Welke luiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door germar, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb toen op de 9-maandenbeurs 2 pakken van Kruidvat eigen merk gekocht. Die waren toen in de aanbieding.
    Hoor ik goede verhalen over. Het ligt er natuurlijk ook aan of je baby ertegen kan ofniet, maar als de onze het goed doet met Kruidvat dan blijf ik daarbij.

Heb ook heel veel losse van Pampers in babydozen enzo gekregen, die moeten natuurlijk ook op. :p

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik twijfel ook nog tussen de pampers en kruidvat. Had van kruidvat begrepen dat die tegenwoordig best goed zijn. Zijn toch een stuk goedkoper. Denk dat ik gewoon van beide 1 pak koop.

Weet iemand of het dan handig is om van beide gelijk de newborn te doen? Of heb ik daar dan straks teveel van en komen ze nooit op?

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Kevin heeft de kleinste maat van Newborn overgeslagen, die paste al niet meer bij de geboorte, we hebben 1 heel pak weg moeten gooien (gelukkig kruidvat en geen pampers), dus ik zou niet 2 pakken kopen.. kan altijd bijgekocht worden :)

We hebben eigenlijk altijd pampers gebruikt, weleens een proefpakketje van Etos en kruidvat gehad, maar vond beide luiers niet zo prettig als Pampers.
    Overigens nog nooit huggies geprobeerd, maar vind Pampers zo fijn, dat ik niets anders neem.

4. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn zoontje was 5,5 pond bij de geboorte (klein dus) en heeft tot zo'n 8 weken new born 1 aangehad. (ook ik was vooraf bang om te veel maat 1 in te slaan :D)
    Hij is nu 18 weken en ben nu maat 2 aan het opmaken, die passen nog net, hij kan nu eigenlijk maat 3 aan.
    Verder is het wel zo dat de maten elkaar behoorlijk overlappen. (zoals nu kan hij eigenlijk al lang maat 3 aan maar met zijn 11 pond past hij ook nog in maat 2).

Vanaf maat 2 kun je trouwens kiezen tussen new born en baby dry. Ik heb begrepen dat het verschil er in zit dat new baby beter dunne spuitluiers tegen houdt (dus de eerste paar weken) en dat baby dry de plas beter tegenhoud als ze wat langer slapen en er dus langere tijd tussen het verschonen zit. (of dit waar is weet ik niet, maar dit is mij verteld toen ik overging op maat 2 en me afvroeg welke maat 2 ik hebben moest).

Ik gebruik altijd pampers (zijn altijd wel ergens in de aanbieding). Mij is verteld dat je bij een meisje makkelijker goedkopere merken kunt gebruiken dan bij een jongetje. Plassen toch anders.
    Voor meisjes hoor ik positieve verhalen over kruidvat pampers, terwijl blijkt dat deze bij veel jongetjes niet werken.
    Ik heb 1 keer 1 gratis pamper van c1000 geprobeerd, mijn zoontje had alles nat.

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik ben zwanger van een jongetje en wil borstvoeding gaan geven. Welke pampers (of andere luier) kan ik dan het beste inslaan? En dan 2 in maat 1 en de rest in maat 2?

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    En nog een vraag: gebruik je 's nachts andere luiers dan overdag, en zo ja vanaf wanneer start je daarmee? Ik zag namelijk op de site van pampers dat zij in maat 2 "Baby-Dry" hebben en "New Baby". Voor zover ik begrijp is Baby Dry voor 's nachts, maar ik vroeg me af of dat gewoon marketingpraat is, of dat je echt verschillende luiers moet/kan gebruiken voor dag en nacht? (en maat 3 kun je bij hen alweer uit 3 types kiezen, help... :()

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik gebruik overdag en snachts altijd dezelfde luier... Alleen toen ik nog wat kleine luiers op moest maken, (mt 3 toen ze al 2 maanden in 4 zat) gebruikte ik de maat 3 maar voor overdag en niet voor snachts ;) . Maar dat is natuurlijk een uitzondering. Ik heb er nooit op gelet.

8. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Neem pampers met plasindicator. zoooooooooo handig aangezien de eerste dagen het zo moeilijk te voelen/zien of ze een plasje hebben gedaan en het is wel heel belangrijk omdat je dan weet of zijn/haar niertjes goed functioneren etc.

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    plasindicator zit in new born 1 van pampers

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

er zat een pak pampers in een prenetal doos ik heb zelf nog kruidva eigen merk gekocht en heb nog een pak huggies. Ik probeer ze allemaal uit welke ik het fijnste vind. Is er nog verschil in welk merk beter werkt bij een jongen of meisje?

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik denk niet zo zeer of het voor een jongetje of meisje is maar wel de verdere bouw van je kindje. Jamila heeft bijvoorbeeld een heel bol buikje en dikke beentjes maar een dun kontje ;).

Huggies was daardoor echt een ramp want bij een kleinere maat kreeg je hem bijna niet dicht en bij een grote maat konden er wel twee kondjes in waardoor poep zijn eigen leven kon gaan beginnen (je snapt wel wat ik bedoel ;)).

Dus tjha uitproberen is inderdaad toch het beste, zo heb ik laatst voor de grap eens Etos luiers gehaald gewoon om eens uitteproberen en die bevallen eigenlijk heel goed!

Deel Deze Pagina