Babywasjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RobinBird, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi allemaal,

    Waarschijnlijk is het antwoord hierop heel logisch, maar ik heb echt geen idee!

    Hoe wassen jullie de babykleertjes?

    Ik zou het liefst de babykleertjes niet gelijk met bijvoorbeeld onze eigen kleding wassen. Èn ik wil ook kleur bij kleur doen, omdat ik bang ben dat straks al die mooie nieuwe kleertjes verkleuren. Maar..... Ik heb dan denk ik te weinig van dezelfde kleuren gekocht om er steeds hele wasjes van te maken..

    Je leest het al, een enorm probleem! :p alvast bedankt voor de tips.

    (first world problems)...
     
  2. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb laatst alles gewassen, gewoon een witte was en een gekleurde :) Heb vrijwel geen donkere kleding voor de baby, en wat er was is gewoon met onze kleding meegegaan. Gaat niks mis mee hoor! Ik zou felrood wel apart houden, maar je kan gerust blauw en geel bij elkaar in de trommel gooien.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Wit gewoon bij wit en kleur scheiden in lichte en donkere kleuren.

    Hier is alles prima gebleven!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Vast je eerste kindje :p komt mij bekend voor namelijk haha, deed eerst alles apart en op kleur haha maar wat een werk. Kort na de geboorte veranderde dat. Tussen voeden, verschonen, slapen, herstellen in was ik al blij dat er een was gedaan kon worden en pleurde ik het gewoon bij onze was in. Op kleur uiteraard. Bij nr 2 gaat het gelijk met onze was mee.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo doe ik het ook.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Als je bang bent dat kleuren overlopen kan je van die speciale doekjes erbij doen. Ik deed wit bij wit, kleur bij kleur met een doekje en donker bij donker met een doekje. Alles is helemaal goed gegaan.
    En verder deed ik de hydrofiele doeken weer apart van de kleertjes.
    En natuurlijk milde wasmiddel zonder parfum enzo.

    Ik heb niks bij onze eigen was gedaan maar dat is puur omdat ik dat in me hoofd niet prettig vond:roflmao:. Ik heb dus heel veel extravwas gehad die week.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Haha, klopt inderdaad. Maar het voelt zo gekkig om die schattige kleertjes bij de zweetkleren van m'n vriend te doen hahaha!
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  8. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik denk dat dit 't best bij me past. Hoe heb je het na die week gedaan?
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Gewoon doen en als baby er is, denk je al snel genoeg; waar ben ik mee bezig? Haha

    (Ik zal maar niet zeggen dat ik alle hydrofiele luiers en die grote dingen hydrofiele dingen en de washandjes ging strijken ... Waren de hormonen zeg maar hahaha)
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Heb alles in 1 week weg gewassen. Ga het nu strijken en dan zal het in zijn kast liggen te wachten tot hij er is:). Denk dat als hij geboren is ik wel hey meewas met onze was. Was toch altijd met neutraal wasmiddel. Maar vond het voor mijn eigen gevoel gewoon fijn om het de eerste keer apart te doenm
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  11. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hier gingen en gaan alle baby kleding en hydrofiel doeken en slaapzakken etc bij elkaar in de was en daarna in de droger. Kan het daar niet tegen? Dan is/was het niet geschikt als baby/kinderkleding.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik gebruik altijd kleurendoekjes bij de was. Je gaat nog heeeeel vaak nieuwe kleertjes wassen ;) Ik gooi alle kleuren bij elkaar in, alleen donker/zwart en wit was ik apart.
    Heb altijd ons gewone wasmiddel gebruikt (wasverzachter gebruik ik sowieso al niet en Neutral vind ik vies ruiken).
    Babywas deed ik eerste keer apart maar dat was meer omdat ik toch een volle trommel had. Je kan er ook voor kiezen om elke keer een paar kleertjes mee te wassen. Zou wel een gewoon of extra lang programma doen zodat de kleertjes goed gespoeld worden, is alle chemische troep er uit.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  13. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    In het begin deed ik voor zoonlief aparte wasjes omdat ik voor hem Neutral gebruikte. Maar vond dat de was daar niet echt lekker door rook. Nadat die flessen bijna leeg waren stap voor stap gekeken of hij op wasmiddel reageerde. Was niet het geval. Daarna wasverzachter; ook geen probleem. En vanaf 4 mnd gaat alles met onze was mee. Wit, donker en kleur. Doekjes nooit gebruikt en nog nooit iets doorgelopen.
     
  14. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Dan zul je heeeel veel gaan wassen want babies lekken, spugen, knoeien heel wat af haha.

    Ik was hier altijd witte handdoeken bij elkaar, zijde/wol, donkere was, witte was. Babykleertjes was ik de 1e periode met Neutral, maar daarvan heb ik nooit een trommel vol, dus gooi ik ze bij de was van de rest van het gezin en was die was met neutral.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  15. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik gebruik het Puur wasmiddel van de AH en de was ruikt daar erg lekker mee, ondanks dat er geen parfum in zit. Ik hang wel alles buiten te drogen, daardoor ruikt de was sowieso heerlijk, daar kan geen wasverzachter tegenop.
    Om te voorkomen dat kleuren uitlopen doe ik er inderdaad Colour catcher doekjes bij en die heb je ook voor de witte was, om je was wit te houden. Beide heb je bij de Action.
    Zo te horen is het misschien een idee om juist de zweetkleren van je vriend/man apart te wassen? Lekker op 60 graden!
    Zoals hierboven gezegd ga je heel veel was krijgen en ik kan me voorstellen dat je op je vrije dagen wel meer te doen hebt dan alleen maar wassen, wassen, wassen als de baby er is (en bleef het alleen maar bij wassen. Drogen, strijken, vouwen en in de kast opbergen is nog meer werk).
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Ik zou me hier idd niet druk om maken en geloof me je gaat gewoon straks alles met de gewone was mee doen! Anders ben je echt veel aan het wassen en je hebt dan gelukkig echt wel wat beters te doen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wit bij wit
    Kleur scheiden in fel en licht
    Donker bij donker.

    Ik heb maar 1 wasje :D
    Wit.
    En dan de hele waslijn vol witte was, dat gebeurd hier nooit :roflmao:
    Was alleen de babykleding apart voor de geboorte.
    Daarna gaat het al snel met de rest mee.

    Oh en ik was met hetzelfde wasmiddel als dat ik altijd gebruik
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  18. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Oh maar dat wordt na de geboorte andersom, dan vindt je het gekkig dat je poepkleding van je baby bij jullie kleding wast :roflmao:
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Lichte kleuren apart, donkere kleuren apart en rood apart. Dit was ik op 30 graden.
    Hydrofielen, rompers en beddengoed gaat samen op 60 graden en daarna de droger in.
    Alles wordt gewassen met neutraal. Dit wilde ik op voorhand al en later bleek dat een goede keus ivm eczeem.

    De eerste keer kleertjes heb ik apart gewassen. Daarna altijd samen, kleur gesorteerd, met onze was.
    Gaat altijd goed.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  20. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Hahaha. Dit inderdaad.
    Alles onder de spuug en poep.
    Ik zou het nu lekker apart houden en kijken hoe het loopt als de baby er is.
    Bij ons was dit meteen met onze was mee. Hydrofiele doeken bij handdoeken en linnen. Kleding donker en licht apart.
    Ook zonde als je die paar witte rompertjes meer in de wasmand hebt liggen dan in de kast.
     
    RobinBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina