin was hij veel te groot, maar mouwen kunnen makkelijk omgeslagen worden, en het hoofdgat en de armgaten kan je (als het nodig is) kleiner maken met wat stiksels.
    Ik vind het echt een fijne slaapzak, eerder werd Robyn 'snachts wakker van de kou, nadat we die slaapzak gebruikten niet meer.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik vind de combi sleeper vanaf 1 jaar echt enorm groot!! Mijn meisje is nu 15 maanden en 78 cm maar verzuipt er nog steeds is. Ik denk dat die ook net zo lang is als een ledikantje dus ik heb hem nog niet gebruikt.
    Ik heb ook de kleine maar gebruik hem eigenlijk alleen als we weg gaan en ze gaat 's avond mee terug in de auto. Dan is het wel heel handig.
    Verder vind ik ze ook erg warm!! Veel te warm voor nu, maar meer voor als het 10 graden vriest. En dan gebruikte ik maar 1 laag.
    Ik denk wel dat de kleine cobi sleeper snel te klein wordt, maar misschien kan je er een tweedehands aanschaffen via marktplaats en dan altijd nog een grotere kopen.
    Of even bij de prenatal langs gaan want daar hebben ze vaak een combisleeper wel hangen en kan je het zelf even zien.

Wij gebruiken nu bijna altijd slaapzakjes van de Hema, nu hebben ze ze met afristbare mouwen. Dus nu nog lekker zonder mouwen en met een romper met mouwen en als het straks echt kouder gaat worden dan gaan de mouwtjes van de slaapzak er ook aan.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wij wonen in een oud huis, en in de slaapkamer van mijn dochter kan het best koud worden. Helaas blijft ze niet netjes onder de deken liggen.
    Heb gisteren een slaapzak met lange mouwen bij de hema gekocht, maar vind deze niet heel erg dik.
    Misschien ga ik volgende week inderdaad even bij de prenatal kijken.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben wel alle lagen gebruikt in de winter. Wij wonen net als Consider in een oud huis en het is 'snachts erg koud boven. We hadden eerst een gewone winterslaapzak maar dan werd Robyn gewoon wakker 'snachts. Na aanschaf van de combi sleeper sliep ze de hele nacht door.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als je dochter nu al in mt74 zit zou ik de grote aanschaffen. De kleine is nml 80cm en is tot een jaar. Mijn dochter is klein dus die kon erin tot 17 mnd. Wij hebben toen ook de grote gekocht voor haar voor de vakantie, ze was toen 17 mnd en zo`n 74cm.

Ik vind het een superfijn ding, ook van de winter gebruiken wij hem weer. Met kamperen ook fijn, want je kunt hem lekker aanpassen aan de temperatuur en je hoeft geen verschillende slaapzakken mee te nemen..

Ps voor koop zou ik goed snuffelen op internet! Ik heb hem voor 50 euro nml ipv 90,- en nieuw.

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg

bij little company heb je ook een outlet shop, daar kan je combi sleeper ook goedkoper aanschaffen. Daar heb je een nieuwe voor 50,- Als je het niet erg vind dat die roze is

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou de grote nemen. Kan je eventueel klittenband op naaien en omslaan. Bij prenetal zijn ze in de aanbieding en anders op marktplaats!

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik had ze al gezien bij de outlet van little company, nu maar 50 euro!

Deel Deze Pagina