Vreemd! Ons meisje rolt sinds twee weken van rug naar buik en ook terug, alleen terug kan ze nu ineens niet meer! Raar hoor, en frustrerend voor haar en voor ons
Hebben ze hier beiden gedaan, ze deden het netjes stoten toen hun hoofd een keertje bij het terugdraaien om vervolgens een hele tijd niet meer terug te draaien.
Ja apart hoe dat gaat he? Ze ligt hier enorm te "proberen", maar doet eigenlijk niets, ligt eigenlijk "stil". Terwijl ze eerst naar een kant ging hangen en dan idd haar hoofd liet vallen en hoppetee! Dus dat gaat dan niet lukken zo he
mijn meisje deed dit ook. met 3 mnd hupsakee draaien maar en nu met 9 maanden draait ze eindelijk ook terug. ze rolde altijd naar buik en bleef dan liggen, en nu rolt ze de hele kamer door.
Ons zoo tje kon toen hij een week of zes was al van buik naar rug draaien. Dat heeft hij nu al weken niet meer gedaan. Hij begint keihard te brulle als hij het beu is om op zijn buik te liggen, volgens mij is hij echt vergeten hoe het moet. Hij draait nu wel af en toe van rug naar buik. Hij gaat vast ook wel weer van buik naar rug draaien.
ik denk dat het een normaal fenomeen is. kunnen omrollen en niet terug kunnen. hier heeft het een maand of anderhalf geduurd. ik heb er nooit iets achter gezocht eigenlijk. wel was het s'nachts iets minder leuk want hij draaide steeds en ik was als de dood dat hij dan zou stikken omdat ze niet op de buik mogen slapen is het advies. dus kon ik hem 40 keer terug draaien. of hij begon te huilen en wilde dan ook terug gedraaid worden. en dan ineens breekt de dag aan dat ze met een grote smile terug draaien en mama ineens weer voor iets minder nodig hebben. ( inmiddels had ik het niet op de buik slapen ook losgelaten en sindsdien slaapt hij prinsheerlijk op de buik)
Die van mij deed het omrollen ook maar ik ben er achter gekomen dat het niet bewust gaat maar meer per ongeluk. Pas later gaan ze echt leren hoe het moet. Whahah en hier ging dat echt leuk : op de buik, huilen huilen huilen, mamma draait hem terug, en weer op de buik, huilen huilen huilen, en mamma draaft weer op om hem om te draaien en zo nog een paar keer meer. Gelukkig kon hij 2weken na het op de buik rollen ook weer van zn buik naar zn rug rollen en sinds toen is zn wereld groter geworden. Nu heeft hij het tijgeren ontdekt en owwww dat is ook zo leuk . Overigens kon die van mij ook in zn slaap omdraaien naar zn buik en dan wakker worden omdat hij niet snapte wat hij deed en vervolgens kon hij niet meer slapen en was het huilen. Zo ben ik dus ook een week of 2 opgedraven om hem weer op zn zij te leggen om vervolgens zonder problemen weer in slaap te vallen. xxxx
Handig he, hoe dat dan gaat. Ik denk absoluut niet dat er iets aan de hand is hoor, maar vind het gewoon heel raar dat ze zoiets dus ook weer vergeten. En dan idd steeds huilen als ze niet terug komt. Soms is ze zo moe dat ik haar maar even in het wipstoeltje leg zodat ze even stil kan liggen en niet steeds binnen 2 seconden weer gefrustreerd op haar buik ligt. En ik denk ook wel dat het gedeeltelijk toeval is of per ongeluk hoor, dat ze draait! Of ieg maar beperkt "de bedoeling". Ik hoop alleen niet dat het nu tot maand negen duurt voordat ze weer zelf terug kan...
Haah ja frustratie dat zo'n kleintje kan hebben als er iets niet lukt he? Ik zette Tycho ook altijd even in de wipstoel nadat hij een keer of 6 op zn buik belandde. Pffff ik kon de kamer niet uit want elke keer was het brullen. Tycho was toevallig heel snel met het draaien van zn rug naar zn buik (5maanden) en 2weken later kon hij du sook al terug. "Normaal" gesproken zit er zo'n beetje een maand tussen die 2 dingen. Pff maar het is dan ook wel een doorzettertje wat dat betreft. Met 6maanden tijgerde hij al en wilde niet meer op zn kleedje blijven liggen. Nu is hij heftig bezig met kruipen en gaan zitten en zo af en toe gaat hij op mn schoot staan en wordt hij boos als ik hem op zn billen neerzet of op zn buik bij me leg. Dan zeg ik weleens, lieverd je bent nog maar ene baby, geniet ervan hahaha, maarja dat helpt niks! xxxx
Ehm, wat betekent dat dan hier? Ze was 3 maanden en een paar daagjes toen ze heen en terug draaide..? Gelukkig maakt ze nog geen aanstalten te gaan lopen, hahahaha. Nee zonder gekheid, volgens mij wisselen die momenten enorm en zegt dat allemaal niet zoveel. Maar ik hoop wel dat het niet zo lang duurt voor ze weer zelf terug kan.
Op dat soort momenten denk ik dan: het is een fase het is een fase het is een fase hahaha. En dan lach ik lief als ik hem weer omdraaide hahaha. Nu hebben we dat met zelf zitten. Helemaal gefrustreerd als het hem niet lukt en dan pak ik zn hand en dan trekt hij zich op en dan is ie blij en ligt in ene deuk omdat ie zn voeten ziet. Whahah ik ben hem aan het leren zioch op te trekken aan de box spijlen maar helaas zonder resultaat xxxx