Baby vervelt...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 16 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Onze kleine vervelt helemaal. Volgens het bureau is dit normaal. Vooral bij de handjes, voetjes en op haar buikje is het erg. Overal van die schilfertjes.

We hoeven haar niet in te smeren zegt het bureau.
    Ik vraag me af of dit wel normaal is. Ik heb dit nog nooit gehoord.

Hadden jullie baby's dit ook in het begin? En trekt dit nog snel weg?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen had dit ook de eerste weken. Gaat vanzelf over. Je moet niet smeren met iets met parfum erin, maar cetocremagol kan wel. Zit verder niks in. Bij de apotheek kun je dat kopen.

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook heel lang last van gehad. Wij hebben toen het advies gehad om hem om de 2 dagen in bad te doen, dus niet elke dag. En daarna lekker insmeren met baby olie. Het hielp een beetje maar het heeft echt een dikke 5 weken geduurd voordat hij helemaal vervelt was.

Maar ik zou wel lekker insmeren hoor.

4. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    dat heeft mijn kleintje ook , maar zij heeft het van onder de lamp te liggen :) ik smeer haar na haar badje altijd met mustella in.
    groetjes

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Hoi, die van mij is nu ook 2 weken oud en hij is ook erg aan het vervellen. lijkt wel een slang. (die doen dat ook he?)
    Is gewoon normaal en gaat weer over. Smeren met bodylotion werkt hier beter dan olie!

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Dit heeft Mirthe ook gehad.

Hoef je niets aan te doen gaat echt vanzelf over.
    Wij hebben wel voor in bad Balneum gehaald en dan de speciale voor droge huid.

7. Niet meer actief

Had Ruben ook. Wij deden hem om de dag in bad (met Balneum vettende olie) en de andere dag gewoon wassen. Wel iedere keer ingesmeerd met bodylotion. Het duurde ongeveer 2 weken eer dta alles weg was. Ruben was trouwens enkele dagen oud toen hij begon te vervellen. Hij is 11 dagen te laat geboren dus al het huidsmeer was al ingetrokken (hij was dus ook absoluut niet wit net na de geboorte).

Liefs, Tanya

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Hier hetzelfde verhaal. Ze gaat om de dag in bad met Balneum badolie.

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook het zelfde.
    Luca vervelde in het begin ook heel erg. Kon de velletjes zo los trekken.
    Zijn handjes voetjes en gezichtje.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn vervelde ook zo erg! Is vanzelf weg gegaan.
    Volgens de KV komt dat door de overgang van leven in water, leven op het droge.

Wij hebben Tijn op advies van het CB 1 keer in de week in bad gedaan. Nu gewoon weer elke dag.

kus miek

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris had dat heel erg! Al vanaf de geboorte kon ik aan hem "plukken"! Ze zeiden toen in het ziekenhuis dat 't kwam doordat hij te lang in mijn buik had gezeten en daardoor ook kans had op een gevoelige huid, wat hij dus ook nu heeft...

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem heeft ook een vrij droog huidje, nog steeds. Hij gaat maar eens in de drie dagen in bad, en daarna smeer ik de droogste plekjes in met babylotion. Droge plekjes op zijn gezicht met de creme met Vernix-protection. Het helpt een beetje, maar zolang Siem er zelf geen last van lijkt te hebben, vind ik het ook niet zo erg. Tis wel even een verschil natuurlijk, van het vruchtwater naar de buitenlucht!

13. Niet meer actief

Oh, dus het is echt normaal? Ik had er echt nog nooit van gehoord.

Dan ga ik me geen zorgen meer maken!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Maak je maar geen zorgen Indy! ;)

15. Niet meer actief

Ik zag net iets toen ik haar een schone pamper aandeed, tussen haar beentjes.....op haar liezen? volgens mij....is haar huidje ook kapot. Is dit ook aan het vervellen of komt dit misschien van de pamper?

Het ziet er echt kapot uit, ze heeft er geen last van verder. Maar het ziet er zo eng uit.

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    tussen de plooien zijn smetplekjes
    goed schoonhouden en droog deppen evt wat op smeren als het irriteert

hier ook de eerste paar weken vervellen
    heb de voetjes en handjes ingesmeerd met daro vaseline
    werkte supergoed was zo over